{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Jon O
Jon O
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Antenne signal problemer {{forumTopicSubject}}

Hep Hep.

Jeg har søgt diverse steder, men finder ikke helt det jeg søger.
Har dog fundet noget her på siden, der kunne minde om det.

Nå.. har købt en lille lupo, til at dingle frem og tilbage på arbejde.
Deri sad en unknown 1-din flip radio.
Jeg har prøver diverse, men jeg kan ikke rigtigt få noget godt signal ud af den.. 93,9 er umiddelbart den eneste kanal jeg næsten kan høre.
Kontrollerede om antennen virkede, og da jeg rørte antennen for at dreje den af, blev signalet blev helt klart, uden støj af nogen art.
Her mistænkte jeg først at/om der måske manglede noget stel et sted, men slog det hen.

Så jeg søgte igen. .og fandt noget her på siden ang. antenne konverter (som der skal bruges på denne bil før radio virker) har/kan have forskellige interferens(?) på konverterne.

Jeg så en youtube video med en gut, der satte en anden adapter på (med samme ind/ud stik som min gamle adapter)
og straks han startede radioen, fandt den 700 kanaler (jaaaa overdrivelse).. dernæst satte han det lille ekstra kabel der hang og dinglede ved siden af (på adapteren) ind på.. hmm et rødt/orange kabel..på radioen, umiddelbart ikke stel (vist til at drive en elektrisk antenne, hvad jeg har læst mig frem til)
Herefter ledte radioen ikke engang efter kanalerne, men de stod bare klar med det samme.

Jeg har prøvet at finde en ledning på en meter, bare for at prøve, men resultatet er det samme.. rør jeg ledningen, er der fuld signal, slipper jeg ledningen igen, så kan radioen næsten ikke finde noget.

Jeg tænker det er min adaptor, jeg skal prøve at skifte.. eller har i andre idér?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antenne signal problemer
  • Jon O
    Jon O Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #1   29. nov 2019 Ohh.. har faktisk, lige efter jeg skrev dette, fundet en lupo side der beskriver at jeg skal købe den adaptor, som ham i videoen bruger:

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B001JP0N6G?ref_=cm_cr-mr-title
    .. er der en i danmark man "lige" kan hente, eller købe online.. mest for at undgå den lange ventetid.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.046
    #2   29. nov 2019 det er bare en antenne forstærker.
    og kan købes flere stede

• Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #3   29. nov 2019 T hansen

• #4   29. nov 2019 Ja Thansen har antenneforstærker

• #5   29. nov 2019 Har lige selv sat sådan en i min yaris da jeg hade sat en anden radio i den. og den var heller ikke god til at tage divs radio kanaler. satte så sådan en antenne forstærker i jeg hade til at lægge fra en vw. du kan også købe den i Biltema med vag iso stik lige til at sætte imellem radio og bilens stik. Men ellers er den nu også nem at sætte til ellers jeg koblet den til remote udgangen i radio bag. Men ellers kan man også bare tage strømmen fra acc strøm i iso stikket vis det er. og den virker rigtig godt har ikke haft noget problem bagefter med at tage de kanaler. Men noget helt andet vis du har lader til din mobil i cigar stikket.hvor der er led lys på så har det også med at ødelægge signalet lidt. Det døjet jeg med i min tidliger bil.

profilbillede
  • #6   29. nov 2019 Jeg tror alle bilstereo forhandlere har dem jeg har i vært fald

• Frank P
    Frank P Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 35
    #7   29. nov 2019 Freeway jeg kan ikke bruge min mobil med lader fra cigarstik uden der er radiostøj på ,men der er da ikke led i laderen?

• #8   29. nov 2019 Hej
    Vandindtrængning ved antennefod. Ny på helevejen igennem fra antenne til HU.
    Husk en god stelfobindelse ved antennen!
    Mvh kp

Kommentér på:
Antenne signal problemer

Annonce