{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Pioneer aCcelerate højt {{forumTopicSubject}}

Hej derude.. Håber i vil tage jer de 10 min det tager at hjælpe mig.. Vil gerne høre meninger og erfaringer fra flere, da jeg får et bedre indtryk af varen på den måde..

Mangler lige nogle som kan fortælle mig hvad der vil komme til at spille bedst.. Af musik der vil blive spillet, vil være lige fra pop til det vildeste techno der over hovedet findes..

DEH-P5530MP headunit.
http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=2927&taxonomy_id=25-121

Højtatalere i dørene bliver TS-A171C.
http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=2595&taxonomy_id=25-131



Det er så nu i skal fortælle mig hvilke højtalere i ville vælge i hattehylden. Jeg vil have noget fra Pioneers aCcelerate serie..

Her har i Pioneers side, hvor alle som starter med TS-A er endel af aCcelerate serien.. Men det ved i jo alt om!
http://www.pioneer.dk/no/product_overview.jsp?category_id=201&__QType_UNI_CF_SW=2&taxonomy_id=25-131

Har overvejet TS-A2010 meget.. som er en 20 cm's, højtaler.. Tror i den bliver for voldsom? (skal ingen sub have i) eller er det bedre at tage dens lillebror, som er 17 cm? Eller skal jeg gå efter at få fat på en 6x9"? Hvis det skal være en 6x9" så kan det kun blive TS-A6910 eller TS-A6900 da TS-A6930 er for dyr.. Det samme er TS-2510 iøvrigt også

Dvs. af valg muligheder er:
TS-A6910 (6x9 tommer, 3 vejs. 330 watts)
TS-A6900 (6x9 tommer, 3 vejs. 240 watts
TS-A2010 (20 cm 3 vejs. 350 watts)
TS-A1710 (17 cm 3 vejs. 200 watts)
TS-A171C (17 cm 2 vejs model med extern discant. 220 watt)
I må da godt komme med et input hvis i sidder med en super højtaler til billige penge.. Som efter jeg burde købe efter jeres mening!


Til sidst.. Har ik så meget forstand på det der med hvor stor en forstærker skal være i forhold til det ene og det andet.. Hvilken ville i vælge? Behøver ik være en Pioneer, da de er frygtelig dyre..

Og kan det svare sig at købe en eller anden random en, med masser af power i?

Jeg kan læse at aCcelerate serien er en velspillende serie, af en "mange watts" serie at være, men det er jo noget som Pioneer selv siger, så det giver jeg ik så meget for. Giver mere for det i siger. Er det noget opreklameret lort, eller spiller det godt?


Jeg siger mange tak for tiden..

Mvh Kasper.. Som har en Fiat Bravo som snart bliver fyldt op med julegotter.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Pioneer aCcelerate højt
  • #1   13. nov 2003 kig her
    http://www.opel-norresundby.dk/udstyr/pioneer/oversigt.asp?kid=5

    de har også forstærkere fra 900 kr til 3300 alle fra pioneer..

    Ellers så køb en forstærker fra monacor Direkte så kan du få en god pris, de priser de oplyser er listepriser , så du skal bare finde en der forhandlerstatus der (SE nummer)

    Uanset hvad du køber kig KUN efter RMS watt IKKE max eller musik watt, dette kan ikke siges tit nok...
    Eks. Sony 40 W RMS 300 Wmax
    prøv selv at regne du hvad der sker hvis man sætter den til en 70 WRMS forstærker....


  • #2   13. nov 2003 Kigger også kun efter RMS.. Men kunne ik finde RMS watts på alle de højtalere jeg skrev deroppe.. så valgte bare at skrive watts, da det var det letteste.. Men ellers tak for oplysningen..

    Men du har aldrig hørt de 20cm's fra pioneer?


  • #3   14. nov 2003 nej det har jeg desværre ikke, jeg har kun hørt deres 6x9 højtalere, og de spille godt (hvert fald dem til over 1000 kr)

    så mon ikke også godt de kan spille


  • #4   16. nov 2003 "Dem til over 1000 kr.. Jeg går ud fra det er topmodellen du har fundet et dyrt sted?" Jeg kan få fat i alle TS-A modellerne til under 1000 kr, pr. stk. Men alt til den pris skal også spille godt.. fordi ellers bliver de sq ikke ved med at have forretning.

  • #5   16. nov 2003 Tja den gang jeg købte min højtalere gav jeg 1200 for dem, ved electeric city, men det er også 3 år siden.

    Og nu har jeg jo også fundet ud af at opel sælger dem billigere..

    Det er rigtigt...


  • #6   18. nov 2003 Hej kasper,

    Må nok desværre bedrøve dig med at Pioneers TS-A6910 ikke lever op til den JBL p93 som jeg kører tilbud på...

    Tilgengæld synes jeg at det er et rigtigt fornuftigt valg af head-unit...

    Ved godt nok ikke hvor i landet du bor, men hvis du har mulighed for at komme til næstved, skal jeg vise dig hvad jeg mener... Bildillen Næstved 55732191
    Bare spørg efter mig.

    Venlig hilsen René


  • #7   27. nov 2003 Har købt TS-A6920, 4 vejs. Den spiller med et rigtigt flot klang.

Kommentér på:
Erfaringer med Pioneer aCcelerate højt

Annonce