{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøm nok?
  • #1   22. dec 2007 normalt siger man 1 farad pr. 1000 watt

• #2   22. dec 2007 Okay, så burde noget 2 farad være nok...

• #3   22. dec 2007 bare du ikke begynder at forveksle en kondensator med et batteri..

kondensatoren skal bruges til hurtige strømme, så sørg for at have den tættere på dit anlæg, fremfor pc'en

• #4   22. dec 2007 Blank !: Den har vel også lidt samme funktion som batteriet? Den lades vel op, så den kan smide strøm nok afsted til de dele der sidder efter den?

Eller har jeg helt misforstået det? smiley

Ville det ikke være bedst at få en smidt på, hvis der kommer en carpc på også? Ved ikke helt hvor meget udstyr jeg kan smide i før strømmen bliver et problem.

• #5   22. dec 2007 hvis du sætter een farad på, og tager batteriet fra, så vil du kunne hører musik i ca 0.0001 sekund..
    så, nej.. der er ikke særlig meget batteri funktion over den...

batteriet skal hele tiden lade op på kondensatoren, kondensatoren hjælper bare batteriet med hurtige strømme..

en Carpc har som sådan ikke brug for andet en din bils batteri..
    strømforsyningen du har købt til den burde være bygget til at kunne klarer batteriet og generatorens måde at levere strøm på..

men derimod med musik, så trækker anlægget en del strøm ved bass pump, og det er der det er rart med en kondensator..

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #6   22. dec 2007 kondensatoren lader op så der er strøm nok til at du kan afgive de store effekter til bassen.....den virker ikke som batteri men som en slags ekstra bufferkapacitet. kondensatoren skal kun tilsluttes forstærkerne og ikke blandes ind i carpc'en

• #7   22. dec 2007 Blank !: hehe, planen var lidt at smide en inverter på, og så faktisk bruge en "normal" pc som carpc. Den bliver bygget noget om, så den ikke fylder så meget, men strømforsyningen er som en normal computer. Kan godt være den ikke helt vil være med til det. Selve pc'en bruger ~70 watt, dertil kommer skærmen self.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#8   22. dec 2007 hvis du har de forstærkere i der står i din profil så skal 1-1½farad være rigeligt, tror umiddelbart jeg ville nappe en på 1 farad

• #9   22. dec 2007 Steffen M: Det har jeg.

Men hvordan sikrer jeg mig så, at bilen kan smide nok strøm til at alting spiller? Skal det så være et batteri mere?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#10   22. dec 2007 synes ikke umiddelbart at du skulle have strømproblemer...det er jo et fint anlæg, men ikke megamonsterstort jo. bare sørg for at når du køber batteri til bilen at du så får det største der er plads til.

folk der stiller op til konkurrencebrug har ofte flere batterier hvilket også er en mulighed, men det tager en del plads

• #11   22. dec 2007 Steffen M: Okay, var bare i tvivl om der ville opstå problemer hvis der kommer "carpc" i også. Regner med at den inkl. 7" touchscreen æder omkring 2-300 watt. PC'en bliver nok sluttet til via en 300watts inverter, måske bare en 150 watts... Det er en normal computer der under full load ligger på 70-75 watt strømforbrug.

• #12   22. dec 2007 skærmen koster dig ca 15 watt..

men som jeg skrev i før, så er det kun de hurtige bass slag som kondensatoren skal hjælpe med, og ikke som batteri funktion...

• #13   22. dec 2007 Blank !: Okay, well takker for hjælpen. Så burde det ikke give problemer at smide en computer i vognen. Må lige overveje kondensatoren til bassen

• #14   22. dec 2007 og tak til steffen også smiley

smider lige en stemme til jer...

• #15   22. dec 2007 det bliver svært i mit tilfælde smiley

• #16   22. dec 2007 Blank !: hehe, det fandt jeg ud af smiley

Kommentér på:
strøm nok?

Annonce