731 visninger
|
Oprettet:
Antal liter kabinet {{forumTopicSubject}}
Kan man ud fra disse info regne kabinet ud. Se vedhæftet billede.
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
Men hvis du tænker højtalerkabinet i bageerummet på en bil, så skal du altid lade bagegerummet være kabinnettet i sig selv.
I hvor stor grad du kan det afhænger af mange ting, men især om du har en kæreste, og/eller men børn som også skal fragtes rundt.
De vil havde højtalere der fylder hele bagagerummet.
Men hvis du køber Kvalibare, så kan du sagtens få noget der "blæser aller på stiben væk" uden at komme i problemer med lillemutter derhjemme.
Du kan fx se efter nogle brugte B&W enheder, og gennem forstærkeren underbagsædet.
Så kan du sagtens brage hele Rådhuspladsen op uden at fylde den med alt muligt crap "XSOUND" fra Sony, og Thansen, som mest af alt bare fylder i forhold til hvordan de lyder.
Og din kone eller kæreste bliver meget gladere.
Min kæreste var i al fald ret træt af at hive højtaleren ud hver gang hun skulle have barnevogn eller noget andet med, og jeg var lige så træt af at putte den i igen når hun kom hjem ;9 Så tænk kreativt !
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 39 Svar: 294
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.361
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
Hvid du alddrig har bage med udover hvad du kan smide ind på bagsædet så er det j fint.
Men har du børn eller nare planer om at en pige også skal kunne være der i fremtiden, så bår du allerede nu tænke det ind i din bil.
Og derfor skal du tænke selve bagegarumme som et kabinet i sig selv, ikke smige endnu en kasse ind med en 15 Subwoofer i, for det er bagagaremummet jo i sig selv i forvejen.
Og ud kommre langt med førhøjtaler i god kvalitet..
Men ok hvis det bare et ti lir" nede på "striben" så skal dujo bare købe et pap paphøjtalere i haralnyborg, og så ellers fyre den op alt hvad den kan med RGB-lys i elle regnebuen farver...
Men vil du have lækker lyd, eller noget som der flot ud for andre?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Hvad jeg høre dog sige så anbefaler du Freeair setup. Hvilket giver sine begrænsninger. En kasse i bagagerummet til en sub behøver ikke tage alt plads og det kan sagtens spille rent, dybt og højt hvis man vil.
TS.
Ud fra det billede du har lagt op så tror jeg ikke der kan findes svar på dit spørgsmål.
Har du et link til enheden så nogle der har Winisd og viden om brugen måske kan hjælpe dig.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
2: Fortæl venligst hvilken enhed der er tale om... De meget få oplysninger der er på dit billede kan give dig lidt info om en meget simpel kasse med relativt stor fejlmargin, men det bliver noget bedre hvis jeg ved hvilken enhed det er så kan jeg evt. finde flere info og udregne et korrekt kabinet...
apr 2006
apr 2006
apr 2006
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Deri finder du mål på både lukket og portet kabinet...
Kan også regne et custom kabinet ud, men i de fleste tilfælde med hertz, der ender man faktisk på det samme som de anbefaler...
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
apr 2006
Antal liter kabinet