Mangler bassen {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Bilen er en Citroen Jumper fra 2019 med original radio og højtalere.
Jeg har monteret min Hertz HCP1D mono forstærker og Hertz HBX 20 subwoofer i bilen.
Det har indtil 11. måned sidste år siddet i min Fiat Ducato hvor det spillede som det skulle.
Forstærkeren har high in til lyden fra radioen.
Jeg har taget signalet på de originale ledninger bag radioen.
Hvis jeg sætter en højtaler direkte til stikket/ledningen ved forstærkeren (oppe fra radioen) er der lyd i begge sider H + V.
Sætter jeg den til at spille almindelig lyd(LO pass off) kommer der fint lyd igennem som i de almindelige højtalere.
På begge sider H + V
Når jeg sætter forstærkeren til at skulle give bas(LO pass on) kommer der ingen lyd ud af den.
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
På min gamle bil tog jeg lyd-signalet ved diskanten i A stolpen, men tænker at det er mindst lige så godt at lodde sig ind på den originale ledningen lige bag radioen.
Der er lyd i de almindelige højtalere som der skal være, så her er der ikke noget at mærke.
Billede af de knapper der er på forstærkeren
https://www.bilgalleri.dk/forum/storbilledevisning/1151757-kim_b?n=24954
Mvh.
Kim
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.383
men alt er sat til på samme måde som i den gamle bil lige bort set fra hvor jeg har taget lyden fra - men begge steder er direkte fra radioen.
men kan det være min forstærker der er brændt af på en eller anden måde - eller vil det så være alt lyd der vil give problemer??
kan det hjælpe at prøve at smide noget phono stik(low in) på og give lyd den vej evt fra en telefon
?
jun 2009
jul 2008
men kan bas delen godt være gået i stykker mens almindelig lyd delen stadig virker?
jun 2009
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
Det lyder dog mærkeligt hvis det er der problemet er da det somregl kun er større lydpakker der kan være delt på den måde. Og tvivler på det er det i en varevogn hvor alt somregl er så billigt som muligt
jul 2008
Som skrevet så har jeg taget lyden lige efter den originale radio og der fra går ledningerne videre ud til diskanten og højtaleren.
Mener jeg læste et sted at der er direkte ledninger fra radioen og ud til både diskant og højtalere... Og på diskanten sidder der en elektronik dims til at filtrere med (istedet for et løst delfilter).
Jeg har ikke haft tid i dag til at prøve med phono indgangen men har prøvet at tage de 2 sikringer ud af forstærkeren for at se om der evt er noget memory af en art der driller - ikke at jeg tror det.
Det største problem i det ikke virker er at det hele er monteret under sædet hvor der ikke er plads til noget som helst fejlfinding.
jul 2008
jul 2008
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
Men hvis du har monteret det så du ikke kan fejlfinde på det... Hvordan skal vi så kunne hjælpe dig?...
jul 2008
Når jeg slår den til at spille bas er der ikke anderledes effekt via phono end direkte fra bilradioen
Første video er via phono
https://www.bilgalleri.dk/video/bilstereoprojekter/61835-til_forum_emne
Anden video er direkte på bilradioen... Det lyder lidt skævt nogen gange men det er den måde musikken er på hvor der er en der synger i højre side og en i venstre side og bassen er kun sat til på den ene side som foreskrevet i manualen (har prøvet at sætte minus til venstre og plus til højre på forstærkeren uden det gav andet resultat)
https://www.bilgalleri.dk/video/bilstereoprojekter/61836-til_forum_emne_2
Der er ikke rigtigt noget tryk på bassen som der var i den gamle bil og heller ikke direkte via phono og alt på forstærkeren er sat til max styrke.
jun 2009
jul 2008
Uanset hvordan jeg stiller på forstærkeren så ændrer det ikke noget omkring trykket fra bassen - der kommer ikke noget tryk som der gjorde i den gamle bil
okt 2004
jul 2008
Det link der er i første indlæg er et billede af forstærkerens knapper
okt 2004
jul 2008
Der er prøvet med alle på max og min uden forskel i bastryk.
Til start stod den som den gjorde i den gamle bil hvor det spillede som det skulle.
Men hvis du har et udgangspunkt jeg kan starte på vil jeg meget gerne bede om det og se om det virker.
Mangler bassen