{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

JL Audio 10w3v3 vs Alpine R-w10d2 {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.
Jeg får bygget anlæg i bilen, her i næste uge som består af:

Monoblok : Alpine R-A75M
8 Kanals DSP : Alpine PDP-E800DSP
Højtaler : R-S65C2 både foran og bagi

Men er lidt i tvivl om subben.

Høre meget dyb og ''rund'' bass.
Er bange for at Alpine subben ikke kan levere den dybe bass.
Så tænker jeg måske skal ''opgradere'' til en jl audio.
Hvad synes i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JL Audio 10w3v3 vs Alpine R-w10d2
  • #1   16. dec 2019 Få et ordenligt kabinet. Min gamle Rainbow GL-S12 kunne få min forrude til at flexe med numre som LOC - Fellatio og Tyga - Rack city så det er din kasse der skal passe til bilen og enheden. Samt du skal havde det justeret korrekt

• #2   16. dec 2019 Det bliver lavet hos en prof.

• #3   16. dec 2019 Du kan lige nu få en JL Audio 12w0v3 til 650,- hos carsound (før 1500,-)
    Den kan sættes i et 39 liter lukket kabinet. Det har jeg lige gjort og den giver en sprød og lækker lyd uden at bilen ryster

• #4   16. dec 2019 Søren jeg har ikke plads til en 12 tommers.
    Det er faktisk heller ikke så meget prisen jeg tænker på.
    Bare det kan være der.
    Den skal bygges ned i brønden, så det er begrænset hvor stor en bass jeg kan vælge.
    Jo større sub, jo flere liter skal der bruges.
    Samtidig, den du anbefale, er udfra min viden, en del ringere end den jeg selv ville vælge.

• #5   16. dec 2019 Hvis ikke man har alt der skal til for at få det optimale ud af en sub så er en billiger enhed ikke altid nævneværdigt dårligere.
    Hvis du har en Type R så ville jeg ikke skifte med mindre der var for at få noget meget bedre.

• #6   16. dec 2019 Altså som jeg skriver, så er det en pro, der laver kabinet og det hele, så går ud fra de ved hvad de laver smiley
    Jeg har ikke en type R.
    Skal vælge mellem en type R og en jl audio.
    Det er bare for at høre folks mening om hvorfor jeg skal vælge det ene frem for det andet.

• #7   16. dec 2019 Jeg ville foreslå dig Alpine bassen med 2x 4 ohms spoler.
    Så kan de kobles til 2 ohm og få mest mulig effekt ud af forstærkeren. (750w som også er anbefalet max til den bass = perfekt)
    Jeg kender ikke JL enheden, men tror ikke den kan levere bedre dyb bass end Alpinen, givet at kassen bliver lavet korrekt smiley
    Alpinen kræver desuden (Så vidt jeg lige hurtigt kan finde frem til) en lille smule mindre kasse, så det kan jo være en fordel smiley

Men kan den pro der laver det for dig ikke råde dig? for så virker han ikke specielt pro i min øre smiley

• #8   17. dec 2019 De promovere Alpine, og er Alpine forhandler.
    Så ved ikke helt om jeg kan tage deres ord for gode vare.
    Alle andre jeg har snakket med, som har styr på det, fortæller mig, at de vil med lukkede øjne, vælge jl audio.
    Ja, så vidt jeg kunne læse mig frem til, så skal den bruge en kasse der er ca. 2,5 liter mindre.
    Tager der over idag, så må vi se om han kan få mig overtalt, til Alpine smiley

• #9   17. dec 2019 af de 2 ville jeg personligt vælge alpine. Jeg syntes man skal op i JL w6 eller w7 serien for det bliver spændende.

alpine R kan være kontant når den skal være kontant og rund og blød når den skal være det. Det er kun et spørgsmål om det rigtige kabinet så kan den spille alt slags musik

Kommentér på:
JL Audio 10w3v3 vs Alpine R-w10d2

Annonce