{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.821 visninger | Oprettet:

T-hansen forst + div -> anlæg i Golf 2 {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger og erfaringer om min lille situation som følger...:


Jeg er lige blevet ejer af en Golf 2 1800 GT fra 89 som jeg gerne vil have lidt anlæg i.

Mit budget er ikke overvældende, da jeg blot er fattig studerende.


Her er hvad jeg havde tænkt mig:

Front: MDS fanatic mellemtone som komponentsæt med løs diskant. Mellemtone skal mont. i dør mens diskant skal mont. hvor org. højtaler sidder i instrumentbord.

Bag: MDS fanatic 6X9 højtalere.

Sub: MDS fanatic G25 eller G30 (10" eller 12")
Har også overvejet boxter.

Forstærker: Det er her mine problemer kommer. Havde tænkt mig at købe en forstærker der kan trække 2 basser (2/4 kanals) og en tilsvarende 4-kanals forstærker til front og bagsystem.


Her kommer mine spørgsmål så:

1. T-Hansen har en forstærker "hurricane" på "1500 W" 4-kanals som kun koster 1498 kr. Vil denne være god nok til dette system? Tænkte evt. på at købe 2 af dem. Den ene skulle så brokobles til 2 basser. Den anden køre front + bag.

2. Vil jeg kunne få stor fordel af at købe en kondensator til systemet? Vil det give væsentlig bedre lyd? er det pengene værd?

3. T-hansens kondensatore er de ordentlige?

4. Vil i anbefale 1*10" - 2*10" - 1*12" - 2*12"....?

5. Jeg regner med at det vil løbe op i 7000-9000 kr samlet.



Det var så det hele. Håber i vil give jeres mening med.


På forhånd tak...!!


Heine Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T-hansen forst + div -> anlæg i Golf 2
  • #1   24. jul 2004 Lad være med at købe deres lort af det de har af anlæg... Find noget ordenligt.... tjek det link her de er billige... og det er kvalitet... www.hifispeed.dk

  • #2   24. jul 2004 Prøv at tjek www.autohifi.dk . Der kan du få en 4 kanals Acoustic til 1500... Spiller rigtig fint, og er af meget bedre kvalitet end Thelvedes....

    Kender en som har 1 stk af dem, og hans begyndte at hyle (ligesom generatorstøj) efter 3 uger.... Det var udgangene der ikke sad ordenligt fast, hvor dumt det end lyder...


  • #3   24. jul 2004 www.digitalo.de hvis du vil ha noget rigtig billigt - De leverer til døren, på dansk endda smiley

  • #4   24. jul 2004 HEY du der Go loud mester, er der en efterfølger til PG's vmax sub? Den kunne lave en seriøs dyb bas i et ret lille kabinet, efter hvad jeg ka huske......

  • #5   24. jul 2004 Hmm... syntes ikke der er noget i vejen med Thansen's forstærkere.. har den der 5 kanals i Gold serien, og den er sq go' men hold dig fra deres højtalere. Har selv 2 x 12'' Boxter "2 for 1" og de er fanme gode..
    Mht. kondensator, er det en go' en, ham Go-loud smiley manden har.


  • #6   24. jul 2004 -> Go-Loud man...
    Nu hvor vi er i gang, har du så en god ide hvad jeg skal stoppe i bilen i stedet for mine 6'' Thansen højtalere.. Det skal ikke være dyrt, men skal kunne klare noget bang bang..!
    Evt. en god ide til nogle 5,25'' i fronten?

    Ved godt det ikke er pænt når det ikke er mit indlæg, men i kunne måske få gode ideér..?

    AND


  • #7   24. jul 2004 jeg har selv snakket med en fyr i hifi-klubben i sønderborg.. måske koster hans kram lidt extra men det virker og spiller herre godt.. jeg havde tænkt mig at købe en pakke med headunit (clarion med 4 * 51W forstærker ndbygget, hvilket nok skulle kunne spille 4 højttalere op så du ikk kan sidde der :)) + 2 for og 2 bag højttalere (mds fanatic).. det skulle give god lyd og ikk koste det store.. men hvis jeg ville videre og have bass (anbefaler 1-2 12", da 10" ikk giver det sidste rush) skulle jeg starte med at sætte 2000 af til kabler og kondensator.. han anbefalede MDS GTI F954 til at trække bas + baghøjttalere.. alt i alt ville det komme op på det beløb du også havde afsat til det.. så hvorfor ikk købe noget ordentligt i starten i stedet for at ærge sig over noget der spiller "halvt" hvis du forstår hva jeg mener? men kig selv på www.carsound.dk der er sikkert også noget du kan lide

  • #8   24. jul 2004 og mht til thansen.. en af mine kammerarter har brændt 2 af deres forstærkere af med sine 2 12" basser..
    han har nu købt den hurricane.. den spiller bass fint nok men når den skal spille andet end bass og virkelig trække noget så forvrænger den så det er til at hyle over..


  • #9   24. jul 2004 Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyy man... kig inde på shopman.dk de er pænt billige............held og lukke med golfen... pas nu på den ikke smider pladerne med alt den lyd.-)

  • #10   24. jul 2004 Mange tak for alle de hurtige henvendelser...!!


    Dvs. Forstærkerne er ikke rigtig at anbefale, med mindre jeg kune skal bruge dem til ren sub. Jeg synes bare at 1500 virker meget billig for den forstærker..

    Ellers så synes i at min løsning med front og bag system virker fornuftig...? MDS all-around..


    MVH Heine


  • #11   24. jul 2004 se på www.carsound.dk og kig på fanatic højttalerne.. det er en udemærket løsning ja


  • #12   24. jul 2004 hehe.. jeg er sq ikk engang ude og fange kuunder.. jeg er bare i gang med at få dårlig lyd væk.. det er det eneste smiley

  • #13   24. jul 2004 I see your point..

    Det er også ved carsound jeg har kigget.

    Der er egentlig allerede en 12" med forst i bilen men tror det er noget røv. Så vil starte med at skaffe ny head, front-system og bagsystem. Og så køre med nuværende sub indtil videre.

    Hvilken forstærker vil i så mene jeg skal købe:....:

    1. Acoustic Ligthning 4 kanals 4x80 watt RMS til 1500 kr

    2. Ground Zero GZRA4200x 4 Kanals 4 x 85 watt RMS til 1599 kr.

    3. T-Hansen "huricane" 4 kanals 4x160 watt RMS til 1500 kr.


    Hvad siger i?


  • #14   26. jul 2004 Allan.....-> Har du "mange billige alarmer" stadigvæk?? For jeg kunne godt tænke mig en.. Skriv hvad ud har på Heinephn@tdcadsl.dk

Kommentér på:
T-hansen forst + div -> anlæg i Golf 2

Annonce