Spørgsmål fra en nybegynder {{forumTopicSubject}}
Vil gerne have udskiftet det anlæg der kom med i min Civic, da det spiller uendeligt dårligt..
Men har desværre ikke den store pengepung, og det bliver derfor ikke det dyreste og bedste..
Har kigget på:
Sony CDX-GT828U HeadUnit
Phoenix Gold 12" sub på 250W RMS
Cerwin Vega 5.25" 75W RMS
Cerwin Vega 6x9 80W RMS
CRUNCH PZI 100.4 + PZi100.2
Det hele uden HU, løber op i ca. 4600kr
Er jeg helt galt i byen med disse komponenter? ved godt jeg langt fra får det bedste anlæg i byen.. Men vil også bare have et der spiller bedre end standard, men til små penge. Evt. forslag til ændringer?
Og lige et spørgsmål.. Får man noget ud af at købe HU med 3 RCA udgange, eller er det det samme som hvis man brugte Y-splittere..?
På forhånd tak..
jul 2008
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 18
Har kigget lidt igen, denne gang på en tysk forhandlers side.. Priserne er jo super lave Eller er der noget jeg ikke ser?
Siden er http://www.caraudio24.de/index.php
Har indtil videre fundet frem til:
Blaupunkt THA 474 Forstærker http://www.caraudio24.de/Verstaerker/Blaupunkt/Blaupunkt-Verstaerker-THA-475-PnP::15149.html
Pioneer TS-W2501D4 Subwoofer http://www.caraudio24.de/Subwoofer/Pioneer/Pioneer-Subwoofer-TS-W2501D4::15150.html
Forstærkeren er self. til højtalerne, så skal have fundet en 2- eller 1-kanals til sub'en.. Forslag?
Og så tænker jeg lidt på at finde nogle lækre højtalere fra Pioneer på samme side...
En ting.. Pioneer skriver at de anbefaler en lukket kasse på 17L til sub'en.. Gælder dette også hvis det er en lukket med basrefleks? Og er det overhovedet noget jeg bør have?
Min musiksmag er meget bred, men hører sjældent musik der næsten kun kræver en vild bas.. Kan disse ting bruges, og er der nogen der har erfaringer med forhandleren?
jul 2008
Heller ik fordi jeg kun vil købe hos den butik... Men syntes bare at priserne var meget lave, og ud fra siden at bedømme virkede de som et sted man kunne stole på.. Og så var det jo kval mærker...
Men kender du noget til siden?
Men tager da lige et kig på hva de har af Ground Zero
jul 2008
jul 2008
Men tænkte på.. Hvorfor er Pioneer ikke noget du ville købe? Troede ellers det var kval mærke?
jul 2008
jul 2008
men hvis jeg nu også kigger på lidt brugt... Ka jo læse herinde at man kan få lækkert udstyr til mindre penge hvis man er heldig..
Men hvilke mærker skal jeg så kigge efter?
Evt. nogen der kan kategorisere dem efter kvalitet? For det eneste jeg 'ved' er at noget som Rockford Fosgate ligger i toppen mens noget som thansen anlæg ligger og roder neder i bunden..
jul 2008
Rockford Fosgate P450.2
Kunne den ikke være okay til at trække en sub?
jul 2008
Blaupunkt VA4100
Regner desuden med at starte ud med fronthøjtalere + sub til at starte med..
er det så ik fint med f.eks. en 4-kanals og så brokoble to af udgangene til sub'en?
Spørgsmål fra en nybegynder