714 visninger
|
Oprettet:
80'er Bass.... {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er den glade ejer af en 87' Audi 80......har lige købt en sub til at have i bagagerummet, men jeg har først nu opdaget at benzintanken er placeret mellem bagagerummet og kabinen, så bassen er lidt svær at høre og desuden lyder den lidt mærkelig pga. tanken.
Hvad gør jeg...?
Jeg tænker på at købe 2 basrør som så kan placeres i hattehylden.....har i nogel andre forslag / ide'er så sig endelig til....
Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.......
jan 2003
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 1.202
Bare en idé.
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.098
Den står i højre side af bagegerummet, og jeg har aldrig problemer med, at det lyder mærkeligt.
Hvilken slags bas har du købt? og hvor stor? og hvad bruger du til at drive den med (forstærker)
Måske kunne du evt. skrue mere op for volumen på din forstærker.
Det med basrørne er selvfølgelig en mulighed, men sædvanligvis bruges de vist mest til at bygge ind i kassen sammen med subben, og så ind i kabinen.
Det med at have en sub et sted i bagagerummet og så basrørne i "den anden ende" er vist ikke optimalt.
Endvidere kan basrør også give fløjtelyde omkring mundingen (portstøj) hvis man er uheldig.
apr 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 7
....jeg vil prøve at skrue mere op for volumen og evt. putte noget skumgummi op ved tanken......håber det virker.
Tak for hjælpen
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.098
Med andre ord, baslyden skal nok komme frem ligegyldigt hvorhenne bassen er placeret.
Vær dog opmærksom på, at sub'en behøver plads foran endheden for at spille ordenligt. Den skal altså spille ud i bagagerummet og ikke ind i tanken (hvilket helt sikkert ville lyde mærkeligt)
Hvis din forstærker har et delefilter hvorpå du kan justere frekvensen til sub'en kan du også lege lidt med det og prøve forskellige muligheder der.
Ellers kig forbi til div. Vag cars træf eller audi klubbens sommer træf om 14 dage, der er helt sikkert nogen der gerne vil hjælpe med at justere dit anlæg og iøvrigt også se din 80'er
Held og lykke
Mvh niels
80'er Bass....