{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Marcel S
Marcel S
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 10

Forstærker melder for lav spænding {{forumTopicSubject}}

Dav, jeg har anlæg i min lille VW Fox, dette er 2 forstærkere en 4-kanals og en monoblok, monoblokken er en soundigital sd1200 2 Evo som kører 4 ohm, og trækker min alpine type R sub. Har dog et problem og det er at den melder ud at den får for lav spænding, den får under 8.9V og det melder den ud ved at den cutter lyden.

Har haft voltmeter på batteriet som viser 13V når bilen er slukket, og 14.5 når den er tændt, stelforbindelsen er trukket ved selen, begge kabler der er sat i af stel og plus er store tykke kvalitetskabler.

Det har virket i 2-3 måneder med er pludselig stoppet med at virke.

Nogen der har nogle forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker melder for lav spænding
  • #1   11. nov 2020 Det kan være stel fra batteriet minus til karosse der er dårlig. prøv at tjekke den ud og samtidig lav en der er tykker end den orginale. da den stel der sidder der kun er til at give bilens elektronik stel med, og ikke din forstærker også. tjek også stel til motoren fra batteriet er ok De kan nemlig tære halv væk, og give sådan nogen problemer

• #2   11. nov 2020 mål strømmen på forstærkeren når den spiller ikke på batteriet.
    hvis du kommer så langt ned i volt har du et seriøst problem et sted.
    enten dårlig strøm kabler eller stel. eller dit batteri og generator slet ikke kan følge med.

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#3   11. nov 2020 Mine kabler skulle være super kvalitet, de er gode tykke, skal lige have noget på det rette, hvad menes med stel til motoren fra batteriet?
    Kan det have noget at gøre med stelforbindelsen til min monoblok at gøre, og kan den evt tjekkes?

Er ikke lige den bedste til al det med ledninger til bilstereo, så hvis i ka skære det ud i pap ku det være dø' lækkert

• #4   11. nov 2020 hvilken kabler har du.
    er der slebet ned til rent metal der hvor du tager stellen.
    stel ved batteriet skal også opgraderes medmindre der er en føler der måler strømforbruget på din bil

• #5   11. nov 2020 Fra dit batteri ude i motorrummet, går der et stelkabel fra batteriets minuspol til karrossen, samt et stelkabel fra motoren til karrossen, dette kabel kan være tæret/irret og så kan spændingen gå hen og blive lav.
    Det bedste ville være at trække kablet fra din monoblok til direkte stel på batteriet.

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#6   11. nov 2020 har et rødt og et sort kabel, begge er vidst 35 mm2, har ikke opgraderet noget stel ved batteriet

• #7   11. nov 2020 er dit kabel ofc kobber eller cca

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#8   11. nov 2020 "Inderlederne er naturligvis af fortinnet oxygenfrit kobber (O-TOFC) og stikkene er støbte for bedst mulig holbarhed og stabilitet."

• #9   11. nov 2020 I sidste ende er det bedøvende ligemeget hvad dine kabler har af fancy navne, hvis dit stelkabel fra batteri til chassi ikke er i orden.

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#10   11. nov 2020 Så det du siger Torpedo, er at jeg skal tage det stelkabel der lige nu går fra monoblokken ned til seleholderen eller hva end det er, og så skal jeg koble det på minus på batteriet, og så burde det virke? Er det fordi spændingen i karrossen er lav, og derfor får jeg lav spænding på min monoblok, og hvorfor er spændingen lige pludselig lav? Det har spillet perfekt i 3måneder

• #11   11. nov 2020 eller stel kablet til forstærkeren ikke har ordentligt forbindelse til stel.

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#12   11. nov 2020 Det skulle det MEGET gerne have, det sidder total fast med en skrue / møtrik eller hva hunden det er, derfor ville det også undre mig hvis det var det som gjorde det, for det har jo virket i 3 måneder. Men det ka jo være et skarpt sving har revet den løs, kan lige tjekke

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#13   11. nov 2020 Er der en måde at udelukke det ene eller det andet på, lige pt er der jo to ting som kan give problemet:

- Ikke ordentlig stelforbindelse fra karosseri til monoblok
    - Ikke ordentlig stelforbindelse fra motor til karosseri

Kan jeg se mig ud af om forbindelsen fra motor til karosseri er dårlig?

• #14   11. nov 2020 Hvis stelforbindelsen fra batteri til karrosseri er i orden, kan man lave en god stelforbindelse overalt på karrossen. Ligeså vigtig som stel er, er plussen ligeså vigtig.

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#15   11. nov 2020 Har lige researched lidt, og der står sku alle steder man skal huske at opgradere stelkablet fra batteri til karosseri, og det har jeg ikke gjort, så det sku nok der den går galt, så det vil jeg lige få ordnet, tak for hjælpen allesammen, vender lige tilbage hvis det ik funker' smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
    #16   14. nov 2020 når du har skiftet den stel, så prøv lige at belaste monoblokken (skru højt op) og så mål spænding, kan ikke forestille mig der er meget go i batteriet på en fox (dejlig vogn intet skidt der) men hvis det stadig driller kan det være batteriet ikke magter at levere og du har brug for en kondensator smiley

• Marcel S
    Marcel S Tilmeldt:
    okt 2020

#17   14. nov 2020 var ude ved der hvor jeg købte mit stereo, de sagde lige jeg skulle tjekke min sikring først, så det gjorde jeg, og så spændte jeg lige skruerne og så var det sgu fikset.
    Herefter ryddede jeg lidt op i ledningerne, og så forkortede jeg remote kablet og afisolerede længere nede på kablet, og nu vil det ikke tænde min 4-kanals forstærker. Mindes der sad en lille metaldut for enden af remote kablets kobber, men er ikke sikker, det er der i hvert fald ikke efter jeg afisolerede længere nede sjovt nok.

Jeg fik tjekket med voltmeter på batteriet og det så helt fint ud

• #18   15. nov 2020 Hej
    Mål vha et voltmeter spændingen direkte på +/- terminaler på forstærkeren. Spændingen må ikke med kraftige kable afvige væsentlig fra pol spændingen på akkuen.
    Alternativ mål evt stelfejl ved at måle på - tilslutning på forstærker og - pol på akku.
    Held og lykke med fejlsøgningen.
    MVH KP

• #19   25. nov 2020 Rasmus H en kondensator giver dig ikke mere strøm så hvis batteriet ikke kan følge med er det et bedere batteriet han skal have ikke en kondensator.

som der også bliver skrevet så skal du måske voldt direkte på forstærkeren når den spiller højt for at se om den mangler strøm. det hjælper ikke noget at måske på batteriet da der kan være mange dårlige forbindelser ingen strømmen er omme ved forstærkeren

Kommentér på:
Forstærker melder for lav spænding

Annonce