461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Den rigtige Farad! Den rigtige Farad!

Hej..!

Min bil er begyndt og slue en del strøm.. Tænkte på af købe en Farad (kondensator), men hvilken skal det være, har ikk så meget på det.. Har set nogle have til salg herinde til forskellige priser, hvor der bl.a. står "1" eller "2" ... :S

Håber í kan hjælpe mig...

Jeg har to forstærker i min bil.. En på 1600W og en på 500W...

Tak på forhånd!

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!
Slå lyden til
00:00
/
13:47
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den rigtige Farad!
  • #2   27. feb 2007 tror godt du kan nøjes med en enkelt.. køb en på 2 farad og et godt batteri og så burde den være hjemme...

• #3   27. feb 2007 man siger 1 farad per 1000 RMS WATT....!!!!

ikke "pap" watt.......

• #4   27. feb 2007 jeg ved fra en der handler med alpine at det er bedst at koble en kondensator på en forstærker og idet at du har 2 så skal det være 2 kondensatore

• #5   27. feb 2007 Jeg har snakket med en medejerne fra carsound en dag jeg var ude og handle lidt anlæg og han sagde at det ikke var noget prob med to forstærkere til en kondensator...

• #6   27. feb 2007 Hvis du bare føre strømmen ind i en fordelerblok og videre ud til dine forstærkere så kan jeg ikke se noget problem i det. Men hvis du kobler dem sammen serielt så kan der godt opstå problemer da strømmen vil blive brugt til den første forstærker.

• #7   27. feb 2007 en plus fra hver forstærker over på kondensatorens ene plus... færdig arbejde ville jeg mene...

• #8   28. feb 2007 En farad per 1000 RMS watt som der bliver sagt

Jeg ville ikke sætte to forstærkere til en kondensator som kun undetstøtter en forstærker.
    Hvorfor skulle man dog gøre det?!
    Når den ene forstærker trækker strømmen fra kondensatoren er der ikke noget strøm til hvis den anden forstærker skal bruge ekstra meget... Så er man ude i lort til knæene igen...

Køb en enkelt kondensator til hver forstærker... Eller køb i hvert fald en enkelt kondensator og sæt den til den forstærker som driver din(e) sub(s)

• #9   28. feb 2007 Jeg har to forstærkere til en kondensator uden at lyset blinker eller at det ødelægger batteriet... kondensatoren skal bare kunne rumme nok strøm til to forstærkere så burde det vel ik være et prob?

• #10   28. feb 2007 Jo mere kapacitet, jo bedre.

Man kobler jo alligevel altid alting i et anlæg parallelt, så uanset hvad du gør, vil begge forstærkere få fordel af lige så mange kondensatorer du smider på.
    Den eneste forskel er kabellængden mellem kondensator og den ene fremfor den anden forstærker, men bruger man den korrekte dimension vil det ikke gøre en forskel heller.

Find ud af hvor mange RMS watt du har - mit gæt er ca 5-700 ialt og køb kondensator efter det...
    1 Farad vil typisk være fint til dit anlæg....

• #11   28. feb 2007 Okay...

Nogle der har et link eller lignede til den farad jeg skal købe muligvis?

• #12   28. feb 2007 http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=3401&kid=72
    Den er udemærket og til meget billige penge

• #13   28. feb 2007 En Farad er en måleenhed - ikke et mærke eller en model.

Du skal finde en "Kondensator" med kapaciteten "1 Farad"

Det er ikke afgørende hvad mærke du køber - bare prisen er iorden.

• #14   28. feb 2007 NutNik S

Det er ikke helt rigtigt, fordi de billige kondensator har en høj indre modstand = oplader og afgiver ikke strømmen så hurtigt som de dyre og bedre kondensatore med en lav indre modstand smiley

så det er ikke helt ligegyldigt hvad man køber bare prisen er rigtig.

Ang. det med at købe 1 stor kondensatoer, så er det også en fejl. teknisk set er det bedre at købe flere små, da du derveed får en laver indre modstand igen.

Kommentér på:
Den rigtige Farad!

Annonce