{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

head unit udgange for/bag {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har denne head unit, der er koblet til forstærker
https://fdmshop.dk/elektronik/lyd-i-bilen/bilradio/sony-xav-ax100-2din-tuner-aux-usb-3-pre-out-4x55w/?gclid=Cj0KCQiAxfzvBRCZARIsAGA7YMy_2OyJUovW0ErXjfOog9dHr_J4dKscV6YHsNUoPsDWhTx5o5PdDCkaAj6BEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Der er periodisk fejl, hvor venstre side skiftevis virker fint, og ikke virker. Jeg bruger kun frontudgange, da jeg kun har i dørene.

Når det ikke virker, er der støj, og man kan høre musikken meget lavt, og nogle gange slet ikke.

Har smidt denne på, da der har været meget støj i ventre side (generatorstøj, men også varierende i styrke)
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/filtre-og-kondensator/nf-signal-isolator/n1200267216/pn1220423677/

Nu står den på fejlsøgning.

Første bud er måske at bruge udgange til baghøjtalere, og så bare justere balancen efter det. Vil det ikke være det første bud? Jeg tænker at udgangene er seperate enheder, så jeg kan finde ud af om det er den, eller om jeg skal se på forstærkeren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  head unit udgange for/bag
  • #1   22. dec 2019 øhh sry hvis jeg bare er træls.. men tænker lidt, hvorfor have en forstærker på. når det kun er til forhøjtalerne. da højtalere i en dør, ville kunne blive trukket fint af radioen selv.. har jeg læst forkert evt, eller hvordan?

• #2   22. dec 2019 #1 Jeg har skiftet til 200 watt 2 ohms sæt, og har også sub i hjulbrønden. Der skulle lidt hug på i forhold til standard

• #3   22. dec 2019 må sige pas til at kunne hjælpe, med dit problem. men husk at fordi en højtaler, har maks watt på evt 700watt. så kræver den jo ikke 700watt, for at spille eller spille godt. og ja forstår ikke helt, dit setup som sådan.. ja self gir det mere power, at køre højtalerne over en forstærker.

har selv kun en mono blok, til min sub i bilen. og bare skiftet de std højtalere, og spiller dælme højt nok. til at jeg føler mig, som en 18årig med arm i karm og fuld brian på hehe;-)

• #4   22. dec 2019 #3 Det er måske rigtigt, men 4*55 watt med 4 ohm er lige i underkanten til et højtalersæt, der kan tage 200 watt og er på 2 ohm.

Men tænker umiddelbart bare at jeg prøvet at køre på udgange til baghøjtalere, for at se om det skulle være en udgang til de forreste, der har taget skade. Det ville bare undre mig, at det så er periodisk. Men man skal jo starte et sted.

• #5   22. dec 2019 Jeg ville først tjekke signalkabel mellem headunit og forstærker samt kabler mellem forstærker og højttalere.
    Mvh. Gert

• #6   23. dec 2019 #5 Det var signalkablet.

Jeg byttede om på kablerne, og brugte bagudgangene i stedet for foran.

Periodisk udfald, nu på højre.

Jeg købte et 5 m signalkabel, satte det til uden støjfilter, og nu spiller det uden støj. Nu skal jeg så bare have gemt kablet væk, men nu ved jeg i det mindste hvad der var i vejen.

Kommentér på:
head unit udgange for/bag

Annonce