{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Luftrør til subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg har ide om at jeg kan få mere ud af min subwoofer. Jeg har lavet en byg selv kasse.den er lavet til at passe i bilen [E46 Sedan] Mål er på billedet.

Den er sammensat af MDF plade på 12mm og der sidder 2 x 900W. Taget fra en JBL GT5 - 2402BR.

Der er 13 cm mellem subwooferne

Hvad gør det at smide et luftrør i fordi den er lukket nu. Hvad er fordelen og er det noget man skal regne ud på angående størelse og hvor langt der skal stikke ind i røret.
Nogen der kan hjælpe og forklare mig dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftrør til subwoofer
  • #1   28. jul Ok...

    1: DET ER IKKE ET FUCKING LUFTRØR... Det kaldes en port... Ikke luft rør eller andet irrelevant... En port fungerer som en Passiv membran (Forestil dig en subwoofer men uden magneten og spolen) ved at skabe svingninger i luften i røret, der derved spiller med ved et bestemt og relativt snævert frekvensområde.

    2: 12mm er ALT for tynd plade a lave en subkasse i... Lav den om... Alt under 19mm er for tyndt...

    3: Nej du kan ikke bare tilføje en port til din kasse nu. Portede kasser er generelt større end lukkede for at kompensere for det porten fylder men også fordi der skal en del luft i bevægelse i kabinet og gennem porten.

    4: En port skal udregnes meget specifikt, i henhold til størrelsen på kassen... (nej ikke enheden) Dvs. der skal være sammenhæng mellem portens diameter, og portens længde, som bestemme hvilken frekvens man tuner porten til og dermed hvilket frekvensområde porten bare spille med i...

    5: Fordelen ved en portet kasse, er Større lydtryk uden at tilføje flere subs. Ulempen er at hvis porten ikke er udregnet helt korrekt, så lyder din subwoofer ad helvede til, Knap så dyb frekvensgang, og mindre linæer frekvensrespons.
    Dette opleves ofte af folk der ikke kan finde ud af at bygge kasser, som om at portede kasser er mere bløde og rungende i lyden...

    Byg en ny kasse, og vælg nu en mere passende trætykkelse... Få udregnet et portet kabinet hvis du ønsker at prøve dette.
    Herefter kan vi tage snakken og fordele og ulemper ved Aeroporte, Slotporte, kerfed porte, horn osv osv...


Kommentér på:
Luftrør til subwoofer

Annonce