{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige en hurtig: Strøm til forstærker?
  • #1   14. mar 2008 du kan kører + videre fra kondensatoren eller splitte den i en dåse inden du kører ud til kondensatoren og så fra den til forstærkeren. - tager du fra stel. og det skal både forstærker og kondensator have. + henter du fra batt. og - fra stel et sted i bagagerummet, så kort kabel som muligt. og husk de skal være tykke nok.

• #2   14. mar 2008 begge poler skal på ja, puls fra bat plus og minus fra stel, og så trækker du begge poler over i din forstærker

• #3   14. mar 2008 Okay, skal lige være sikker på jeg har fanget den her:

Plus til kondensator -> videre til forstærker

Minus på kondensator -> Stel (Der er 20cm 10mm stel kabler)

Minus på forstærker -> Minus på batteri

Jord på forstærker -> Stel

Er det korrekt opfattet?

• #4   14. mar 2008 kondensatoren skal have + direkte fra batteriet, - fra stel (karroseri)
    forstærkeren skal have + fra kondensatoren (de 2 + sidder typisk ovenpå hinanden) og - fra stel (karosseri) (ikke samme sted som kondensatoren!!)

plus = batteri
    minus = stel

håber du kunne bruge det til noget, ellers spørger du bare igen

• #5   14. mar 2008 minus skal aldrig trækkes fra batteri.. altid fra karosseriet.. uanset hvad du skal bruge minus til.. om det er lysgejl eller anlæg er ligemeget, ALTID fra karossen! smiley

• #6   14. mar 2008 Okay, tak smiley

Så jeg skal have stel på både Stel og Minus på forstærkeren? Altså, 2x stelforbindelse?

Forstærkeren har jo 12V plus, Minus, og Ground

• #7   14. mar 2008 nej du har 12v | remote | ground

remote er det kabel der skal tænde forstærkeren, det går fra "antenna" på dit headunit til remote på din forstærker smiley

• #8   14. mar 2008 lol - Det er jo faktisk rigtigt smiley

Så kan jeg sgu bedre forstå jeg ikke kan få liv i forstærkeren smiley

Jeg takker mange gange! smiley

• #9   14. mar 2008 det var så lidt!

• #10   14. mar 2008 Plus fra kodensatoren skal kobles på strømkablet et sted tæt på forstærkeren. Og din stel kan du med fordel koble på samme sted som forstærkerstel kablet sidder på karrossen.

Har hørt noget om at man kan brænde en forstærker af hvis man benytter forstærkerens stelpol til at koble kodensatoren på. Men ved ikke om dette er en skrøne.

• #11   14. mar 2008 Freimann: man tager ikke stel fra samme sted, man kan godt det er jeg klar over, men i langt de fleste tilfælde får du bedre forbindelse ved at vælge forskellige steder!

og nej det er ikke en skrøne, man kan risikere at stjæle stel fra den og lav spænding kan brænde den af! smiley

men ja, som du siger skal kondensatoren sidde så tæt på forstærkeren som muligt, dette kan dog let blive et problem hvis du skal have flere forstærkere på smiley

• #12   14. mar 2008 Forstærker sidder skruet bag på baskassen (ved godt det ikke er optimalt med vibrationer, men midlertidig løsning) og kondensatoren er oven på.. Så der skulle ikke gerne komme mere end 8cm ledninger smiley

• #13   14. mar 2008 det er helt perfekt...
    og tror nu ikke du skal være bange for det med vibrationerne... smiley der er flere db-drag biler der kører med dem monteret på samme måde

• #14   14. mar 2008 Vibrationer kan give dårlige forbindelser, så nej det er ikke optimalt ricko, men det er en hurtig løsning.

Kommentér på:
Lige en hurtig: Strøm til forstærker?

Annonce