{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

M P
M P
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 277

Erfaring med Fusion? {{forumTopicSubject}}

Ja sad lige og lurede på et link til noget fusion fra et andet topic... og ved at selvom unknown stuff eller knap så kendte mærker kan spille ganske glimragende og på nivaeu...(Lære kraftedme aldrig at stave til det lorte ord) med de bedste mærker... har selv en stener forstærker som gør det ganske nice faktisk... men nogle der kender til fusion? Spiller deres basser eller de ligesom boxter's der bare brummer men ik rigtig kan levere tryk? og lige så med deres højtalere og forstærkere ? sammenlign gerne med andre ting med evt. link osv.... er sgu helt skudt i designet på fusion må jeg indrømme.. har altid været afsindig hooked på det logo de har sig... og kunne da være fedt at køre stilen helt ud med et komplet sæt fusion... hvis kvaliteten self. siger god for det smiley
Et andet emne jeg os gerne vil have bragt op det er folks erfaringer og meninger med diverse basser og forstærkere... og om hvor godt de spiller og kan levere lydtryk... og gerne om i så køre en lille golf eller polo eller en lidt størrere vogn hvor basserne jo så vil have sværere ved at lever lydtryk...

Anyways håber ikke i blev konfuse over mine 2 emner og min forklaringer osv. smiley Ville bare være nice at høre folks meninger så har man jo noget at gå efter da jeg selv kun har kørt med boxter basser og xzound FY FÅRN!! noget lort men det er godt til pengene men en skønne dag skal der jo noget kval i og så kan man ligeså godt samle info indtil da smiley

og så stop jeres whine omkring min manglende komma og punktum og grammatik sætningting.... jeg kan godt men gider satme ik sætte komma og punktum (de rigtige steder;) ) konstant...

Mange takker ! God pinse... næ påske er det sgu da...må påske bryggen flyde i ekstra tykke baner..Amen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Fusion?
  • #1   18. mar 2008 min bror har fusion 6*9 og 1600 forstærker, begge fra deres powerplant serie. og det spiller meget godt, han har også deres radio, bare radio'en gav meget bedre lyd end den gamle xsound med samme anlæt opstæning... og her efter der er blevet skiftet ud... så spiller det kanont. kan kun anbefale det :)...

• #2   18. mar 2008 fusion er god, men alles ører er jon forskellig. personlig synes jeg ground zero er bedre og gengiver lyden mere korrekt. deraf også mange vundne tester i det tyske auto hifi.

men igen det er ikke lige frem korrekt at spørge andre end dig selv, det hvad du synes lyder godt, skal du bare tage...

• #3   18. mar 2008 Martin A Ja i know smiley er selv hungrende hardstyle og psytrance elsker og det skal være højt... det jeg søger er bare hvad folk synes så kan man altid danne sin egen mening og basere det på mange andres men altså det jo f.eks svært at komme til at høre fusion inden man køber det medmindre man gider køre til udlandet efter det smiley

• #4   18. mar 2008 Jeg har lige bestilt 2*12" fra deres powerplant serie de store modeller (heavy duty) Får det nok til at larme i løbet af weekenden så ka jeg gi dig lige feedback:P

• #5   18. mar 2008 Yeah ville være nice smiley Held og lykke med dem smiley

• #6   18. mar 2008 Synes bare ik det er så mange watt de køre med... 400 for 12" og kun 300 for 10" smiley

• #7   18. mar 2008 mp : du skal ikke gå så meget op i de watt mine basser er ikke på meget mere og de kunne nok hurtig give de fleste hovedpine hehe

• #8   18. mar 2008 Jamen man skal jo heller ik glemme dem ^^ De siger jo en del om hvor meget bassen kan levere af lyd og tryk og diverse...

• #9   18. mar 2008 hmm går nu også mere op i kvalitet ellers kunne jeg jo lige så godt køre i tsvansen og købe en "1000" watts bas, havde jeg nok også fået billigere, men tror næsten du skulle opleve min basser der kun er på 300 watt hehe

• #10   18. mar 2008 Watt har virkelig intet at sige.... Følsomheden kan jo være enormt høj på ngoe basser og det er så derfor de ikk er mere end "400 watt". Det er generelt folk der ikk har ret meget forstand på lyd der tænker "tsvansen 1000000 watt or hvad det sygt" men det jo i virkeligheden bare bananrepublik watt og ikk RMS smiley

• #11   18. mar 2008 læste lige papirene på mine de har faktisk en spidsbelastning på 350 watt!

• #12   18. mar 2008 hehe ja ville jeg sgu ik have noget imod... mit problem er bare at jeg ik kan finde hoved og hale i alle de tal så jeg sætter dem bare sammen på logisk vis smiley mere watt mere bas... størrere magnet bedre bas lyd... haha smiley men kvalitet er os et must for mig... slet ikke det... jeg nægter at købe mit anlæg i thansen... been there done that...

• #13   18. mar 2008 Ok men så skal du virkelig heller ikk se efter watt og hvis du før skal det være RMS:) Sådan en 2*12" powerplant basser 400 watt RMS kan jeg garantere dig for vil give dig næseblod med en god monoblock;) Med garanti..

• #14   18. mar 2008 Men jeg er lutter øre for god rådgivning hvis man kan stille det op på en overskuelig måde...og min forskruede måde tænker nogen lunde sådan her..
    Techno søg efter bla bla bla på din bas
    pop søg efter bla bla bla på din bas... hvis i kan følge mig ?

• #15   18. mar 2008 hehe phillip jeg kigger os altid på RMS watt... ved godt man ik kan bruge de andre watt til noget smiley men altså.. har 2 boxter nu 10 tommers... tror de er på 400 rms watt hvis jeg ik tager fejl.. og det er ikke noget at prale af så når jeg er ik er ekspert på området tænker jeg jo bare at jeg nok skal have nogle flere RMS watt med tilhørende størrere magnet og membram self...

• #16   18. mar 2008 Den ska jeg lige have en gang til? Hvilke enheder der er gode til forskellige musiktyper eller hvad?

• #17   18. mar 2008 Hvilke boxter er det? Model?

• #18   18. mar 2008 hehe ja f.eks... bare noget man kan forholde sig til så man ved hvad man skal kigge efter når man kender sine behov smiley Jeg høre f.eks ekstremt hård techno og det er meget meget højt og bliver ofte spillet højt i en længere varende periode... så dvs, jeg skal have mig 2 10" basser der kan lever en helvede masse tryk og en forholdsvis kontant bas der skal kunne holde til at blive tæsket i flere timer af gangen... ^^ har 1 time til arbejde i kø... smiley hehe

Og det er en pro eliminator... 500 RMS watt så jeg lige ^^ ikke skide godt men skulle jo have noget til ingen penge smiley

• #19   18. mar 2008 Ketil jeg har hørt nogle gange at MDS har nemt ved at brænde af når man hører musik i et længere stykke tid... og det har jeg hørt nogle gange... kan os være de bare var uheldige smiley Skal jeg ik kunne sige... men MDS og rainbow virker bare lidt for discount... jeg ved så ik hvorfor jeg synes det smiley har ikke noget at basere det på smiley Nok bare stederne det bliver solgt vil jeg tro..

• #20   18. mar 2008 Prøv at høre her jeg har faktisk de 2 samme enheder som dig i 12" og de er noget lort mildt sagt:) Boxter er bare larm og tjubang! Også fint hvis man bare skal gøre nogle damer døve bare ved at køre forbi dem:) Hvis du vil have ordentligt dybbas/kickbass hvilket er vold fedt når du hører Dance/trance/techno osv skal du op i 12 " og lade være med at porte kabinettet:) Så ryger alt det der boooooooop booooop booop men i stedet for du en kontant bas der sidder lige i mellemgulvet:) de fusion enheder jeg har købt er tildels også lydtryksenheder (ligesom boxter) men er stadig væsentligt bedre lydmæssigt når de får tæv:) Og husk på det 3 kvm du ska spille op og du vil vel ikk besvime mens du sidder i kø vel:P?

• #21   18. mar 2008 hehe phillip smiley netop os derfor jeg høre højt musik om morgnen haha smiley men jeg har sgu heller ik tænkt mig at porte det... slet slet ikke du må være sindsyg... men har faktisk haft den diskution med nogle stykker omkring 10" vs. 12" til techno... så er jeg mest til 10" da det logisk nok siger sig selv at den så vil være noget bedre til at være kontant da den er mindre smiley En prof. dj jeg kender har 2x8" basser i hans og jeg må satme indrømme jeg aldrig har hørt så sindsyg en bas før i mit liv... så kan stortset alles 12" basser gå hjem og sove... fuck den var voldsom og nice...og det er sådan en jeg skal ha smiley

men nu når du ved hvordan boxter spiller så kan jeg jo så os sige til dig at jeg skal altså have noget der er voldsomt mange gange bedre højere og kan levere rigtig meget mere tryk end boxter's kan... ved jo så ik forskellen på boxter 10" og 12" men kan vel ik være meget for sådan et skod mærke ^^

Fatter så ik det sidste du siger med 3kvm og besvime? hehe øhm smiley

• #22   18. mar 2008 Ketil ja har gjort alle de ting du siger... pånær punkt 5....Vidste faktisk ik du kan "flytte" trykket ved at bytte rundt på + og - ? Lyder lidt ulogisk hehe:P

Men både min forstærker og bas er skod... = dobbelt skod bas smiley

• #23   18. mar 2008 Kvadratmeter:P Ligemget! Ok gi mig et budget så ska jeg satme gi dig høreskade og alle omkring dig sprængte trommehinder!? Hvor meget har du at gøre godt med?

• #24   18. mar 2008 Har ik en flad øre lige nu da jeg lige skal have købt mig en ny comp da den ikke kan klare varmen der kommer til sommer smiley hehe men til hen af sommeren regner jeg med at spendere omkring 10k på noget anlæg...vigtigst er bas og forstærker self smiley men ellers havde jeg håbet der os kunne blive råd til et par 6x9'ere og et komponent sæt... ellers må nogle af tingene vente :)og gider ik have mere end 2 forstærkere... 1 udelukkende til bassern og 1 til alt andet smiley og så havde jeg virkelig håbet jeg kunne få det hele i Fusion da jeg synes det er klart fedest at køre med et mærke hele vejen igennem så det ligesom får en sammenhæng eller hvad man kan sige... hvis i kan følge mig.. og fusion fordi jeg er inkarneret tramper og de har det fedeste logo ever smiley Men det er mere et luksus problem hehehe smiley

• #25   18. mar 2008 hehe ketil som sagt kan jo os være de bare har været uheldige smiley eller bare dumme smiley Who knows.. men som du selv siger brænder tingene nemmere af i et lukket kab. derfor er det et must det er god kval der kan holde til det smiley da jeg lavede min hatte hylde har jeg derfor os lavet 2 porte i hylden... bare så det var nemmere at få skiftet luften ud derned så det ik bare var den samme der lå og blev varmet op smiley Det hjælper jo nok lidt på det i sidste ende... hvor meget skal jeg ik kunne sige smiley

• #26   18. mar 2008 de helt store fusion laves kun i 12" men hvis du smider sådan en 2 i et lukket kabinet evt med magneterne udad (ligesom jeg laver mit ) får du bare knald på og samtidigt ser det vold sygt ud:P Evt med en fusion monoblock! http://bilxperten-koge.dk/fusion_nv_series_subwoofer_12__3000watt_-p-3376.html?osCsid=25902bc882813d7d62edf82b59ce07c3

• #27   18. mar 2008 w00t har lige fundet det du skal bruge:O http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=457430

• #28   18. mar 2008 så udbygger du det lige med en ekstra 12" sub i NV serien så ka jeg love dig for du kaster op i lårtykke stråler at den bas:P

• #29   18. mar 2008 ja i know... lidt ligesom phase forskydning som min forstærker har... bare hvor den skal levere trykket... men at man kan flytte trykket en meters penge ved at vende om på plus og minus.... tjaa det lyder sært men det skal da afprøves smiley

• #30   18. mar 2008 hehe phillip ja det ser lækkert ud og jeg hader at blive fristet smiley
    Tror godt jeg tør hoppe ud i komplet Fusion anlæg til bilen når tiden kommer smiley og så tror jeg at jeg vil prøve nogle 12"... nu er der efterhånden flere der taler for 12" end der er for 10" så tror jeg gir det en tur smiley og hvis jeg er ik er høre hæmmet inden nytår så kommer jeg og brokker mig til dig phillip...

Lige et spg. når man vender magneten ud af så blæser den jo trykket ind i kassen... er det så der man skal benytte sig af phase forskydningen på forstærkeren ?

• #31   18. mar 2008 nope du vender bare polerne:) + fra forstærker til minus på sub = bassen slår modsat smiley det genialt:P

• #32   18. mar 2008 og når man så køber sig en 1000 WRMS bas og så 2 af dem... og de er begge i 4 ohms... hva satan skal man så ha af forstærker for at trække de 2 ?

• #33   18. mar 2008 Uha der bevæger vi os ind på det område jeg heller ikk er voldsomt rutineret i smiley mine 2 basser har 2*4 ohms spoler og dvs at min monoblock yder 1000 watt RMS i 2 ohm og 2000 watt rms i 1 ohm:) Så forbinder serieforbinder man (mener ikk det hedder serieforbinder ka ikk huske helt) basserne så de ryger ned i 1 ohm og så det ingen problem:) du behøver ikk nødvendigvis 1000 watt rms 6-800 er mere end rigeligt:)

• #34   18. mar 2008 http://bilxperten-koge.dk/fusion_forst%C3%A6rker_nv_2500watt_monoblock_-p-3380.html?osCsid=25902bc882813d7d62edf82b59ce07c3
    Så sådan en vil være nok vil du mene? smiley

Og hvis du serieforbinder forhøjer du ohm... så det vil ryge op på 8 ohm... du skal parallel forbinde så det bliver til 2 ohm... så meget ved jeg da smiley

• #35   18. mar 2008 og så en ting jeg endnu ik har fattet... eller spurgt til endnu... det er en monoblock... hvilket betyder 1... er beregnet kun til at køre bas/basser... ik ?
    Hvorfor har en monoblok 4 terminaler? smiley 2 plus og 2 minus.. ^^ Mono betyder jo 1... eller single eller enkelt eller hvad man nu vil sige.. hvordan forbinder man så 2 basser? 1 til hvert par? eller kun køre med 2 af portene og parallel forbinde ?

• #36   18. mar 2008 Parallel forbinder det var det jeg hed:P Jamen de fleste monoblokke har os kun 1 udgang smiley Men søh i forum der en en venligt sjæl der har lavet 40 tegningner med alle kombinationer af forbindelser:P

• #37   18. mar 2008 opret et nyt emne om det så der 1000 der linker dig de billeder der jeg taler om;=)

• #38   18. mar 2008 "Parallel forbinder det var det jeg hed:P " hmmm... nu skal du ik ryge mere på den urt der smiley hr. parallel...

• #39   18. mar 2008 http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=16406

Dem her du mener ? smiley

• #40   18. mar 2008 Og hvis vi bare skriver nok i det her emne vil folk til sidst undrer sig over hvorfor der er så mange replies og så vil de komme ind og de vil se vi har snakket om de tegninger og så linker de dem herinde smiley Derfor skal vi bare skrive videre smiley smiley haha

• #41   18. mar 2008 ikk lige den der for defusion basser er dual coil (to spoler) 2*2ohms spoler:) Skriv en ny post i forum

Kommentér på:
Erfaring med Fusion?

Annonce