{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Str. på kasse til Boxter 10" {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bygge et lukket kabinet til mine to Boxter Pro Eliminator 10" og ve ikke hvor stort kabinettet skal være. Hifispeed der sælger dem skriver 15L til hver på deres hjemmeside, men i butikken anbefaler de mere, ca 20L.

Er der nogen her der ud fra erfaring kender "sandheden"? (evt også portet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Str. på kasse til Boxter 10"
  • #1   24. sep 2007 Der er ingen sandhed, anden end den du selv tester dig frem til smiley

15 liter er ikke mere rigtigt end 20 liter, og omvendt..

Prøv dig frem.... Dig der skal lytte til det, så andres løsninger hjælper dig sq ik rigtigt mester..

Men hvis du vil ha vejledning, så glo på datasheet der burde følge med enhederne. Der bør stå hvad de ca skal ha, både lukket og portet.

• #2   24. sep 2007 nALEN har fat i det rigtige....jeg har flere gange bygget kabinettet for stort, hvor jeg lader den ene endeplade være løs. Så afprøver jeg det og justerer lyden med den løse endeplade. Når jeg har fundet den lyd, jeg ønsker tager jeg mål, skærer det overflødige væk og fastmonterer pladen, voila smiley Det tager tid men bliver godt smiley

• #3   24. sep 2007 Javel ja. Jeg har intet datasheet, de er købt brugte. -og jeg har været internettet igennem uden at kunne finde ret meget.

• #4   24. sep 2007 jeg ga mine 13,5 liter hver....

• #5   24. sep 2007 okay.... Var da altid noget med en der rent faktisk HAR søgt lidt selv smiley

Har personligt ikke rodet meget med boxter idet jeg simpelthen synes de spiller aldeles forfærdeligt smiley

Jeg endte med et ca 17L lukket kabinet, evt kan du lave det et par liter større, og så smide et par træklodser i til at ta en liter eller to hvis du synes det ikke lyder optimalt smiley

Held og lykke med projektet smiley

• #6   24. sep 2007 har hørt en i en 20L kasse og den sparker rigtig godt...

• #7   24. sep 2007 nAlen > Jeg ved godt at det ikke er bare tæt på at være et kvalitetsprodukt, men de er også kun tænkt som en opstart indtil kontoen tilllader noget andet...

Jeg gi'r dem 20L hver. Skal de være adskilt eller kan de drøne løs i samme kabinet?

• #8   24. sep 2007 Hvad nogen synes er dårligt er jo ikke nødvendigvis det samme som andre smiley

Kan du li lyden er de jo så afgjort noget for dig ik smiley

Jeg ville dele kabinettet i 2 lige store, og så justere ned med nogle træklodser hvis du føler det er nødvendigt..

Held og lykke med projektet smiley

• #9   24. sep 2007 nAlen > Det er rigtigt smiley Men der står alligevel noget rainbow/rockford fosgate/alpine på ønskesedlen smiley

Takker for oplysningerne.

• #10   24. sep 2007 jamen det kommer jo an på din musik smag? man plejer som regel at sige
    15L lukket - 10" til "techno" hurtig bas
    20L lukket - 10" til rap osv. men dyb bas
    Men som sagt smagssag! smiley

• #11   24. sep 2007 Kasper > Jeg hører meget sjældent noget i retning af techno. Jeg skal primært bruge det til at få noget "bund" i musikken. -så det lyder som om de 20L er et rigtigt sats.

Kommentér på:
Str. på kasse til Boxter 10"

Annonce