{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Michael M
Michael M
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65

Spørgsmål om fronthøjtalere {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige fået en Peugeot 106 og har tænkt på at erstatte de orginale fronthøjtalere med nogle andre. Jeg har derfor kigget på et sæt Bull COA525 fra carsound.

http://carsound.dk/produkt.asp?id=5504&pk=1

Mit spørgsmål lyder så på, om jeg bare uden videre kan montere disse højtalere i bilen? Hullet til højtalerne er 130mm og der er ca. 65mm i dybden, så det burde umiddelbart passe. Og jeg går ud fra, at "fuldtonehøjtaler" betyder, at højtalerne kan spille fint uden subwoofer eller noget? For ikke vil ikke til at koste penge på flere højtalere, forstærker osv.

Ja undskyld det ret dumme spørgsmål, men har aldrig beskæftiget mig med sådan noget før smiley Skal bare have nogle billige fronthøjtalere, der lyder godt. For man må da kunne høre forskel på nogle orginale højtalere og så dem her?

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om fronthøjtalere
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

#1   31. mar 2008 Det er som heller ikke sådan et ordentlig bastryk jeg leder efter. Skal bare have lidt bedre lyd i bilen, som ikke koster over 1000 kr. Er godt klar over, at de ikke kan spille som et stort anlæg med subwoofer, forstærker og alt det der, men til pengene er det vel ganske fint..

• #2   31. mar 2008 fuldtone betyder at diskant og mellemtone sidder sammen modsat et komponent sæt hvor du har en diskant du kan placere hvor du vil og lyden kan derfor blive meget bedre smiley

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

#3   31. mar 2008 Ahh, så det er sådan det hænger sammen, tak smiley

Så et komponentsæt består altså af 2 fronthøjtalere til dørene og 2 diskanter, som man kan placere andre steder? Har jo bare ikke andre steder at montere diskanterne, og vil nødig til at skære i bilen smiley Og det lader til at være for avanceret at installere med strøm osv.

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

#5   31. mar 2008 Hmm, ja okay. Men nu siger du 4 højtalere og 1 headunit? Skal jeg så have en højtaler i hver dør og 2 i hattehylden? Og ja, hvad er headunit?

Pinligt at spørge om, men takker for hjælpen da smiley

• #7   31. mar 2008 hvis du ikke vil rode med løse diskanter er fuldtoner nok løsningen for dig smiley

http://knot.dk/shop/category.asp?id=354&InfoCat=Hojtalere-Fuldtoner-5_25-130mm

der er også nogle hertz fuldtoner der har et fint pris/ydelse forhold

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

#8   31. mar 2008 @ Junker: Okay smiley Jamen så prøver jeg lige at kigge lidt efter 4 stk i stedet. Jeg vil nødig sprænge min økonomi, men hvis det er nemmere at opnå ordentlig lyd med 4 højtalere er det nok vejen frem.

@ Lars K: Nej det vil jeg helst ikke smiley Tak for linket, det kigger jeg lige lidt på. Lader til, at jeg hellere må skaffe mig 4 stk fuldtonehøjtalere.

Så må 2 stk 5.25" til dørene og 2 stk. 6x9" til hattehylden kunne gøre det.

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

#10   31. mar 2008 Puha, ja det lyder jo som en svær beslutning så. Ville det så være en ide at smide ca. tusind kroner efter nogle fronthøjtalere til at starte med og så evt. købe nogle højtalere til hattehylden senere? For når man aldrig har prøvet at rode med sådan noget her, så ville det jo være nemmest at nøjes med dørene, så jeg er fri for at trække kabler til bagagerummet og skære i hattehylden.

Må jo bare spare lidt sammen så, for det lader ikke til, at det er billigt at få en bare nogenlunde god lyd, desværre smiley

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    mar 2008

#12   31. mar 2008 Okay, det må jeg prøve så. Et anlæg til 3000 er nok lige lidt i overkanten, men har også allerede radioen. En Sony GT310, der sad i bilen da jeg fik den.

Jeg siger mange tak for hjælpen smiley Prøver at køre en smut til Bilexperten i Århus.

Kommentér på:
Spørgsmål om fronthøjtalere

Annonce