{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Dårlig forbindelse på IR-hørebøffer i bilen… {{forumTopicSubject}}

Er lidt udfordret med at få lyden til at gå ordentligt igennem i bilen.
Jeg har en Ampire OHV-156 loftskærm hvor jeg har tilkoblet et sæt Ampire IR hørebøffer.
Loftskærmen er monteret i en Ford Smax fra 2009 og er placeret omtrent midt i loftet.
Meningen var så at børnene på bagsædet kunne se film uden at lyden skulle gå ud af bilhøjtalerne.
Der er to kanaler at vælge på hørebøfferne (A & smiley
Har prøvet begge kanaler men der er i gen forskel.
Hvis man sidder med ca 40 cm afstand fra skærmen et lyden fin……begynder man at lsæyte sig lidt til siden - hvilket man jo gør når man sidder på bagsædet af en bil så begynder lyden at suse!
Er det normalt at IR signalet er så følsomt eller er der noget jeg kan gøre??????

På forhånd tak for hjælpen ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig forbindelse på IR-hørebøffer i bilen…
  • #1   15. jul IR er jo infrarødt lys kendt fra eksempelvis klassiske fjernbetjeninger til TV.
    Infrarøde hovedtelefoner skal altid have visuel kontakt med den infrarøde sender, ellers afbrydes forbindelsen, og lyden er ikke længere hørbar.
    Så sender på skærmen skal “i lige linje” kunne skyde lyset hen til modtager på hovedtelefoner.
    Der er kun at flytte på skærm elle headset så der er frit udsyn, er ikke en tidssvarende eller videre brugt løsning.

    Tjek eventuelt med eksempelvis naviparts om der alternative muligheder, måske en ekstern IR sende eller mulighed for en løsning med direkte kabel.


  • #2   15. jul Er der forskel på om man bruger hvert sæt enten i højre eller venstre side af bilen?

    Tænker at hvis der sidder en modtager på kun den ene side af hørebøfferne der skal kunne "se" skærmen for at lyden bliver optimal - så kunne der muligvis være forskel ved at bytte om på hørebøfferne fra den ene side til den anden side af bilen


Kommentér på:
Dårlig forbindelse på IR-hørebøffer i bilen…

Annonce