{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Mads O
Mads O
Emner: 2 Svar: 5

Hjælp til valg af forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg har for nyligt købt en JL Audio CP212-w0v3 2x12" subwoofer på 600 watt RMS, og skal i den forbindelse have en forstærker til. Jeg havde egentlig bestilt en JL Audio jx500/1d monoblok forstærker på 500 watt RMS ved 2 Ohm. men den var desværre i restordre. Blev af forhandleren anbefalet en Helix M One X forstærker med 700 watt ved 2 Ohm. istedet og ville derfor høre jer med lidt mere viden, om den er ligeså god, hvis ikke bedre end JL Audio forstærkeren og om der er bedre alternativer til netop min subwoofer...

håber i kan afhjælpe min forvirring en smule:))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af forstærker?
  • #1   4. dec 2020 Helix'en har i hvert fald flere muskler end den JL Audio forstærker, så det vil efter min mening nok være et bedre valg.
    Så længe du ikke spiller fuld knald hele tiden, for den har ifølge specifikationerne power nok til at riste spolerne.
    Men at køre hver bas med op til 350 W RMS på papiret når de er rated til 300 W RMS ville jeg nok ikke være så bange for, den effekt er jo typisk opgivet ved 14,4V, og når bassen pumper bliver der normalt trukket så meget strøm at spændingen alligevel falder en smule.

• Mads O
    Mads O Tilmeldt:
    dec 2020

#2   4. dec 2020 Det var også min umiddelbare tanke Morten, kender du noget til Helix generelt har selv aldrig hørt om det før idag? smiley

Hvad mener du med riste spolerne??

• #3   4. dec 2020 Helix er et ganske udmærket mærke, det er vel en slags lillebror til de noget mere kostbare BRAX forstærkere.

Jeg mener at du brænder spolen i bassen af med for meget effekt smiley

• Mads O
    Mads O Tilmeldt:
    dec 2020

#4   4. dec 2020 ahh okay på den måde, men du vil ikke mene at at de et et problem i dette tilfælde? er ofte blevet anbefalet af have lidt højere effekt på forstærkeren så den kan fodre subwooferen med det den har brug for

• #5   4. dec 2020 Nej, jeg er enig i at det er bedre at have lidt for meget power end for lidt.
    Så længe man tænker over at man ikke spiller med volumen på max i flere timer i træk...

• Mads O
    Mads O Tilmeldt:
    dec 2020

#6   4. dec 2020 Okay super, tænker heller ikke max volumen i flere timer bliver en realitet skal også kunne høre noget når jeg stiger ud af bilen jo smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #7   5. dec 2020 Du kan købe ligeså kraftig en forstærker du vil uden at det skader. Så længe den er justeret rigtigt ind brænder du ikke dine basser af. Det er altid bedre med mere power som for lidt, så skal forstærker ikke arbejde så hårdt for at du for fuld udbytte af dine basser. Lidt ligesom en 3.0 tdi er bedre at trække hestetrailer med, som en 1.0 3 cylinder smiley Samme princip.

Kommentér på:
Hjælp til valg af forstærker?

Annonce