{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

at bygge bagagerum på xantia? {{forumTopicSubject}}

Hvor vidt muligt det er postet forkert undskylder jeg: Men jeg er den lykkelige ejer af en Xantia, en 16" magnat bass, 1 JBL GTO 400 w. forstærker, 1 purple power forstærker, 4* alpine 160 wats komponent sæt (6½")
2* Pioneer TS1749 højttalere og et kabel sæt.

Har trukket alle kabler korrekt og pænt igennem bilen, Phono i Venstre side + sub kabel og strøm + Rem ledning i højre side under neden gulvtæppet.
Monteret en Sony Black panel i stedet for ORG radio og så samlet alt.
(ledninger er trukket korrekt fra batteri gennem sikring og ind gennem indførings gummiet i højre side for det skal være tæt smiley
(så langt så godt:
Hattehylden er skåret ud til de 4 alpine højttalere og de er monteret, ledninger af god kvalitet blød kobber er loddet på Hhv. plus og minus og trukket langs hattehylden så de ikke hænger grimt ned!

nu kommer det der tager tid så.. At bygge bagagerummet op. Har tænkt at bygge en plade i bunden og male denne sort, og så montere begge forstærkere på denne så de ikke ligger og glider rundt. derefter ligge lægter på langs så jeg ovenpå disse kan ligge en ny plade som "bund til mit bagage rum. men hvor højt jeg lige må komme op ved jeg faktisk ikke ! smiley ud over det, er jeg i tvivl om hvor langt mine stel forbindelser må være.
Jeg har sådan en Fordeler til + ledningen hvor jeg så skal have + ud til hver forstærker. kunne man også bare købe sådan en til Stel og så trække stellet til den ?

Og evt hvis der er nogen der har erfaringer med lige netop xantia og opbygning så skriv endelig, for jeg er helt grøn på området.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at bygge bagagerum på xantia?
  • #1   28. jan 2007 Din plan lyder fin, med forstærkerne nedsænket, de er en fee detalje.. tjeck eventuelt mit photoalbum...


    Din stel skal være så KORT som overhovedet muligt, MAX en halv meter.. og nej du skal ikke dele den, det giver ekstra længe..


  • #2   28. jan 2007 Det utrolig flot lavet det bagagerum.. Mit behøver ikke være sådan et "WOW" vildere et. bare det er praktisk og stadig kan brugs bagefter, jeg ved bare ikke om min basskasse er for høj til at kunne stå derinde. da den er bygget til STD rummet så hvis jeg hæver det for meget så kan den nok ikke være der for hattehylde :S smiley
    ellers kunne man vel bare lave "toppladen" så den gik uden om basskassen, så bassen stadig kan stå på den ORG bund. ( håber det er til at forstå hvad jeg mener )


  • #3   28. jan 2007 Snak med anders B på min venneliste.. han byggede et bagagerum på en xantia. så kanon godt ud med 3x10" og 2xamp bygget ned i bunden.. han har måske nogen billeder.

  • #4   28. jan 2007 Jo det kan du sagtens, men det kommer jo an på hvor højt bassen sidder i kassen, hvis der kun er 5 cm under bassen i kassen, så må den hævede bund jo max være 4 cm høj,. hvis du forstår.. så den øverste plade ikke støder på selve bassen, eller får den til at spille mon en væg...

    Byg eventuelt en ny kasse, det er ikke så stort et arbejde, kan gøres på en weekend, bare husk at brug ca 22 mm MDF plade..


    Hehe du siger det der er et WOW anlæg, så vent og tjeck det ud jeg lige har lavet i min Audi A3, det er lige kommet tilbage fra autolakeren, det bliver geil :D.. venter bare på min HU kommer hjem, så bliver det monteret :D...


  • #5   28. jan 2007 Rasmus H:

    Mit er bygget så kassen er fuld størrelse og pladen så er lavet bagefter... Kig evt.. og spørg hvis du vil vide noget :)!


  • #6   28. jan 2007 Så har jeg lige været ude og sætte det som jeg vil have det og nu er planen næsten fast for hvad jeg gør. forstærkere kommer til at ligge i venstre side. og så kommer subben til at stå i højre, bygger så bunden rundt om det og laver et rum til: startkabler, fælg nøgle, advarsels trekant osv. med en bette låge i så jeg kan få det op. billeder kommer snart smiley


Kommentér på:
at bygge bagagerum på xantia?

Annonce