{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad høre i musik igennem?
  • #1   4. aug 2019 USB da CarPlay ikke fungere trådløst i vores biler

• #2   4. aug 2019 Bluetooth i begge biler, fordi det er klart lettest. Det skide Carplay-pis, som stadigt skal bruge kabel, ser jeg simpelthen ingen fidus i. Jeg har det ganske vist, men jeg kan simpelthen ikke se, hvad man skal bruge det til i det daglige, og hvorfor der er så meget hype omkring det.

• #3   4. aug 2019 Men ved i hvad der er bedst lyd igennem?

• #4   4. aug 2019 Ingen anelse. Det går jeg ikke så meget op i. Men det skulle da ikke undre mig, hvis et anstændigt kabel let kunne slå Bluetooth på lyd. Det fungerer bare fint nok til mig.

• #5   4. aug 2019 Bluetooth er bedre en AUX har jeg hørt.

• #6   4. aug 2019 Det er i hvert fald bedre end mit gamle AUX kabel. Men jeg tænkte egentlig bare, det var noget billigt skrammel, og at det nok var derfor smiley

• #7   4. aug 2019 Teoretisk set er USB'en bedst, da den ikke laver for meget analog-digital konvertering på vejen fra stikket til radioen. Næstbedst er nok AUX, selvom den konverterer digital til analog og tilbage igen. Og dårligst må være Bluetooth (især de gamle versioner), da det forringer kvaliteten en del og er slet ikke beregnet til HIFI audio overførsler...

• #8   4. aug 2019 hvad med cd? er det godt?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #9   4. aug 2019 Enten cd, eller usb med flac filer

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 8 Svar: 22
    #11   4. aug 2019 Bluetooth hvis aptX HD er understøttet

• #12   4. aug 2019 Android anlæg = Spotify, tunein radio, youtube eller andet?

• #13   4. aug 2019 bruge min mobil med stik i selve mobilen og så ud til 2 forstærker.
    1 til de 4 højtaler der sidder rundt i bilen
    1 til bassen

spille finder. og høre 99% af tiden Spotify.

dog er min generator begyndt og drille,
    da den laver støj i anlæget

• #14   4. aug 2019 #2
    Jeg bruger Apple CarPlay meget. Jeg synes at det er lækkert at jeg kan styre det hele fra rattet, og aldrig behøver kigge på mobilen så snart den er tilsluttet. Jeg har altid Waze til at køre på skærmen, som giver mig advarsler om uheld, politi, forsinkelser, politi og meget andet, såsom politi smiley

Den navigation jeg har gennem mobilen er langt bedre end hvad jeg tidligere har haft og prøvet gennem bilers eget navigation, og det føles integreret når det kører via CarPlay. Jeg synes også at det er nemmere at skifte musik, streame radio kanaler etc.

Jeg ville nødigt undvære CarPlay, hvis muligt. Men jeg går også mere op i convenience end lydkvalitet.

• #15   4. aug 2019 Der er ikke meget convenience i at skulle koble det til med kabel... Det er simpelthen så ringe lavet. Jeg skal ikke kunne sige, om det er sådan på alle biler, men de fleste er i hvert fald med kabel.

Min mobil ligger i lommen, stream over Bluetooth, integreret navigation (den yderst sjældne gang, jeg i det hele taget bruger navi) og Saphe ligger fast i bilen til advarsel om fartkontrol. Jeg har absolut ingen brug for Apple Carplay.

• #16   4. aug 2019 #15
    Grunden til at det bruger kabel er, at det vil dræne batteriet for meget at køre trådløst. For mig er det bare en rutine. Jeg tager sikkerhedssele på, plugger mobilen i og trykker på Engine Start knappen.

Jeg bruger faktisk navigation meget, fordi trafikken er så ekstrem hvor jeg bor og kører. Hvis jeg bruger navigation, og følger de "omveje" den tager mig, kan jeg nemt vinde 30-60 minutter på en tur på 50 km.

• #17   4. aug 2019 Trådløs Carplay og en trådløs oplader (som i min Audi) - så ville det da spille max. Det er simpelthen for gammeldags med kablet forbindelse.

• #18   4. aug 2019 Synes faktisk Carplay fungerer bedst for mig. Telefonen i midterkonsollet , så er den af vejen. Lydmæssigt også det bedste, men svarer jo også til USB.

......... kender ikke den trådløse version af Carplay, men vil nok være dårligere en kablet.

• #19   4. aug 2019 Har selv været lidt det samme igennem. Jeg endte med at bruge en earstudio es100 tilsluttet bilens aux, og så forbinde min mobil med Bluetooth til earstudio, da dens dac og lydbehandling er bedre end næsten alle mobilers lydbehandling.
    Lydkvaliteten fik helt klart et løft med en es100.

• #20   4. aug 2019 Synes Carplay er lækkert , og især efter TomTom appen virker derpå smiley

.......... ved godt det ikke har med musikkvalitet at gøre smiley

• #23   4. aug 2019 Alt bluetooth før 2017 er elendigt... der bruges meget ofte det meget komprimerede A2dp codec der fuldstændigt knuser lydkvaliteten... Her er AUX næsten altid bedre hvis man tænker kun i lydkvalitet... (Dog lidt noget bøvl med kabel)...

Efter 2017 kom der AptX i flere biler, og det har givet BT noget af et løft... men Ikke perfekt... så blev BT bedre end AUX da signalet ikke skulle igennem en ekstra DA/AD konvertering...

Nu har alle biler snart carplay, Eller Android Auto... Og kan man ikke lide at det ikke er trådløst, så er man også totalt ligeglad med lydkvalitet... Fordelen i Carplay/Auto, Er at det reelt set er din Hu der bruger app fra din tlf... og lydkvaliteten i din tlf (som sjældent er ret god) spiller ikke længere ind... Jeg bruger selv Android Auto (ja det er teknsik set ikke tilgængeligt i DK endnu, men det kan man da komme udenom) Og det virker fremragende... overraskende god lydkvalitet faktisk... Og da man bruger de existerende apps i telefonen, så kræver det blot at tlf kan afspille fil formatet = FLAC er en mulighed...

Min bil har desuden WIFI, og deling af WIFI fra min tlf. betyder at jeg kan bruge bilens egne apps til Streaming, helt uden noget kabling eller andet...

Det man skal huske er dog at ALT Streaming der IKKE er fra Tidal hifi, er meget lossy, og halt nede på medium MP3 kvalitet... altså Elendigt...

CD vinder stadig på lydkvalitetsfronten... (Hvis ikke tidal hifi tæller med)
    Flac er på højde med CD, men skal tit og ofte afspilles gennem tlf. hvilket giver et lille tab... En Pladespiller til LP er desværre vanvittigt upraktisk i en bil... Dog lavede man faktisk dette i 80'erne og starten af 90'erne...

• #24   5. aug 2019 Tidal HiFi er self det bedste og dyreste på markedet. Selv er jeg gået fra Spotify til Apple Music. Der er en klar forbedring. smiley

Det er ligesom de to valgmuligheder der er på Carplay lige p.t..

• #25   5. aug 2019 Jeg kan godt høre, at nogle går væsentligt mere op i det, end jeg gør. Det skal man også have lov til. I ville sikkert også synes, det er tosset, at jeg bruger en masse penge på vin pga. små nuancer i smag og duft.

For vores Fords vedkommende, der i øvrigt også har Carplay, er det højttalerne i bilen, der er begrænsningen. Så her er det ligegyldigt, hvad man bruger, hvis man tænker i lydkvalitet. Men jeg har da ganske vist BOSE i Audien, så her vil man måske nok kunne høre forskel smiley

• #26   5. aug 2019 I bilen kan jeg ikke høre forskel på Spotify og Apple Music . Kun hjemme i stuen. ....... men vil kun have een streamingtjeneste, og den skal bruges overalt smiley

• #27   5. aug 2019 cd eller flac filer er bedst lydkvalit.

https://youtu.be/FiyiL6FsBt8

• #28   5. aug 2019 Bruger Spotify og carplay og Waze som navigation.
    Waze er overlegent over det indbyggede navi i min Skoda 2018.
    Har trådløs opladning, men kablet skal jo i til carplay desværre.
    Her kan man jo ikke skyde på carplay! Men herimod på bil producenten.
    Mange er her noget bagud, men mon ikke det begynder dukke op mere udbredt.

• #29   5. aug 2019 Kan se Tidal faktisk også har App til Carplay nu smiley ………… Så #26 passer ikke helt ….. smiley

• #30   6. aug 2019 #25

Jeg har endnu ikke fundet en hobby jeg synes det er åndsvagt at bruge penge på eller gå op i... Jeg går op i bilstereo... og jeg har lyst til at slå de fjolser der siger at man alligevel ikke kan få det til at lyde godt i bilen, fordi de er ikke andet end fordomsfulde idioter der ikke ved hvad de snakker om...

Du går op i vin... Awesome... er sikker på du ved meget mere om vin end mig... for mig er det noget surt sprøjt, og foretrækker en god belgisk klosterbryg f.eks.
    jeg bruger også en mindre formue selv på Rom... Så hver sin interesse... men ingen af dem er dumme, unødvendige, åndsvage eller hvad folk ellers kan finde på at kalde det...

Man kunne bare ønske at folk der ikke har den fornødne viden om tingene, eller interesse i tingene, om ikke de kunne holde deres kæft om de emner de alligevel ikke ved en skid om... For deres negativitet smitter desværre af på andre... Jeg udtaler mig ikke om vin f.eks. men lytter gerne hvis en kan fortælle mig og lære mig om det...

Så næste gang man ser et emne om lydkvalitet og man ikke har den store interesse inden for det... så kunne man vælge at holde sin kæft, istedet for at plabre løs om at "jamen jeg synes det her er godt nok til mig bla bla bla... og folk der går mere op i det er bare snobber... bla bla bla"

• #31   6. aug 2019 Jamen du må da undskylde, hvis jeg har trådt på nogle tilsyneladende sårbare følelser omkring emnet smiley

• #32   6. aug 2019 Hørte engang en fra Randers udtale sig om vin, ordene var:
    Skide værre med hvad der står på etiketten bare det rumler i kasketten.

• #33   6. aug 2019 Randers' variation af vin begrænser sig vel også til de forskellige smagsvarianter af "Randers champagne" (aka Mokai)?

• #34   6. aug 2019 Cody

Jeg er faktisk ret uenig i, at folk der ikke er "eksperter" som dig, bare skal holde sin kæft.

Man bliver sjældent bedre til noget uden fejle, og man finder frem til hvad der er rigtigt, ved at dem der har mere viden end en selv giver en den information man mangler, så man ikke gentager den fejl, eller er i stand til at give bedre og mere korrekte råd næste gang.

Der kan sagtens være nogle som er knap så erfaren, og knap så langt i deres viden om et emne, og den bedste måde de kan lære på, er ved at blive peget i den rigtige retning af dem der har erfaringen. Vis man åbner munden er det vel fordi man har i det mindste en smule interesse.

Vil du ikke gerne at flere får interesse for bilaudio, og at de bliver bedre og for forståelse for hvad der er rigtigt og hvad der er forkert? Det får de da ihvertfald ikke hvis de konstant bliver bedt om at holde kæft. Så får branchen da ikke ligefrem et bedre ry.

Heldigvis har vi ikke sådan en holdning i min branche, der hjælper vi mere hinanden til at blive bedre. Jeg har nogle områder hvor jeg vil nok kunne kaldes ekspert, og bliver da også inviteret ud til konferencer for at tale om emnet. Men jeg kunne aldrig finde på at bede en udvikler om at holde kæft hvis de tager fejl, jeg vil hellere give ham/hende en forståelse for hvorfor de tager fejl, og hvorfor en anden løsning er bedre. Det bliver de bedre udviklere af, istedet for bare at begå den samme fejl igen og igen.

Men sådan er vi så forskellige. Jeg synes bare det er sjovere når vi hjælper hinanden til at blive bedre, og øge interessen for et emne, og ikke gøre det til en lukket, eksklusiv klub.

• #35   6. aug 2019 Carsten J

Tror du misforstår mig...

hvis man ønsker at vide mere og vil lære mere om ens hobby, Så søger man den fornødne information, og tager ved lære fra dem med større erfaring end en selv osv..

Hvor den går galt, især blandt folk på bilgalleri, er når en som her spørger til: "Jeg står lidt i den situation, at jeg er igang med at finde ud af den bedste måde, at få den bedste lyd i bilen på.

Jeg startede med bluetooth, nu aux og jeg kan ikke finde frem til hvad der lyder bedst.. "

Ok så spørgsmålet er hvad der lyder bedst... og hvad gør vi andre...

Hvis ens svar så er: "Det skide Carplay-pis, som stadigt skal bruge kabel, ser jeg simpelthen ingen fidus i." Så har man allerede sagt: "Dette emne interesserer mig overhovedet ikke men jeg VIL bare sprede noget negativt om det"

Her skal man netop holde kæft hvis man får spørgsmålet: "Men ved i hvad der er bedst lyd igennem? " og ens bedste svar er: "Ingen anelse. Det går jeg ikke så meget op i."
    jamen hvorfor fanden så overhovedet blande sig i et emne man ingen interesse har i?

Du ser sgu da heller ikke mig stille mig op i et forum for Vinentusiaster og sige, at Det her lort går jeg ikke op i. men jeg drikker øl istedet... fordi det der vin noget har jeg ingen fidus til... Jeg holder mig væk fra sådan et emne...

1 ting er at tage fejl... det kan alle gøre... og det skal da ikke være en grund til ikke at måtte udtale sig... men en totalt manglende interesse i et emne, betyder tit også en totalt manglende viden... og så giver det bare ikke mening at man udtaler sig om noget man alligevel ikke har interesse i...

(Undskyld til Bay for at bruge hans svar som eksempler... tror heller ikke han skrev for at genere nogen)

• #36   6. aug 2019 Bay

min måde at skrive på kan ofte misforstås... Jeg mente faktisk det jeg skrev til dig på en positiv måde... netop fordi du skrev det der med at "I ville sikkert også synes, det er tosset, at jeg bruger en masse penge på vin pga. små nuancer i smag og duft. " Og jeg mente netop at der ikke findes dumme eller tossede hobbyer... fordi vi alle er forskellige... men når man ikke har interesse i noget burde man måske overveje ikke at blande sig... Ligesom jeg ikke taler om vin... smiley for jeg ved intet om det... og det interesserer mig ikke...

Jeg beklager hvis det har virket som et angreb på dig eller noget i den retning... Mit "Rant" var mere møntet på de folk der siger negative ting om andres interesser fordi de ikke selv forstår dem... Ikke møntet på dig...

• #37   6. aug 2019 Du må selv om, hvordan du tolker mit svar, og hvad du synes om det.

Jeg vil mene, at dels starter spørgsmålet generelt; hvad bruger vi alle til at afspille musik? Og dels kan mit svar bruges i den forstand, at min holdning er, at evt. forringelse i lyd er så beskeden, at jeg gerne lever med det til fordel for at undvære et kabel.

At du ikke kan se det brugbare i mit svar, er ikke mit problem. Det kunne du jo så også i øvrigt vælge ikke at kommentere på ud fra din egen logik. Eller hvad?

• #38   6. aug 2019 Bay

hvis du ingen viden har om emnet og ingen interesse har i emnet... hvorfor kommenterer du så på emnet?

Hvordan er "Ingen anelse. Det går jeg ikke så meget op i." Et brugbart svar for nogen som helst?

Eller dit svar: "Det skide Carplay-pis, som stadigt skal bruge kabel, ser jeg simpelthen ingen fidus i" Viser blot du slet ingen viden har om emnet, da netop carplay/android Auto giver os en overførselsmåde med mindre tab end mange af de andre... Og ved at Det er din Hu der bruger din tlf's apps via kabel så ender vi med bedre resultat end du nogensinde vil kunne få gennem BT og AUX... Så når man tænker på lydkvalitet, som er det TS's spørgsmål drejer sig om, Så er carplay / Auto noget af det der er MEST fidus i... Men din manglende interesse og viden gør at du faktisk ikke burde svare på sådan et spørgsmål... da der søges om råd som du ikke kan give, og ikke har interesse i at give..

• #39   6. aug 2019 Du har bare så lidt ret i det, du skriver. Men det vil jeg lade stå hen og ikke kommentere mere på. Er man SÅ snæversynet, så er der simpelthen for lang vej smiley

• #40   6. aug 2019 Så når jeg direkte citerer DIG... så er det forkert eller hva? Du skriver selv du ikke går op i lydkvalitet... så hvordan kan jeg ikke have ret når jeg siger du ikke har interesse i emnet? Det er 100% dine egne ord...

• #41   6. aug 2019 Som sagt; det er spild af tid at forsøge...

Jeg lader mine kommentarer stå til de øvrige brugere. Du må så finde en eller anden måde at filtrere dem væk fra dit syn på smiley

• #42   6. aug 2019 Højtalere.

• #43   6. aug 2019 Bay

Så istedet for at komme med et reelt argument eller forklaring, så sviner du mig bare til og mener jeg er forkert på den... Så det du reelt siger er at jeg har ret fordi du ikke kan finde ud af at argumentere som en mand altså... Godt gået...

• #44   6. aug 2019 Forkert. Jeg skriver kun, at du er forkert på den. Jeg sviner dig ikke til. Det kunne ikke falde mig ind.

• #45   6. aug 2019 #42
    Well man kan ikke sige andet end at det er da det mest faktuelle korrekte svar i forhold til overskriften... smiley

• #46   6. aug 2019 Bay

Du lyver

"Er man SÅ snæversynet, så er der simpelthen for lang vej.“
    Det er teknisk set en tilsvining...

Og jeg er ikke forkert på den... Intet du har skrevett modsiger noget som helst af det jeg har skrevet... Intet...

• #47   6. aug 2019 Igen er du forkert på den smiley

• #48   6. aug 2019 På hva måde? Eller har du ikke evnerne til at argumentere med andet end "Du tager fejl"? Fordi det er trods alt langt under børnehave niveau...

Fordi det var en tilsvining du kom med... så simpelt er det... Det er ikke engang et argument... det er fact..

• #49   6. aug 2019 Nå, Cody... Det har været hyggeligt. Men nu begynder jeg at småkede mig, så jeg vil lade jer slås videre uden mig smiley

• #50   6. aug 2019 Præcist... Så jeg tager ikke fejl... smiley Du har intet modargument... hold dig fra at kommentere på emner om lyd hvis du ingen interesse har i det... Du har jo selv skrevet det ikke havde in interesse... "Ingen anelse. Det går jeg ikke så meget op i." ---- Dine ord...

• #52   7. aug 2019 Det bedste investering i lyd er vores tid. Brug tid til at læse på nettet, Der er mange fornuftige oplysninger om emnet. Jeg vil helst bruge tid til at bliver lidt mere klov. Dette ikke skammende - med at videreuddane sig selv på den måde.

Mit råd at ikke bruge sin tid for at argumentere over for hindanden.

Helt seriøst - det bedste lyd idag stadigvæk gennem kabel forbindelse (findes desværre flere løsninger, hvor aux - er ikke blandt de bedste).

Helt kompromiløs løsning kan være, f.ex. følgende, hvor digital lyd leveres uden konvertering til analog direkte til højtallerne.
    https://www.clarion.com/us/en/products-personal/fds-system/technology/

Men dette er meget dyr løsning.

DSD og HiRez-formatter er de bedste, men de kræver udstyr, som kan det.

Videre: CarPC med ekstern HDD - hvor man kan bruge sin telefon som en fjernbetjening. Her kan man spille også HiRez filer.

Wifi - er også bedre løsning i forhold til BT. I dag kan man købe en lille dims til WiFi i bilen.

CD (wav, flac) - udmærket lydkvalitet til bilen.

Vedr. BT - selvfølgeligt, skal du som minimum kigger på BT med aptx, som er næsten på CD-niveauet. I dag findes der også andre BT-protokoler (med low latency, HD, LDAC-versioner), men det er svært at finde nogle gode BT-modtager af tilsvarende kvalitet til bilen.

Hvis du har Android smartfon, så otg-kabel er meget bedre løsning, hvor du kan bruge ekstern digital-analog konverter i modsætning til den, som er indbygget i telegonens chip.

Alligevel, man kan ikke være 100% tilfreds med lydkvalitet i bilen uden støjreduktion, vibrationsdæmpning, tidsforsinkelse, RTA korrigering, korrekt frekvensdeling mellem enheder, o.s.v. Uden det - du kan bare afspille 128kBts mp3 filer fra Tidal og være en helt i sin egne øjne.

Kommentér på:
Hvad høre i musik igennem?

Annonce