{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

TUNG bas - hvilke enheder? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker lidt på at fixe et nyt anlæg, hvis ikke til denne bil, så til den næste. Jeg vil gerne prøve at bygge et eller andet "flot" op, med 2x10" subs. Hvilke enheder skal jeg gå efter? De ska kunne levere en go' dyb, tung bas. Jeg har hørt at Fusion's subs skulle levere en ok dyb og tung bas, men er det noget lort og ska jeg gå efter noget som Pioneer e.lign. ? Hvordan med forstærkere, skal jeg have to forstærkere, når nu jeg gerne vil have to bas enheder? og er det nødvendigt med kondensator <-- staveplade?! Prisen for bas enhederne ska gerne ligge på en 1000kr pr stk..

Det er ikke noget der skal ske ligenu, men så har jeg noget at gå at tænke over, gennem vinteren smiley

Håber i kan hjælpe! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TUNG bas - hvilke enheder?
  • #1   20. nov 2007 Køb 2stk 10" Boxter 1200Watt rms, og en monoblok forstærker på min 800 watt rms, så kan jeg love dig, at der er lyd i bilen.. Og det er basenheder der er til at komme til for penge!!

• #2   20. nov 2007 Jeg ved ikke meget om subs osv.. Men kravet er, at de skal ku gå ned i den rigtig dybe bas..

kan de boxter-nogen det?

• #3   20. nov 2007 Hvis du vil ha tung bas ville jeg vælge nogle større enheder!! 2x12" feks! Eller 2x10" som kickbas og så en 12 eller 15" til det tunge!!

• #4   20. nov 2007 Super gode enheder til prisen....

http://www.hifispeed.dk/shop/mb-quart-pwh-20447p.html

• #5   20. nov 2007 Bliver 2x12" eller 2x12" + 1x15" ikke for voldsomt? smiley Ved nemlig heller ikke lige hvor meget plads jeg har at gøre med, alt efter hvordan jeg bestemmer mig for at det hele skal se ud..

Men det tunge der, det dur ikke med 10"ere?

• #6   20. nov 2007 GODE TIL PRISEN?!?!? 3k for én fooking enhed? smiley

smiley

• #7   20. nov 2007 Jo et par 10'ere kan sagtens gøre det gost bare de får nok strøm!! Jeg har feks 6x9 bagerst og 2 5.1/4" frontsystemer foran(hifonics) og så 2x15" MB QUART i seperate kabinetter, og det spiller godt.. Hvorfra i dk kommer du fra?

• #8   20. nov 2007 Ja de er gode til prisen spiller som en enhed der er meget dyrere, og 3 klik for en sub er ikke dyrt, det sådan en mellem sub!! (o; Der er da nogle af de stereo freaks herinde der betaler meget mere for deres high end enheder..

• #9   20. nov 2007 2x10", en god forstærker og en kondensator? burde det så ikke bare spille? har hverken 6x9 eller noget. Det er kun de to bas enheder, forstærkeren skal trække..

Kommer fra Holstebro... hva da?

• #10   20. nov 2007 men som jeg skriver, må de gerne ligge på ca 1k pr stk.. smiley vil sku ikke give så meget for et anlæg. Og så må jeg jo tage de bedste jeg kan få, til den pris..

• #11   20. nov 2007 Nåh, er lige kommet hjem fra arbejde, så jeg vil sove nu.. men læser igen når jeg står op smiley

• #12   20. nov 2007 JBL 12" GTI MKll, se den spiller bas. Den kan findes på www.lf-audio.dk

• #14   20. nov 2007 lad nu for guds skyld være med at købe det Boxter lort!!!! det er mildest talt det værste lort der findes på markedet. de dur OVERHOVEDET ikke til andet end at lave lydtryk. der er ikke det mindste lydkvalitet over dem....

de eneste grunde til folk anbefaler dem herinde er:

1: de er billige (husk på pris og kvalitet hænger ALTID sammen)

2: de aner ikke noget om bilstereo ( den skal min. have en forstærker der lyder 1200 Watt RMS for at yde dens maks!!! og det er altså MEGET!!!! også mere end de fleste har til sub alene!!!)

3: de går efter Watt tallet... (igen fordi de ikke ved noget om bilstereo, eller bare HIFI generalt, for selv den nyeste car HIFI nørd ved at man ikke skal gå efter Watt tallet, men hellere se lidt efter følsomheden på enheden, altså hvor let den har ved at blive trukket af en forstærker...)

4: de udelukkende vil have lydtryk uden den mindste form for lydpræcision eller lydkvalitet... (fx. folk der stiller op i dB-Drag, hvor enheden dog heller ikke holder lige så lang tid som de fleste andre enheder...)

tag og køb noget ordentligt fra start af.... det vil du blive meget gladere for i længden...

• #16   20. nov 2007 Ta nu og foreslå noget i den prisklasse skriver, der er et stykke vej fra 1000 kr til 3000 kr for en enhed når han ikk vil ofre det på det.
    Boxter er fint hvis man bare vil ha noget larm og lydtryk, men mit foreslag er godt nok også lidt over de 1000 kr nemlig 1599m det handler om en audio system HX12SQ og den spiller virkeligt godt til pengene, og ka også gå ret dybt i forholdsvis små kabinetter, har selv to stk liggende og jeg var absolut ikke skuffet over dem, er dog skiftet til noget mindre siden.

• #17   20. nov 2007 ellers er der Hertz basser, der kan man også få nogle ganske udemærkede basser til ca 1000,-

her fx:

http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7831&info=Hertz-Energy-ES300D-12-Bas-enhed&InfoKat=Bilstereo-Subwoofere-Løse-enheder-12-300mm-

• #18   20. nov 2007 Den jeg har, det er en Hertz, og den er jeg også gangske glad for. Men af en 12" syntes jeg ikke den leverer såååeh meget igen. Men det er måske forstærkeren smiley dno..

Men kan ligesom forstå på det hele, at jeg skal lidt over de 1000kr, for noget der virkelig rykker. Hvilket også er fint nok, hvis det er dét der skal til smiley for det er jo ikke 1000 eller 2000 kr der vælter økonomien..

Men har lige gemt de links I har sendt, og så vil jeg lige kigge nærmere på dem. Og så tror jeg, at jeg holder mig fra Boxter. Så kan det være jeg kaster mig over Hertz igen!

Tak for svarene, blev faktisk lidt klogere smiley

• #19   20. nov 2007 Smid 2 stk af dem her i : http://www.hifispeed.dk/shop/hifonics-olm1612-12%22-20484p.html

så mangler du ikke bas!!!!

• #20   20. nov 2007 Boxter virker fint lydmæssigt, og nej 800Watt rms forstærker er ikke fuld styrke.. Men det er nok!!! man siger, at der skal det halve effekt i forstærker, som der er i bassen, for at det yder maks.!! Ved det skam godt!! Prøv at instille dit anlæg ordentligt, og boxter basser virker absolut lige så godt som andre basser der er 2-3K dyrer!!
    Bare fordi du har noget imod mærket Nick, betyder det ikke, at det ikke virker!!! Mit råd er, at skal det være til en overkommelig pris, skal det være Boxter.. Men vælg nu selv ikk.. Good luck champ..

• #21   21. nov 2007 Hmm, forskellige meninger, det er godt smiley ... bare ikke når man skal tage stilling ud fra dem smiley

Ej, men må se hvad jeg gør. I skal ihvertfald have mange tak for hjælpen og for alle jeres svar smiley

• #22   21. nov 2007 Ind til forhandlerene og LYT

• #23   21. nov 2007 Nok også dét det ender med smiley

• #24   21. nov 2007 Morten H --> det her skal ikke opfattes som en sviner. men tag nu for helvede at sætte dig ind i tingene FØR du begynder at lære andre om det!!!

jeg har da aldrig set så meget LORT i ét indlæg!!

NEJ MAN SKAL IKKE HAVE DEN HALVE EFFEKT FOR AT DET YDER MAKS!!!!!!!!! MAN SKAL HAVE DEN DOBBELTE EFFEKT AF HVAD BASSEN KAN KLARE!!!!! ( eller imellem RMS effekten og den dobbelte effekt, dette kaldes Program effekten, og er der forstærkeren helst skal ligge mellem for stadig have kræfter til at styre bassen så den stadig er fast når bassen yder dens maks. jo mere presset en forstærker bliver, jo mere forvrænger den og begynder at miste kontrollen over bassen...) er det svært at forstå???

og NEJ Boxter virker ABSOLUT IKKE ligeså godt som andre basser i 2-3000 kr klassen!!!! virker de ligeså godt som Rainbow Hammer?? NEJ, virker de ligeså godt som JBL P1222?? NEJ, virker de ligeså godt som Ground Zero GZNW12?? NEJJJJJ!!!!!

Boxter er et lavpris produkt og kvaliteten er derefter!!! der er IKKE DET MINDSTE GOD LYD I DEN BAS!!!! den kan buldre og larme, men den er OVERHOVEDET ikke præcis eller fast!!!! og de lyder bare overhovedet ikke godt!

jeg kan se du kommer fra midtjylland, hvor fra midtjylland? for du skal da være velkommen til at vise mig jeg tager fejl.... så kan du jo så sammenligne det med mit JBL og se og høre forskellen!!!

tag nu lige og kom ind i kampen og sæt dig ind i tingene før du begynder at lære fra dig, det er ikke smart du lære folk noget der er forkert så de selv begynder at lave fejl!!!

det er fint hvis DU synes det lyder godt og er tilfreds med dit anlæg, men derfor skal du stadig indse at det er et lavpris produkt og man kan få noget der er MEGET bedre for bare lidt flere penge!....

• #25   21. nov 2007 Morten H--> hmm der er vidst en som ikke kan tåle at høre han ikke har forstand på tingene.....

• #26   21. nov 2007 Nick --> Gaaaaaab.. Jeg har haft mange forskellige anlæg.. Lige fra komolet JBL, Hertz, alpine, og flere unknown mærker.. Ved udemærket hvad jeg snakker om.. Bare ikk nødvendigt for mig, at diskuterer med en der er så "altvidende", og uimodtagelig for andres smag end din egen.. Christopher, Held og lykke med valget, og som jeg skrev før.. Det er HELT op til dig selv hvad dit valg lander på!!!

• #27   21. nov 2007 Christopher N --> som Asger J skriver så tag ind og lyt med dine egne ører på tingene, for ligemeget hvad vi skriver herinde så er det jo i sidste ende dine ører der skal lytte til det.

• #28   21. nov 2007 Hehe.. Så blev vi enige smiley

• #29   21. nov 2007 Morten H --> at du har haft så mange forskellige anlæg er da absolut ikke ens betydende med at du ved hvad du snakker om!

hmm jeg er uimodtagelig overfor andres smag??? kan fortælle dig at jeg til at starte med var direkte Ground Zero HADER!!! men efter at have hørt det i det rigtige setup så er jeg blevet stor fan af det.... og nu har jeg hørt Boxter SÅ mange gange, fordi det er det alle "brianerne" køre med, fordi det er billigt, og kan give så meget bas at det hele buldre når de køre forbi den lokale tank, så alle kan se hvor smart man er. Boxter dur kun til dB og ikke vellyd. er det det man vil have er det skam også helt fint, men der er ingen kvalitet over deres produkter....

jeg er absolut ikke altvidende men lige på det her punkt er det tydeligt for enhver der går op i HIFI at du ikke har forstand på det. bare det med du siger at forstærkeren skal have den halve effekt af hvad enheden kan klare for at spille maks.... det siger jo alt.....

• #30   21. nov 2007 jamen på dét punkt har vi hele tiden været enige, man skal købe hvad man selv synes lyder godt, for alle har forskellige smag.... og heldigvis for det da, for ellers vil verden godt nok være KEDELIG!!!!!

du kan bare se dig og mig, vi har vidt forskellig opfattelse af god lyd. men bare vi selv er tilfreds med det vi har, det er jo det eneste der tæller ;o)

• #31   21. nov 2007 En bass med den halve fordtærker effekt spiller helt fint for en person der "bare" skal have tung bass.. Du har ikke glemt hvad Cristopher efterspørger vel.. Ikke DK's bedste anlæg, men et anlæg til fornuftige penge, som kan give lyd fra sig!!!

Selvfølgelig finder du bedre end boxter, men fandme ikke forhold til prisen min fine ven.. Og nej, OK, hvis det gør dig glad, kan vi godt lege, at jeg ikke ved noget..

• #32   21. nov 2007 jamen det du skriver NU er jo heller ikke det samme som du skrev før. for nu skriver du at det er fint til en person der "bare" skal have tung bas. det var jo ikke det du skrev før. der var det jo at der kun skulle den halve effekt til for at enheden ville spille dens maks output og det passer jo ikke.... og det kommer da også BESTEMT an på hvad det er for en enhed. for er det en enhed med lav følsomhed så rækker den halve effekt ikke til normalt brug....

i forhold til prisen kan jeg finde meget der er bedre..... Hertz, Rainbow, JBL, Infinity, MB Quart, Ground Zero osv. alle laver noget helt ned i den klasse som er bedre til pengene.... men igen smag og behag. de nævnte mærker (eller de fleste af dem) kan ikke lave et ligeså stort lydtryk som Boxter, men til gengæld lyder de så godt i stedet for. og har en præcis og fast bas....

• #33   21. nov 2007 "...præcis og fast bas"

faktisk lige de kriterier jeg leder efter, ku ik selv komme på ord for det..

Men kan høre at det er ret vigtigt at have en god forstærker, for hvor meget ens bas yder. Tror lidt det er gået galt for mit nuværende anlæg, for syntes det lyder lidt mærkeligt engang i mellem.

Men vil helst ikke have en bas der bare bulrer og brager derud af, men som til gængæld ikke spiller rent eller noget <-- det hænger nok ik sammen med 1000kr pr enhed smiley ... For det skal jo også lyde godt.

Har det bare lidt underligt med at gå ind i en butik og lytte. Så lytter jeg på hvad jeg gerne vil have, og så køber jeg det alligevel ikke derinde, da jeg kan få det meget billigere på nettet. Virker lidt mærkeligt smiley

• #34   21. nov 2007 det synes jeg heller ikke du skal, der er jo en grund til at priserne i en butik er dyrere end på nettet, fordi der kan man få råd og ordentlig vejledning, samt se og føle på produkterne med egne øjne og hænder.

det at en forhandler har produkterne hjemme på hylderne giver han jo penge for, og de penge skal han selvfølelig have igen. så enten tager du ind og ser på produktet og får råd til at købe produktet i pågændende butik, ellers vælger du at TRO at det er det du vil have og spare penge og køber det over nettet. det andet der kan man ikke tillade sig....

og præcis og fast bas får du ikke med Boxter.

kan du skrabe de sidste 400 kr pr enhed op så vil de JBL P1022 10" basser som jeg har til salg være nogle KANONE enheder til det du vil have, men de skal altså som alle andre basser have ordentlig effekt for virkelig at spille godt, når de så også får det så spiller de til gengæld også MEGA godt. men du kan se dem i en af mine annoncer.

ellers så send mig en PM så skal jeg prøve at se om jeg kan hjælpe dig med dit projekt ;o)

• #35   23. nov 2007 Nick V

Okay, kan godt være jeg skriver, når det bliver aktuelt smiley for har ikke lige penge til det nu, og kan heller ikke finde ud af, om det skal være i denne bil, eller den næste jeg skal have.. skal have én eller anden "læse-bil" når jeg engang skal til det. Noget der er billigere, ikke "kræver" kasko og som kører nogle flere km/l smiley så der går nok lige noget tid..

• #36   23. nov 2007 Christopher N --> jamen du skriver bare når det er ved at være ved tiden

Kommentér på:
TUNG bas - hvilke enheder?

Annonce