{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere strøm
  • #1   20. jul 2020 hvor meget skal du bruge? vi har standard strømkilde i vores bmw e36 og vi har en 1500wrms subs bagved. og kun ved max vol Mangler bilen lidt strøm, hvilket ikke er et problem for os

• #2   20. jul 2020 Du skal vel bare parallel-forbinde dine batterier.

• #3   20. jul 2020 Det hele kører på, at hvis man ikke har sådan et adskiller relæ, så er der risiko for at man ikke kan starte bilen hvis man ved en "fejl" har glemt for at slukke for anlægget.

• #4   20. jul 2020 Der anbefales betteriskiller af 2 simple årsager... den ene er så man altid er sikker på at have et starbatteri der er ladet op hvis man spiller musik uden tænding på bilen... Da mange dog slet ikke kan tænde anlægget uden tænding på er denne grund lidt irrelevant...

Nr2: Medmindre batterierne foran og bag i bilen er 100% ens... så vil de mindre batterier stille og roligt dræbe de større batterier pga afladning... Derfor har man en batteriskiller på så man ikke ødelægger 1 eller flere batterier...

Og husk nu at sætte en lader til bilen og få ladet alle batterier op ca en gang hver 14. dag, medmindre du vælger at udskifte generatoren til en der kan dække hele strømbehovet... Fordi batterier tilføjer ikke mere strøm, de tilføjer mere kapacitet til lagring af strøm...

• #5   20. jul 2020 Den skal trække en 1800 rms Watt subwoofer, 2 stk 180rmsw 6x9'ere samt 2 stk 200 rms watt horn, og når jeg giver den fuld æde på bassen så tager den alt strømmen

• #6   20. jul 2020 Så derfor tænkte jeg 1-2 bilbatterier vil give det noget mere power (2 er nok overkill) men pt måler bassen (kun bassen) 141,5 på 36 hz og tænker godt jeg ka få mere ud af sen

• #7   21. jul 2020 Ja det er meget fint... men de der watt tal på højttalerne og på subwooferen, kan ikke bruges til en skid i den her sammenhæng... de tal fortæller kun hvor meget enhederne kan TÅLE.... Det hele afhænger af hvor meget effekt din forstærker kan leverer og hvor meget den æder for at levere den effekt...

141,5 dB? Målt på termlab måler eller en SPL-Labs måler... Enhver anden måler kan ikke bruges til sammenligning...

• #8   22. jul 2020 Spl måling

• #9   22. jul 2020 #8

ja men HVILKEN MÅLER blev der brugt??? Der findes ikke en måler der hedder "SPL måling"... Det firma har jeg aldrig hørt om... Og har du brugt en Iphone App til at "måle" med så er den lige så nøjagtig som at tage en lineal på et landkort og fremover påstå der er 20 cm til hamborg fra fyn...

• #10   22. jul 2020 Kan jeg ik 100% huske hvad den hed men kan jeg finde ud af smiley

• #11   22. jul 2020 Ja eller også bare fortæl hvem der lavede målingen... (Så mange målere er der nemlig ikke i landet)

• #12   22. jul 2020 Tonny fra tl customs

• #13   22. jul 2020 biltema har en billig batteri adskiller. nem montering mener ca 250kr den kan sagtens klare et alm setup og mere til

• #15   24. jul 2020 #12

ok så er det en rigtig måler der er brugt... Tonny har fuldt styr på den slags...

Undskyld jeg spørger som jeg gør, men man ser bare tit de her: "jeg har spillet xxx,xx dB ved 2 Hz, så mit anlæg er sygt vildt" Og så viser det sig det er målt med en eller anden tilfældig støjmåler, eller med en Iphone eller noget i den retning... (Eller slet ikke målt overhovedet)

Anyway, Til 1800 watt rms (hvis din forstærker faktisk leverer dette) Så vil 1 ekstra batteri være en god idé... Et der leverer godt med Cranking amps... Ah er sekundært og mindre vigtigt...Og et med en lav ESR. (indre modstand) Fordi jo lavere jo bedre... men husk at lade batterierne op ca hver 14. dag men en god lader derhjemme... fordi din generator er ikke lavet til at lade 2 batterier op... (Kan du finde en større generator så er det aldrig en dårlig ting)

Med hensyn til batteriskille, så husk at den skal holde til minimum halvdelen af strømtrækket... Jeg ville ikke anbefale den fra biltema... Maks. strøm: 125 A... Det er for svagt alligevel...

• #16   24. jul 2020 Det også helt iorden og ja mange siger deres anlæg måler flere dB end det gør på lavere hz, men min bass måler det trods, og forstærkeren levere 1760 rms watt mener jeg vi har fået det målt til, men okay og det sidder i en golf og har kigget på en 250a generator (mener jeg det er) så den kan power begge batterier ordentlig op

• #17   26. jul 2020 Se det med en større generator er rigtig fornuftigt...

Yes, hvis Tonny har lavet målingen så tror jeg på den...

• #18   27. jul 2020 Ja, køre altid større generator for enden kan den ik power batterierne nok op og kvæler vel generatoren i sidste ende for den køre på maks load konstant

Kommentér på:
Mere strøm

Annonce