Højtaler laver en kradse lyd ved bass {{forumTopicSubject}}
Hej bg
Jeg har et lille problem..
Mine højtaler laver kradse lyd når der spilles højt.. men kun ved Bass.. andre lyde er ok.. men det er ved en Bass at de kradser...
3 af dem er endeligt ikke rigtig noget. Men den der sidder i højre for dør .. kradser mega irriterende ved Bass..
Højtalerne er helt nye.. Det er pioneer tsz65..
De har koste 4000 bare de 4...
Så dem er der intet med..
Tror i det kan være det højtaler adapter stik der kan lave balladen.. .. skal jeg skifte der ud og køre kabler rent.. direkte til højtalerne istedet for med det adapter stik til bilens højtaler kabler...
Det kun den ene der laver ballade... og nu er kablet jo blevet så langt .. at adapter stik rammer bunden døren i bilen.. altså der rammer på metal.. kablerne er isoleret men selve stikket er åbent selv om der er plastik uden om..
På forhånd tak...
Ps håber vi kan få det løst da man jo gerne vil have lækker lyd hehe..
Det gjorde lidt af det samme med de gamle højtalere alpine s65..
mar 2017
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 191
Det kun fra højre dør for dør de gamle gjorde det os..
Altså kun den ene..
Men det kommer først når jeg skruer op til 22-25.. og Self højere.. så det ret højt ..kan kun skrue op til 30..
Men det hver gang der kommer en dyb Bass
De høje lyde er fine.. hvis man fjernede bassen fra musiken.. og hun højre højere toner og sang ville der ikke være noget..
Det kun ved dybere Bass det kommer .. når selve Bass trykket skal ud. Hvis du forstår hvad jeg mener..
Rigtig dyb Bass staster det ved 20.. Det mere normale Bass er der ved 25 det starter.. og lidt lysere Bass er der intet.. tænker bare måske adapter kan havde været blevet våd.. eller måske de kabler der sidder på adapter er lort.. eller at der måske er en dårlig forbindelse fra oem kabler til adapter.. smider ny forstærker i imorgen.. tænker ikke der der..for alt sidder som det skal... bruger bilen originale kabler.. fra head unit af ... tænker om det ville være bedre at smide nogen lidt tykkere kabler på hele vejen og direkte til højtaler uden adaptere.. ...
jan 2008
Altså de kan yde 330 w..Max peak.. rms er 110..
Men de køre kun på 60 w lige nu.. skruer ikke højere op før den nye Bass kommer i..
mar 2017
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
jan 2008
Alle dørene gør det.. men det meget svagt.. altså eksempelvis.. skuer du op på 20 så det kun højre for dør.. men skruer man op til 25.. så gør alle højtalerne det.. men de 3 af dem er meget svagt.. hvor den ene er en del værre..
Haha ja det tænkte jeg ikke på.. byttede helt om på højtaleren fra dør til dør haha..
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
En kondensator er slet slet ikke nødvendig, ved sådan en mindre installation
Men du bliver nok nødt til at bruge udelukkelsesmetoden som Jan foreslår
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
2. Coax til 2000kr sættet? Det lyder voldsomt dyrt.
3. Hvis dine gamle enhed er gør det samme og det heller ikke hjælper at bytte rundt på højre og venstre højtaler. Så der jo gode chancer for at det er ledningsnettet til døren der er dårligt.
Som løsning træk nye højtaler kabler. Det træls arbejde men ikke specielt svært. Evt lave det til alle døre og over et nyt isostik
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
magnetspolen skraber på i højttalerens magnet gab.
MVH KP
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
Har du udelukket at det er selve døren der rastler/vibrere?
PS. en stor kondensator bør ikke gøre nogen forskel i dit tilfælde. De fungere kun som extra strøm-reservoir, da forstærkere allerede har kondensatorer sidende på sin primær-side. De store eksterne kondensatorer gør typisk kun forskel i store setups, der har for lidt batteripower (eller dårligt kabel træk)
jan 2008
Tak for hjælpen alle sammen..
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
jan 2008
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Højtaler laver en kradse lyd ved bass