Hvad skal jeg vælge af anlæg {{forumTopicSubject}}
Hej
Står i et stort dillema om hvad jeg skal vælge.
For jeg skal have noget mere bass i firma bilen. Men jeg må IKKE lave huller i bilen.
Så det begrænser det rigtig meget for hvad jeg skal gøre.
Så jeg overvejer enten at sætter sub + forstærker i, eller en boomblaster. Men ved ikke hvad jeg skal vælge.
Boomblaster
Den fylder det andet sæde.
Men jeg kan tage den med over i en anden bil og stadi høre musik, eller hvis jeg lige mangler musik et eller andet sted.
Musikken bliver spillet frem mod foruden i stedet for i "hovedet" på mig
Valget ville være denne
http://www.spar-momsen.dk/shop/jvc-boomblaster-rv-nb20-1563p.html
Eller skal jeg sætte en sub under sædet samt en forstærker.
Under sædet er der to rum hvor man kan have ting i. De er så ikke helt tætte. Men ville ligge en plade over og sætte sub der i så den spiller op mod sædet.
Fordelen er vel at det ville spille lidt beder.
Men ulempen er at hvis min bil skal på værksted så har jeg ikke noget musik i låne bilen, samt at står jeg et sted som f.eks haven eller andet sted har jeg ikke lige et musik anlæg ved hånden.
Det fylder så ikke noget i bilen og jeg kan bruge bilens andre højtaler og afspiller.
Der er IKKE plads til at tage en bass kasse/kabinet og monter en bass i, i bilen.
Valget står muligvis på dette da jeg ikke kan have andet i bilen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1196977500&n=-2035763586&pn=-2035753651
+
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1196977500&n=-2035763586&pn=-2035753671
Så hvad skal man vælge?
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 1.336
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 598
Lad venligst værd med at svare når du ikke har noget konstruk tivt.
BDog
Jeg gider simpelhen ikke bruge 10.000kr på en bass og forstærker.
Det er en mersedes 315
Og nej det er simpelhen ikke muligt at bygge anlæg i uden at lave et skrue hul eller noget med mindre det er under sædet.
Det jeg linker til var som eks.p på at jeg har plads til det. Men IKKE til noget der er helt vildt stort da det kun kan være under sædet.
For jeg SKAL kunne komme til hanske rummet samt jeg skal kunne vippe sædet
Men hvorfor ikke en boomblaster? er da billigt kan man kan tage den med sig hvis man mangler noget musik!
Og det er udlånt firma bil som kun må køres i under arbejde
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 74
mar 2005
Hvorfor søren skal jeg nu også have en HU?
Morten S
Okay? hvad har det med mit "problem" at gøre?
BDog
Dem jeg linker til var nogen jeg bare kiggede på fordi at forstærkeren er fysisk lille og bassen kunne komme i under sædet. Men hvis man skal bygge en kasse under sædet bliver denne nu ret lille :-s
Jeg tror det ville være en dum ide at sætte forstærker under det andet sæde da den så bliver rimelig varm plus at der er mine ting.
Ja jeg kan vel skifte de andre højtaler, men er der ikke så meget grund til da de spiller fint. Det er bare bassen som jeg mangler.
Jeg har self. også den mulighed at sætte bassen i vare rummet. Men så er der en skille væg mellem bassen og mig vilket vel ikke er så godt?
mar 2005
Ja tænkte nok det ikke ville gå med vare rummet.
Men er ikke meget for at skulle skifte de højtaler da jeg så skal splitte kabinen ad, samt at skulle have dem opbevaret her hjemme.
Og den dag jeg ikke arbejder for firmaet mere skulle jeg helst gerne kunne tage mine ting ud og smutte frem for at jeg først skal hjem og hente ting til bilen.
Men en kasse. Hvor tygt skal det træ være? for kan jo godt bygge en kasse. Men den skal vel være på en bestemt vol?
For så meget plads er der jo heller ikke.
Men andre højtaler. Hvad koster sådan nogen hvis man nu skulle den vej?
mar 2005
Er det så 15L når bassen ER i kassen eller når den IKKE er i kassen.
Hvor præcis skal det være sådan noget?
Tykkelsen på træ. Er det for hvor "dødt" det skal være og lige så dan med det skal være MDF?
Men umildbart tror jeg godt jeg kan have 15L i rummet.
Men hvad ville du selv vælge?
Udskift højtaler + forstærker?
eller
Bass + forstærker?
Syntes højtalerne spiller fint nok. De kan desværre bare ikke følge med til bassen i techno/dance
Men hvad tror du det ca koster for udskift af højtaler, eller for bass
Eller hvis man skulle have begge ting i?
Hvad skal jeg vælge af anlæg