Spørgsmål om fronthøjtalere {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige fået en Peugeot 106 og har tænkt på at erstatte de orginale fronthøjtalere med nogle andre. Jeg har derfor kigget på et sæt Bull COA525 fra carsound.
http://carsound.dk/produkt.asp?id=5504&pk=1
Mit spørgsmål lyder så på, om jeg bare uden videre kan montere disse højtalere i bilen? Hullet til højtalerne er 130mm og der er ca. 65mm i dybden, så det burde umiddelbart passe. Og jeg går ud fra, at "fuldtonehøjtaler" betyder, at højtalerne kan spille fint uden subwoofer eller noget? For ikke vil ikke til at koste penge på flere højtalere, forstærker osv.
Ja undskyld det ret dumme spørgsmål, men har aldrig beskæftiget mig med sådan noget før Skal bare have nogle billige fronthøjtalere, der lyder godt. For man må da kunne høre forskel på nogle orginale højtalere og så dem her?
På forhånd tak!
mar 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
mar 2008
Så et komponentsæt består altså af 2 fronthøjtalere til dørene og 2 diskanter, som man kan placere andre steder? Har jo bare ikke andre steder at montere diskanterne, og vil nødig til at skære i bilen Og det lader til at være for avanceret at installere med strøm osv.
mar 2008
Pinligt at spørge om, men takker for hjælpen da
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
http://knot.dk/shop/category.asp?id=354&InfoCat=Hojtalere-Fuldtoner-5_25-130mm
der er også nogle hertz fuldtoner der har et fint pris/ydelse forhold
mar 2008
@ Lars K: Nej det vil jeg helst ikke Tak for linket, det kigger jeg lige lidt på. Lader til, at jeg hellere må skaffe mig 4 stk fuldtonehøjtalere.
Så må 2 stk 5.25" til dørene og 2 stk. 6x9" til hattehylden kunne gøre det.
mar 2008
Må jo bare spare lidt sammen så, for det lader ikke til, at det er billigt at få en bare nogenlunde god lyd, desværre
mar 2008
Jeg siger mange tak for hjælpen Prøver at køre en smut til Bilexperten i Århus.
Spørgsmål om fronthøjtalere