{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Råd/Tips til indstilling af anlæg {{forumTopicSubject}}

Hejsa Bilgalleri.

Jeg har næsten lige købt denne radio
- https://bilxtra-aalborg.dk/produkt/57260/alpine-ute92bt-tuneripod-bluetooth-

Mega god 1 din radio efter min erfaring indtil videre
MEN!

I og med det er en nyere radio end min gamle har den en masse nye muligheder angående indstillinger, så!

Der er fra 1 - 9 bands man kan indstille på.

Regner med 1 - 2 er bassen i bilen, 3 - 6 er mid og 7 - 9 er diskant, er jeg helt forkert på den?

Udover har hvert band 3 forskellige muligheder indeni.

Den første er noget med frequency hvor man kan vælge en masse tal.

Nogle der kan give tips angående de forskellige lydfrekvenser eller kender en god video eller side, hvor man seriøst kan gå i dybden med det.

Den anden er center frq, den har jeg ret svært ved.

Den tredje er level. (Er det en god ide at stille den i minus eller skal den helst være neutral eller i plus?)

Udover det er der en indstilling der hedder source volume. Plejer have den skruet ned så musikken ikke er så høj på maks volume.

Hvad gør folk med source volume? Er den bare på neutral, skruet ned eller op?

Mister man dynamic i musikken ved at skrue ned for source volume, eller er det nemmere at indstille hvis man ikke piller ved den? Hvad effekt har det udover lyden bliver lavere ved max volume.

Stil endeligt spørgsmål!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd/Tips til indstilling af anlæg
  • #1   12. maj 2019 Understøtter din radio ikke alpine tuneit? Der kan du se i en graf hvad de forskellige settings gør. Men kort fortalt, så er frequency i din eq, der hvor du enten vil hæve eller sænke niveauet. Denne kan flyttes frem og tilbage på hertz skalaen. Level giver lidt sig selv, at det er hvor meget du vil hæve eller sænke den pågældende frekvens. Q factor eller hvad jeg tror er center frequency er hvor bredt du vil hæve eller sænke niveauet omkring den valgte frekvens. Jo lavere tal (på min er det 3-5 man kan sætte den til) jo bredere flytter man niveauet omkring den valgte frekvens. Generelt skal du minimere at sætte i plus på en frekvens og helst sætte i minus. Dvs hvis du f.eks synes der mangler lidt dybde i stemmer omkring 800-1200 Hz så istedet for at hæve dette niveau så "cutter" du istedet ved 1500-2500 Hz.

• #2   12. maj 2019 Source volume plejer jeg at bruge til at lyd niveauet på radio, USB og bluetooth osv. Er Ca den samme. Så man ikke skal skrue ned for lyden når man skifter fra radio til USB.

• #3   12. maj 2019 Jo den understøtter Alpine Tune It, har bare været i tvivl om hvor godt det er. Men det er jo selvfølgelig opfundet af en grund ^^
    Det er bare nederen, at man skal sætte sin lader i for, at kunne indstille derfra, og om den så gemmer indstillignerne når man går tilbage til bluetooth.

Dvs at bassen skal have en smal bredde, fordi den kun skal spille bass.
    Mid og diskant skal have en bredere frekvens?
    Er det rigtigt forstået.

Har også kun haft dårlige oplevelser med at sætte de forskellige bands på -. Plejer have dem på neutral eller skrue ned for dem.

• #4   13. maj 2019 Hvorfor har du ikke fået en instruktion i brugen af din radio? Det burde forhandleren da give dig ved køb... Eller i det mindste tilbyde efter... nu ved jeg at i ikke rigtig har nogle forhandlere nord for silkeborg jeg tilnærmelsesvis ville kalde kompetente, men prøv da lige at høre dem ad om ikke de kan guide dig i brugen af din radio...

Kommentér på:
Råd/Tips til indstilling af anlæg

Annonce