836 visninger
|
Oprettet:
Bilradio - Bluetooth afspiller {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Et dumt spørgsmål.
Hvis en bilradio har Bluetooth indbygget. Er det så muligt, at bruge sin mobil som afspiller via Bluetooth.
Altså "sende" musikken fra mobil via Bluetooth til bilradioen, så bilradioen virker som højtaler....
Nok et dumt spørgsmål, men har ikke en radio, som jeg kan prøve med.
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 385 Svar: 4.344
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 197
Det kan også spille gennem telefonen, men da en lille mobil ikke aner hvad bas er for noget, lyder det som noget der er optaget fra en koncert. Det lyder ikke godt.
Jeg ved så ikke om der er gjort mere ud af det med autoradioer.
Jeg ville bare lige nævne det.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 250
De fleste radioer med indbygget Bluetooth kræver at tlf har A2DP i sig for at det kan lade sig gøre.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 44 Biler: 3 Svar: 270
Har det også i butikken hvis du vil høre lyden af det. Er det sat ordentlig op spiller det ok. forvent dog ikke super lyd
aug 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 186
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men pga den begrænsede båndbredde i bluetooth, så ville jeg nok også vælge at lave et stik til aux, hvis der ikke allerede er det, og så spille det den vej igennem.
Med bluetooth er der 2 forringelser, den ene er forbindelsen, den anden er at det for det meste er komprimeret musik (mp3). Derfor vil det bedste stadig være originale CD'er og DVD'er.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 44 Biler: 3 Svar: 270
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Et aux-stik er altid at foretrække... og det er også nemmere at styre.
Desuden, hvem gider at sidde og fedte med en mobil, når du kan få HU's hvor du kan koble dit data direkte til via USB, eller harddisk? På den måde kan man direkte styre det fra HU, istedet for over mobil, og man er ikke afhængig af mobilen, som desuden sluger masser af strøm når bluetooth kører for fuld hammer...
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 331 Svar: 1.186
og hvor kan man evt købe den
mvh johnni
Bilradio - Bluetooth afspiller