head unit udgange for/bag {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har denne head unit, der er koblet til forstærker
https://fdmshop.dk/elektronik/lyd-i-bilen/bilradio/sony-xav-ax100-2din-tuner-aux-usb-3-pre-out-4x55w/?gclid=Cj0KCQiAxfzvBRCZARIsAGA7YMy_2OyJUovW0ErXjfOog9dHr_J4dKscV6YHsNUoPsDWhTx5o5PdDCkaAj6BEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Der er periodisk fejl, hvor venstre side skiftevis virker fint, og ikke virker. Jeg bruger kun frontudgange, da jeg kun har i dørene.
Når det ikke virker, er der støj, og man kan høre musikken meget lavt, og nogle gange slet ikke.
Har smidt denne på, da der har været meget støj i ventre side (generatorstøj, men også varierende i styrke)
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/filtre-og-kondensator/nf-signal-isolator/n1200267216/pn1220423677/
Nu står den på fejlsøgning.
Første bud er måske at bruge udgange til baghøjtalere, og så bare justere balancen efter det. Vil det ikke være det første bud? Jeg tænker at udgangene er seperate enheder, så jeg kan finde ud af om det er den, eller om jeg skal se på forstærkeren?
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
har selv kun en mono blok, til min sub i bilen. og bare skiftet de std højtalere, og spiller dælme højt nok. til at jeg føler mig, som en 18årig med arm i karm og fuld brian på hehe;-)
mar 2014
Men tænker umiddelbart bare at jeg prøvet at køre på udgange til baghøjtalere, for at se om det skulle være en udgang til de forreste, der har taget skade. Det ville bare undre mig, at det så er periodisk. Men man skal jo starte et sted.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Mvh. Gert
mar 2014
Jeg byttede om på kablerne, og brugte bagudgangene i stedet for foran.
Periodisk udfald, nu på højre.
Jeg købte et 5 m signalkabel, satte det til uden støjfilter, og nu spiller det uden støj. Nu skal jeg så bare have gemt kablet væk, men nu ved jeg i det mindste hvad der var i vejen.
head unit udgange for/bag