8 højttalere i en Vectra A {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg står med et lille problem Jeg har købt min bil (Opel Vectra A, 1995), hvor der var 2 højttalere foran og 2 i hattehyllen som spiller ganske udemærket.
Men jeg har samtidig et sæt Roccat højttalere (2 front og 2 6x9'er) som jeg utrolig gerne vil have ind i bilen - jeg aner bare ikke hvordan. Der er ikke plads i hattehyllen, da jeg ikke kan bore i den pga konstruktionen af taget mv. Jeg har så overvejet at købe to kasser til dem og stille dem ovenpå hattehyllen?! Er det en god idé? Er der andre steder hvor de er bedre placeret?
Udover mine 6x9'ere, så har jeg også to 6" som jeg gerne vil have ind i bilen. Der er ikke som standard lavet plads til en højttaler i bagdøren, men kan der laves det uden de store problemer? Ellers andre god idéer til hvor de kan placeres?
På forhånd tak!
Mvh
Anders
aug 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 752
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 297 Svar: 4.063
Mht. bagdørene kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne sætte dem i ? Der er jo ikke andet der fylder derinde Prøv dig frem! Ellers må du lave nogle holdere til dem, se evt. www.opelpower.dk under guides!
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 297 Svar: 4.063
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 231 Svar: 921
Der skulle være en god guide inde på opelpower.dk
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 5
Jeg har lige checket den guide på opelpower.dk - det ser ret nice ud. Jeg tror den som hedder "doorboard" vil kunne bruges.
Jeg går og overvejer tre ting:
1: bygge fordørene om så der sidder en 6x9'er og en 6" i dem, og samtidig placere en 6" i bagdøren
2: bygge bagdørene om så der sidder en 6x9'er og en 6" i dem, og så lade fordøren være
3: bygge bagdøren om så der sidder en 6" i den, og så købe to kasser til 6x9'erne og sætte dem fast oppe i hattehyllen.
Hvad vil fungere bedst? Jeg tænker også lidt, at dem som sidder på bagsædet ikke skal "bombes". Hvis der er 2 højttalere foran og 6 bagi - eller er det ligemeget?!
Tak for svarene indtil nu, de har været rigtig gode!
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 5
8 højttalere i en Vectra A