{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Blær / Anbefaling hehe {{forumTopicSubject}}

Hey gutter...

Der er så mange der søger en fed bass og noget der kan spille højt...

Jeg har for nylig investeret i en MDS PDS300 12" subwoofer og en Raionbow DM2000 subforstærker.
Det spiller pisse fedt...

Har udregnet kabinettet efter at det skal spille ordentligt, og altså ikke for at hente DB.

Kabinettet er på 68 ltr og har 2x4" porte på 38 cm/stk

Det giver en syg stram og enorm præcis bass, med masser af effekt overskud.
Har til FF messen fået det målt på DB drag standen (for sjov, bilen er sat op til EMMA) til 143 dB.

Så altså en billig og fed løsning, både lydmæssigt og tryk mæssigt.

Tænkte bare jeg ville dele det med jer, hvis nogen er på vej ud og købe sub, så kunne det måske hjælpe på vej.

Og bla bla bla carsound reklame og hvad i så alle sammen skriver... NEEEEEEEJ, jeg er tilfreds med mit produkt og ville da ikke tage mig tid til at skrive en anbefaling som folk nok alligevel ikke gider at læse, hvis det bare var simpel reklame... Skal jeg bevise det??? Vi ses på et burger meet anytime soon...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blær / Anbefaling hehe
  • #1   9. maj 2008 143 db er ik nok til mig :D:D

    hehe ej, det er sikkert helt fint smiley - det er i hvert fald nice at nå 143 db til den pris


  • #2   9. maj 2008 Er faktisk et rigtig pænt output af en enkelt 12". Men så har du også batteri bagi ikke?

  • #3   9. maj 2008 Ricko: Husk på at bilen er opsat til EMMA og at subben i den rette DB kasse og med fuld knald på forstærkeren, sikkert ville kunne yde en del mere:) hehe og 143dB er ikke nok?? Enten er du stok døv eller har en lav smertetæskel i dit øre, eller også er du hardcore DB mand der bruger øreværn og kører DB drag... hehe eller også har du ikke hørt en bil der rent faktisk spiller 143 DB, men tror nu mere på en af de 2 første smiley

    Rune P: Kun batteri foran, men 12f kondensator i bag.


  • #5   9. maj 2008 Thomas S: ingen af delende... er bare ved at lave ESPL opbygning smiley regner med at nå ca 150 DB - men så længe jeg kommer over 145 er jeg tilfreds... ved almindeligt musik vel og mærke ikke BÅÅÅT lyde smiley haha

  • #6   9. maj 2008 Ricko: Hehe okay... Der skal noget til så i hvert fald... Nu har du husket at afsætte 3-5k på lyddæmpning af bilen ikke? Ellers kan du skyde en masse penge i ingenting i hvert fald, da der ellers forsvinder en helvedes masse DB ud i den blå luft. Men held og lykke med opbygningen da smiley
    Skal du køre i EMMA regi eller kører du Bass Race til DB drag konkurrencerne?


  • #7   9. maj 2008 Uganda smiley Sub koster 1999,- og så er det jo lidt efter hvilken forstærker der skal trække den, men den jeg har koster 3699,-

  • #8   9. maj 2008 Thomas S: ja, nu får soundrides jo en del rabatter på sådan noget smiley men ja, omkring 3000 er sat af til det.. regner med at køre efter EMMA reglerne, men det ser jeg på lidt senere da det ikke udelukkende er for konkurrencernes skyld smiley

    men pt kan jeg da afsløre at det blir 2x 12" på 2000 wrms hver, forstærket af 2 stk steg k204
    + en steg k202 til de 2 kombosæt som kommer i smiley - kombosættende blir forbundet i 1 ohm og basserne i 4 ohm på den måde får jeg 4800 wrms til basserne og 550 wrms til fronten (ved 11v vel og mærke)


  • #9   9. maj 2008 http://carstyleaudio.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_391_634_636&products_id=1782

    den forstærker kunne nok også være kanon til den sub? smiley har ikke prøvet den kombination men ved at forstærkeren yder rigtigt godt...

    har hørt den sammen med http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=68_460_904&products_id=7920
    men aner desværre ikke hvor mange db han kunne hive hjem med det setup smiley


  • #10   9. maj 2008 Lyder lækkert... kender ikke så meget til mærkerne, men det skal nok være godt nok smiley
    Glæder mig også... Rainbow kommer med et blackpower modul til deres forstærkere, som kompenserer for tabt strøm i kabel og gennem terminaler osv... Et modul der bliver koblet ind efter trafoen i forstærken bla bla bla... Det korte af det lange: ca 95-120% mere effekt... Altså kan jeg doble effekten i mine forstærkere, blot ved at tilkoble det modul... Bliver alt får nice... Ca 350Wrms på fronten i 4ohm:)


  • #11   9. maj 2008 lyder sku også meget lækkert det der smiley - gad jeg nu godt læse mere om hehe smiley

    men ellers glæder jeg mig egentligt bare til at komme igang med mit projekt!! det første der skal ske er lyddæmpning af bilen + montering af oddesey 2150s bagi smiley


  • #12   9. maj 2008 hehe ja, det er jo lige med at´komme igang:) Glæder mig bare til jeg bliver færdig smiley

  • #13   9. maj 2008 vil du fortsætte med at køre single bass? smiley

  • #14   9. maj 2008 140 db er rigeligt til de fleste smiley

    og for 2k er det bestemt noget der kan anbefales til dem der vil have mest muligt effekt per krone smiley

    men jeg synes desvære at mds har en lidt underlig lyd... men den skal da høres næste gang jeg besøger hans henrik.


  • #15   10. maj 2008 Lars: Tror desværre ikke HH har den bygget i det rette kabinet, da denne enhed kun bliver leveret løst og det kabinet jeg har bygget, er et vi har regnet ud på term-pak pro. (det tog ca 3 timer) men vi har fundet den optimale løsning til bassen nu... Men den er i hvert fald helt sikkert et lyt værd smiley

  • #16   10. maj 2008 okay så må du jo komme til danmark og vise den frem smiley

Kommentér på:
Blær / Anbefaling hehe

Annonce