Antenne signal problemer {{forumTopicSubject}}
Hep Hep.
Jeg har søgt diverse steder, men finder ikke helt det jeg søger.
Har dog fundet noget her på siden, der kunne minde om det.
Nå.. har købt en lille lupo, til at dingle frem og tilbage på arbejde.
Deri sad en unknown 1-din flip radio.
Jeg har prøver diverse, men jeg kan ikke rigtigt få noget godt signal ud af den.. 93,9 er umiddelbart den eneste kanal jeg næsten kan høre.
Kontrollerede om antennen virkede, og da jeg rørte antennen for at dreje den af, blev signalet blev helt klart, uden støj af nogen art.
Her mistænkte jeg først at/om der måske manglede noget stel et sted, men slog det hen.
Så jeg søgte igen. .og fandt noget her på siden ang. antenne konverter (som der skal bruges på denne bil før radio virker) har/kan have forskellige interferens(?) på konverterne.
Jeg så en youtube video med en gut, der satte en anden adapter på (med samme ind/ud stik som min gamle adapter)
og straks han startede radioen, fandt den 700 kanaler (jaaaa overdrivelse).. dernæst satte han det lille ekstra kabel der hang og dinglede ved siden af (på adapteren) ind på.. hmm et rødt/orange kabel..på radioen, umiddelbart ikke stel (vist til at drive en elektrisk antenne, hvad jeg har læst mig frem til)
Herefter ledte radioen ikke engang efter kanalerne, men de stod bare klar med det samme.
Jeg har prøvet at finde en ledning på en meter, bare for at prøve, men resultatet er det samme.. rør jeg ledningen, er der fuld signal, slipper jeg ledningen igen, så kan radioen næsten ikke finde noget.
Jeg tænker det er min adaptor, jeg skal prøve at skifte.. eller har i andre idér?
mar 2014
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B001JP0N6G?ref_=cm_cr-mr-title
.. er der en i danmark man "lige" kan hente, eller købe online.. mest for at undgå den lange ventetid.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.046
og kan købes flere stede
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
maj 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 35
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Vandindtrængning ved antennefod. Ny på helevejen igennem fra antenne til HU.
Husk en god stelfobindelse ved antennen!
Mvh kp
Antenne signal problemer