{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.786 visninger | Oprettet:

Bilradio virker pludselig ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg monterede igår en forstærker og sub i min bil. Der var ingen problemmer jeg kørte en længere tur, hvor det hele virkede. Men så idag da jeg startede bilen virkede subwooferen pludselig ikke. Og nu her virker radion heller ikke.

Når jeg tænder bilen og radion, blinker radion kun ganske kort, hvorefter den slukker igen. På forstærkeren er der en grøn lampe, som også er ustabil, altså tænder og slukker. Hvad kan problemmet være, har kigget alle sikringer i forstærkeren og den ude ved batteriet efter, og har tjekket alle ledninger i forstærkeren.

MVH Teis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilradio virker pludselig ikke
  • #1   14. nov 2004 Lyder som om at der er gået en sikring!

  • #2   14. nov 2004 Uha... lyder som om det er stelen som der er problemet... Håber du har smidt minimum samme tykkelse stel-kabel som strømkabel... Ellers ka den ik komme hurtigt nok af med strømmen, og så sender forstærkeren det igennem den næste nærmeste ledning... hvilket er din RMT... så hvis det er tilfældet, så ka den ha brændt din HU af...

  • #3   14. nov 2004 Danny R: Det er samme tykkelse. Købte en samlet løsning hos bildillen.
    Jeg skiftede den sikring i sikringsboksen som hørte til radioen. Da jeg havde skiftet den, kom der igen kort lys i radioens display. Nu sker der imidlertidigt ikke noget, og jeg har tjekket den nye sikring om den skulle være sprunget, men den er stadig intakt. Og jeg prøver uden forstærker og sub, kun med de forreste højttaler, men stadig intet smiley


  • #4   14. nov 2004 Fandt ud af at radioen blinker ved den knap der hedder SRC. Med 5 sekunders mellemrum. Men der sker ikke noget når jeg trykker på den, også den man tænder aradioen på når man har slukket den.
    Det er en panasonic CQ-RDP383N


  • #5   14. nov 2004 Næsten samme model som min... Så vidt jeg husker, så er den sikring som sidder på radioen kun en sikring mod forkert strøm fra batteriet... Når der blir smidt strøm ind i HU'en via RMT, så er den ikke beskyttet... Hvor har du købt radioen og hvornår?? Jeg fik udvidet min forsikring, så den dække sådanne skader inden for 2 år...

  • #6   14. nov 2004 Jeg har købt min i elgiganten, kan sq ikke huske med forsikring.
    Men den kan da ikke være gået, når den blinker i SRC knappen eller?


  • #7   14. nov 2004 Det ka godt være en protect-funktion... og jo, en af mine tidligere radioer gjorde også et eller andet med displayet, selvom den havde sprunget sig selv... Har du prøvet at trykke på SCR? Holde den inde i et stykke tid??

  • #8   14. nov 2004 SRC... ik SCR...

  • #9   14. nov 2004 Ja, det sker der heller ikke noget ved

  • #10   14. nov 2004 Men altså, stel og strømkabel har jo samme størrelse, så den burde da ikke gå over i RMT stikket.

  • #11   14. nov 2004 Nej, med mindre, at din stel ik har ordentlig forbindelse... Har du slebet al maling af karossen der hvor den blir skruet/sat fast??

  • #12   14. nov 2004 hmm nej det har jeg ikke. Men så burde den da brænde den af med det samme, altså i går da jeg var ude og køre ?

  • #13   14. nov 2004 Vist ikke nødvendig vis... Den ka måske ha fundet lidt forbindelse til stel i går, men at den så er "hoppet" ud af stedet...Hva vis du afmonterer phonokablerne fra HU til forstærker, og piller alle kabler fra omme ved forstærkeren, Kan HU'en så spille?? Hvis ikke, så vil jeg mene det er din HU som er brændt af...

  • #14   14. nov 2004 Jeg har prøvet of pille alle kabler af fra forstærker osv. så den kun kører over forhøjttalerne. Og ja det er HU der er noget galt med, men lidt trist og skulle ud og investere i en ny smiley

  • #15   14. nov 2004 Prøv at tjek http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/14454.html
    Også en som har problemer med din model... eller hans... eller...


  • #16   14. nov 2004 Meget nederen!!!

  • #17   14. nov 2004 Kunne lyde som stellet.

    Jeg ville anbefale at finde en kammerat med en bil med forstærker i. Første skifte hans headunit ud til din og se om det funger. Hvis ikke så prøve at skifte hans forstærker ud med din.

    Så vil du vide hvor problemet ligger. Evt. hvis din headunit virker i hans bil, så sæt hans over i din bil for at tjekke om det er noget strømværk i din bil som ikke er som det skal være.

    Og få så slebet lak af så din stel får ordentlig forbindelse !

    Held og lykke


  • kokken
    kokken Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 100
    #18   14. nov 2004 det kan være en af dine højtalere der laver en lille kortslutning.Hvis der er en kortslutning i en af dem slår forstærkerdelen automatisk fra, men der vil stadig være lys i headuniten. Kontroler lige alle din stik på højtalerne.
    Held & lykke


  • #19   17. nov 2004 Er det muligt at sætte en lille sikring på den tynde blå ledning, altså den der giver tænding fra radioen, så den ikke har mulighed for at brænde en af igen ?

  • #20   17. nov 2004 Var det din HU som var smuttet i svinget?? Man kan nok godt sætte noget på... Jeg ved bar' ik hvor kraften sikringen ska være... Men hvis du kender en automatikmekaniker eller svagstrøm'er så hør ham, om man ka sætte en ensretter på. Så ka der kun sendes strøm fra HU til forstærker og ikke omvendt!

  • #21   17. nov 2004 Jeg har ikke fundet ud af det 100% procent endnu, men regner med det ud fra hvad i har skrevet, der er slet ikke noget liv i den nu

  • #22   24. nov 2004 hej Teis L... vi har lidt tilfælles---> mit problem er bare at headuniten er i orden men forstærkeren er røget... Alle ledninger osv var trukket i min bil da jeg købte den så jeg satte det hele til og kørte i en månede indtil nu og det er pga. stel siger dansk auto hifi til mig og det er KNALD vigtigt at malingen er slebet væk hvor stel-ledningen skal side.! håber du har garanti eller et eller andet på din headunit, men det er overhovedet ikk sikkert de dækker, jeg sidder også og venter på svar fra Dansk Autohifi smiley
    held og lykke hilsen Imran


Kommentér på:
Bilradio virker pludselig ikke

Annonce