756 visninger
|
Oprettet:
Hvilken bas? {{forumTopicSubject}}
Hvilken sub skal jeg vælge?
det skal være en 10" som skal spille rimelig rent, mest rock men blandet musik..
Den skal trækkes af en jbl gto 755.6
Budget omkring 1500,-
har kigget på:
Pioneer TS-W257D2
Hertz Energy
Vibe BlackAir
Andre forslag??
mvh. Brian
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.841
men hvis det skal være 10" så er den hertz du har kigget på ikke dårlig
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 714
et helt enig med ricko i at hertz er helt oki valg men der finds en hele del som kan gør det godt..
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Kan fåes ved www.danskaudioteknik.dk
Ellers er Alpine Type-R som de jo næsten forærer væk et rigtig godt køb til prisen.
John M <-- Du kan da ikke seriøst mene at ophænget afgør hvilken slags musik bassen egner sig bedst til?
Om det er en 10" eller 12" er da også lige gyldigt - en større enhed betyder jo bare mere lydtryk og mulighed for at gå dybere i frekvensgangen.
jun 2006
mar 2007
jo det kan kan du tro jeg mener.. hvorfor tro du lige rockgitar og koncert / scene højtaller kun har stramt ophæng ? og nå det er rap eks 50 cent.. så bruger de spc, bund basser som kan gå meget dyb det vil lyde helt forkert på en stram ophæng bass. og den vil heller ikke kunne hold til det i længten da den ikke er bryget til de frekvens områder.
at så det modsat nogle kan godt kan lag sige gør at en fatboy GNZW12 godt kan spil rock med ok lyd. er noget helt andet men den gør det med en meget laver spl .fordi den ikke har så meget menbran som en stram bass har,
din forslag er dog rigtig .go .. også derfor jeg skiver der er mange muligeheder.
sep 2005
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 11
Tror jeg vil kigge nærmere på Alpine Type-R hvis den er pengene værd? synes ellers Alpine er meget dyrt i forhold til lyden og havde derfor slet ik kigget efter det..
Har i øjebliket boxter db warrior og er meget træt af bulder bass, så det skal det bestemt ikke være..
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.292
På mine gamle mach 152 kasser var der 2x 15" beyma enheder. Og de er ikke med fatboy ophæng og de kan sku fint gå DYBT ned.
Jeg vil give dig helt ret i at når man snakker bilstereo så er det som regel sådan at fatboy ophæng giver dybere bas hvor et mere stramt ophæng er bedre til anden musik.
Men det holder ikke at sammenigne med PAsystemr da der er helt andre kræfter på spil der.
Desuden vil jeg da lige høre om du ikke mener at en stortromme i et rock setup går dybt ned? Den går da næsten så dybt som et hiphop nummer dog måske ike så længe...
Og igen rigtige PA systemer kan spille det hele da det bare bruger mellemtonerne til de højere bas lyde.
mar 2007
brian L ja alpine type R 10" kan fås for en slik både på brugt maket og i butiker. " hved faktis ikke hvorfor den er så billige få den kan måle sige med endheder der er noget dyre. " og jeg tro den vil ram din musik smage beder.. evt hold den i en lukket kasse til at start med.
jun 2006
PA enheder med pap-ophæng, såkaldte "harmonika ophæng" er bygget fortrinsvis til brug i hornkabinetter samt bassrefleks kabinetter.
Der er mange timers god læsning på www.hifi4all.dk.
Man kan ikke sammenligne PA og bilstereo. Og et rigtigt PA anlæg kan spille alt musik lige godt. Siger du seriøst at et lyd firma så skulle have en 4-5 forskellige anlæg alt efter hvilken slags musik det var der skulle afvikles lyd til?
Man kan tale om at en enhed har de rigtige parametre for at spille en given form for musik bedre end en anden enhed med andre parametre.
Men det afhænger jo af chassis, magneter, menbran og i yderste grad jo også kantophænget.
De fleste proff. lyd firmaer benytter Outline systemet og det var da også Outline Butterfly som Tiësto benyttede i parken.
jun 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 118
Hvilken bas?