{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Til alle EMMA medlemmer {{forumTopicSubject}}

Da der umiddelbart ikke er oprettet en gruppe for medlemmer af EMMA Danmark, har jeg hermed taget initiativet..

Målet med denne gruppe er at samle deltagere og medlemmer af EMMA Danmark som er oprettet her på BG, til en masse snak om bilstereo, tips og tricks og konkurrencer m.m.

Så er du/i medlem af EMMA Danmark, så kig forbi og smid en ansøgning, og lad snakken begynde..

http://www.bilgalleri.dk/grupper/emmadanmark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle EMMA medlemmer
  • #1   10. jun 2008 Husker ikke lige ved hvad EMMA står for...

• #2   10. jun 2008 Mikkel K
    Tror ikke det bliver nemt, eftersom de/jeg fortrinsvis bruger Bilstereoforum.dk

• #3   10. jun 2008 Kig nærmere her..: http://www.emmanet.dk/

BluezCat-DK --> Nej ved det, er også lige blevet oprettet derinde idag, men ser også først lige an hvordan det kommer til at gå her..

Er også mest for at samle medlemmer af EMMA DK her på BG, altså dem der nu måtte være

• #4   10. jun 2008 European Mobile Media Association - Stod det så for smiley

• #5   10. jun 2008 Kan det passe at EMMA kun går op i lydtryk? Har lige læst reglerne og kan ikke gennemskue om den vigtigste parameter er hvor højt man kan spille (rent).

• #7   11. jun 2008 Kim ved ikke om du har set den note der er blevet lagt op, men pga. brok fra nogle om at deres anlæg først kommer til sin ret over de 86db er det i år blevet lavet sådan at det er frit hvor højt du vil spille, udentaget i pink noise.

Steffen: Emma har både klasser for at spille rent og for at spille højt på musik. De almindelige klasser er for at spille rent og komme så tæt på originalen som det er muligt, hvorimod espl handler om at spille højest i et nummer valgt at dommerne på dagen. Håber det hjalp lidt på det.

Men vi ses vel i vejle. Regner endnu ikke med at stille op da bilen ikke er færdig endnu, men kommer da derned alligevel. For der bliver jo ihvertfald et par soundrides biler der stiller op.

• #8   11. jun 2008 Overvejer også at kigge derned smiley - skal jo tjekke teamets biler ud hehe

har ikke fået mit eget projekt sat igang smiley det står stille pga bilsalg.. bahh! hehe

• #9   11. jun 2008 @Kim og rune
    Ok. Jeg fandt nemlig kun reglerne for de forskellige espl klasser og under resultater var det max dB der var opgivet.

Der er fri adgang i vejle ikke og det starter kl 10?

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 155
    #11   11. jun 2008 Rune P: De foregående år har der været en regel om at der blev lyttet på ca. 85-90db og det var den enkelte dommer som bestemte volumen.

Der er kommet ny regel i år som siger at den enkelte deltager selv bestemmer hvor højt volumen skal indstilles og derefter må dommeren ikke røre ved volumen... DOG må volumen ikke overstige 80db målt uvægtet med pink noise. Jeg ved dog ikke hvor meget dommeren følger denne regel for da jeg var i Sverige til konkurrence i maj blev min bil bedømt væsentlig højere end 80db smiley

• #12   11. jun 2008 Lige en korrektion til datoen som Kim L mener er den 26-6
    Vi skal lige 2 dage længere frem smiley
    Det er den 28-6 jeg afholder en delrunde, og dørene åbnes kl.10
    Adressen er Hjulmagervej 4a 7100 Vejle
    Vil i vide mere om EMMA kan i tjekke min hjemmeside og har i spørgsmål dertil kan i bare kontakte mig da jeg selv er sponsor for drengene og deltager selv i konkurrencerne.
    EMMA afholder både SPL og SQ så der er lidt for alle øre smiley

• #13   11. jun 2008 dvs. der er ingen grund til at vælge følsomme enhede når der ikke spilles særlig højt?
    (deraf de mange scanspeak 18w?)

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#14   11. jun 2008 Steffen N: Nu kan SS 18W godt spille rimelig højt... Tror mere det er pga. lydkvalitet at folk vælger en SS 18W.

• #15   11. jun 2008 ja ja det ved jeg... det var mere at følsomheden ender omkring de 80dB efter delefilter hvilket kræver meget kraftig forstærker for at spille højt.

følsomhed og effekt er jo omvendt proportionale med en 10 faktor for at gimme samme lydtryk.

• #16   11. jun 2008 gimme = give

• #18   11. jun 2008 Kim L: Super så kan det da være vi ses den 28 hvis du kommer... smiley

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#19   11. jun 2008 Nu er der ikke særligt mange som kører med passive filter i bilstereokonkurrence de fleste kører aktivt så der er lidt mere effekt og give af.

• #21   11. jun 2008 Carsten: hvad har det med effekten at gøre?

- nu er der jo så en hel klasse i EMMA som hedder passive smiley - den har de vel ikke fjernet?

• #22   11. jun 2008 Ricko: der står inde på EMMA under klasser at der er pure passive smiley

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#23   11. jun 2008 I et passivt filter går der noget effekt tabt i spoler, kondensatorer og modstande.

SIdste år var vi 2 biler i Pure Passive og ved ikke hvor mange de kommer i år...

• #24   11. jun 2008 argh var sq for hurtig på tasterne, har lige tjekket og i har ret.

Men regner da bestemt med at vi ses i vejle.

• #25   11. jun 2008 Keld: man ved jo efterhånden aldrig hvad de kan finde på smiley

Carsten S: ja, det kan der være noget om smiley - men personligt sørger jeg altid for at lave MEGA overkill på effekten til mine kombosæt...
    fx kommer mine 2 sæt re audio xxx 6 (150 wrms) til at få 2x555 wrms (fra steg k202)

- men skuffende at der ikke er flere smiley

• #26   11. jun 2008 Ricko : Nej der er rigtigt, ellers spørger du bare, jeg plejer at kunne finde de gyldne svar inde for EMMA smiley

• #27   11. jun 2008 Og Back to top Mikkel K : Godt initiativ, håber da du får nogle med på vognen smiley
    Har selv en gruppe herinde
    http://www.bilgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=1178
    Der smider jeg også oplysninger ud om træf og konkurrencer nyheder osv For det er faktisk nogle sjove dage når vi er afsted til konkurrencer.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#28   11. jun 2008 Ricko: Der er ikke noget der hedder overkill... Det hedder headroom ... Regner med at smide 2x400 WRMS 4 Ohm på diskanten, 2x400 WRMS i 4 Ohm på mellemtonen, subben er jeg ikke helt sikker på hvad effekten bliver der men nok!!!

• #29   11. jun 2008 Carsten S: det ved jeg godt smiley - men det var bare for at kalde det et eller andet smiley
    - men det lyder vildt! smiley - skal nok blive godt!

• #30   11. jun 2008 soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk soundrides.dk

dette er ikke en reklame smiley ej

ricko:

til xxx6 er INTET overkill hvis du har den i en godt dæmpet dør, så li idag en englander der har smidt 700wattrms efter sine smiley ... der skal NOGET power til at dræbe dem.

men håber da på mine 2 log'er levere power nok til omnes audio, og re audio smiley ... men mon ikke smiley

to topic:
    vi ses nok i vejle smiley regner os med at komme i en halvfærdig bil smiley ... men satser stærkt på mine midbass'er er monteret inden smiley

• #31   16. jun 2008 Jaaa MAN! Vi ses da! hos Mobile Audio Art

Her står også lidt om EMMA
    http://www.soundrides.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=71

Den 28 Juli, Holder Team SoundRides, SQ Cars, og Dansk Audio Teknik Emma delrunde i Helsingør ved Jobo Bilcenter... Kig forbi

K.Ø.P.: Tror der kommer en del med halvfærdige biler ;0)

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#32   16. jun 2008 Min bil bliver af princip aldrig færdig...

Uhh... Hvis jeg nu tager mig bare lidt sammen kan det jo være jeg kommer med ny bil til den 28 juli... Men den vil være langt langt og jeg mener langt fra færdig...

Kommentér på:
Til alle EMMA medlemmer

Annonce