{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Ny HU.. Søger kritik og erfaringer :) {{forumTopicSubject}}

Hey.. Jeg står og skal bruge en ny radio. Jeg har ikke skide meget overblik over de forskellige mærker osv.. Dem jeg har fundet i forummet herinde er de links jeg har nederst.. som ser lækre ud og lidt den stil jeg søger..

Den skal passe til 1 sub, 2 baghøjtalere, 2 mellemhøjtalere i bagdørene samt 2 fronthøjtalere.. Muligvis kun 1 sub, 2 front og 2 bagh.

Den skal enten være i stand til enten at køre

Ipod udgang..
Bluetooth
Eller kun Ipod udgang..

Mp3'ere.. osv.. alle brændte cdere.
Fronten skal kunne tagea af.
Clean design.. gider ikke en masse futuristiske knapper og lir

Jeg har kigget på disse som jeg håber folk har erfaring med og vil dele dem smiley ..

ELLER selvfølgelig hvis folk har andre ideer så er jeg åben.

Mit budget er omkring de 2500ish.. + -

http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=56&products_id=233&osCsid=061176dih2i3nfcujhm8nesb61

http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=56&products_id=234&osCsid=061176dih2i3nfcujhm8nesb61

http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=24_22_78&products_id=1833

http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=24_22_78&products_id=1832

Er der andre der har ideer til clean radioer som fylder mine speccs?

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny HU.. Søger kritik og erfaringer :)
  • #1   14. jun 2008 Hvor er du fra??

• #2   14. jun 2008 alpine 9886r eller 9887r
    de har alle dine krav og kan fåes til 2500 i markedet kender faktisk ikke nyprisen smiley

• #3   14. jun 2008 DonVoss > Sydjylland

Bdog > tak Det checker jeg lige ud... men hvorfor ville du ikke vælge de andre?

Ricko > Alpine.. er de ikke frygtelig overpriced?

• #4   14. jun 2008 Dennis M: de fleste af dem er... men det er heller ikke uden grund, det er sku lækre radioer... og netop de 2 modeller levere til mere end prisen smiley

• #5   14. jun 2008 ricko > kender du en god forhandler i dk med de modeller du henviste til? .. Så vil jeg da lige checke dem ud

• #6   14. jun 2008 Det er nemlig det der er problemet smiley det gør jeg faktisk ikke... men bilxperten og jari auto har dem... men har aldrig købt en, kun prøvet hehe

• #7   14. jun 2008 njah jeg så godt der var en diskution i en anden tråd mht pris og funktionalitet fulgtes ad på de modeller der.. også lidt derfor jeg ville have noget kritik og erfaring på dem :)..men kan godt følge dig i hvad du siger..

Det kan være jeg har overset det.. men de modeller der bliver nævnt.. både alpine og den 7000ub model.. Ipod indgangen..sidder den front eller bag?.. jeg har lidt en plan om at lave noget lir mht en cradle osv.. men det er bare ikke særlig tjekket hvis der sidder en udgang foran

• #8   14. jun 2008 Alpine, Clarion eller lignende. Clarions 788 har ipod udgang standard og koster omkring 3000 kr fra ny med langt bedre lineudgange end alle dem der omtales

• #9   14. jun 2008 alliriight.. har du den model eller har du nogen erfaringer med den..udover det er pioneer osv..

• #10   14. jun 2008 VW har du erfaringer med modellerne eller er det baseret på mærke udtalelser.. No offence.. Men jeg prøver lidt at sortere "fordi det er et kendt brand = godt).. vil meget gerne have nogle erfaringer på bordet.. Evt Con's ved produktet også.. Det kan ikke være sukker det hele smiley

• #11   14. jun 2008 Dennis, jeg har bestemt erfaring med dem. Find en anden af den HU der kører 6V line udgange...

Den negative side er måske at du skal læse manualen for at komme igennem alle menuerne smiley Og det kan tage tid!

• #12   14. jun 2008 Hehe tak drengene.. Det er præcis det jeg vil vide..

Bdog > jeg har allieret mig med en fantastisk elektriker som gør det meget i lyd.. så vi er igang med at hule hele lortet ud fra den forrige ejers fejl.. Han havde fucket alt op..

VW > mange tak smiley

Jeg vil bestemt lige checke dem ud..

• #13   14. jun 2008 Jeg har haft lavet A/B test af samtlige modeller, der tales om i tråden og jeg er af den KLARE mening at 788 lydmæssigt ligger på en klar første plads. For mig at se er der ingen sammenligning.

Jeg kører pt med 2 HU's, en Clarion DXZ958RMC og en Alpine CDA-8986R. Alpine'n kører jeg udelukkende med for at teste deres "imprint" modul, der er en ekstern DSP som kan indstilles via USB, hvilket gør det muligt at lade Car-PC'en fungere som en DSP.
    Ergo kører du to HU's over samme opsætning, og min holdning er at Alpine bestemt leverer en sublim lydgengivelse, men på INGEN måde er lige så veldefineret og dynamisk som min Clarion.
    Ligeså har jeg også haft testet Pioneer P88 som også virkelig er en lydmæssig fornøjelse, men igen IKKE kommer op på niveuet med min Clarion.

Jeg ville uden tvivl vælge en 788, hvis det er lyden vi snakker om.
    Og denne har også direkte Ipod-tilslutning, dog via USB som så kobles op til craddle'n, eller direkte til datakablet....
    Den benytter ikke sam DAC som den Clarion HU jeg har i, men IMO en lydmæssigt mere korrekt.
    Dog er jeg stærkt glad for Clarions "gamle" modeller, hvillket er grunden til at jeg ikke har skiftet til en 788, for dette havde været alternativet....

• #14   14. jun 2008 Jeg kører selv med den gamle 778'er fra Clarion og eneste forskel er MP3/Ipod indgangen. Helt igennem en sublim radio smiley

Kommentér på:
Ny HU.. Søger kritik og erfaringer :)

Annonce