{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Henning K
Henning K
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 26

Bilradio - Bluetooth afspiller {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Et dumt spørgsmål.

Hvis en bilradio har Bluetooth indbygget. Er det så muligt, at bruge sin mobil som afspiller via Bluetooth.

Altså "sende" musikken fra mobil via Bluetooth til bilradioen, så bilradioen virker som højtaler....

Nok et dumt spørgsmål, men har ikke en radio, som jeg kan prøve med.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilradio - Bluetooth afspiller
  • #1   10. aug 2007 jeg mener faktisk det er muligt.

• #2   10. aug 2007 Jeg har en Parrot (som er et trådløst headset med BT).

Det kan også spille gennem telefonen, men da en lille mobil ikke aner hvad bas er for noget, lyder det som noget der er optaget fra en koncert. Det lyder ikke godt.

Jeg ved så ikke om der er gjort mere ud af det med autoradioer.

Jeg ville bare lige nævne det.

• #3   10. aug 2007 I princippet ja men i praksis er det ikke helt så nemt.

De fleste radioer med indbygget Bluetooth kræver at tlf har A2DP i sig for at det kan lade sig gøre.

• #4   10. aug 2007 Ja det kan det sagtens, jeg har monteret det i flere biler...
    Har det også i butikken hvis du vil høre lyden af det. Er det sat ordentlig op spiller det ok. forvent dog ikke super lyd smiley

• #5   10. aug 2007 jeg har lige købt en Sony BT2500 hos pixmania.. det virker, men der må ikke være for meget larm i kabinen da microfonen sidder i selve HU

• #6   10. aug 2007 Det virker i hvert tilfælde ikke med en Seat radio og en Sony Ericsson mobil.

Men pga den begrænsede båndbredde i bluetooth, så ville jeg nok også vælge at lave et stik til aux, hvis der ikke allerede er det, og så spille det den vej igennem.

Med bluetooth er der 2 forringelser, den ene er forbindelsen, den anden er at det for det meste er komprimeret musik (mp3). Derfor vil det bedste stadig være originale CD'er og DVD'er.

• #7   10. aug 2007 Brian : Lige netop, Mp3 har den ringeste lyd når man audio streamer, men derimod en org plade lyder ganske ok.

• #8   10. aug 2007 Keld J : Ja, men der er generelt dårlig kvalitet ved trådløs overførsel, derfor ofrer fx B&O mange ressourcer på at få lavet noget trådløs der virker (de har noget idag, men det er meget upraktisk)...

Et aux-stik er altid at foretrække... og det er også nemmere at styre.

Desuden, hvem gider at sidde og fedte med en mobil, når du kan få HU's hvor du kan koble dit data direkte til via USB, eller harddisk? På den måde kan man direkte styre det fra HU, istedet for over mobil, og man er ikke afhængig af mobilen, som desuden sluger masser af strøm når bluetooth kører for fuld hammer...

• #9   27. nov 2007 kan man sætte en ekstern microfon til en sony MEX-BT2500 da lyder ikke er helt super med den indbyggede mic i selve HU?`

og hvor kan man evt købe den

mvh johnni

Kommentér på:
Bilradio - Bluetooth afspiller

Annonce