{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

bo g
bo g
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33

Serie forbundet Sub? {{forumTopicSubject}}

hej
jeg skal ha serie-forbundet min supwoofer, og nu jeg kommet i tvivl om hvordan det skal gøres.
Lige nu har jeg gjort følgende:
+ fra forstærker går i + på den første svingspole.
- på denne svingspole har jeg forbundet med + på den anden
- på den anden svingspole går til forstærker.

er det helt forkert?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Serie forbundet Sub?
  • #2   15. okt 2008 så kan du selv se om du kan finde det du skal bruge

• #3   15. okt 2008 du har gjordt det rigtigt

• bo g
    bo g Tilmeldt:
    apr 2007

#4   15. okt 2008 okay, så forstår jeg bare ikk hvorfor det spiller dårligt:

på forstærkeren kan jeg self bestemme hvilke frekvenser den skal spille, jeg kan vælge fra 32Hz til 320Hz. MEN bassen spiller klart dybest når jeg skruer den til at sppille 320hz, hvilket jo burde være omvendt?
    Dette betyder at jeg giver den juice, så spiller den mildt sagt dårligt og runger meget.
    Hvad gør jeg mon forkert?

• bo g
    bo g Tilmeldt:
    apr 2007

#5   16. okt 2008 jeg kommer fra HOlstebro.
    kabinettet har jeg lavet ud fra et datablad, men jeg vil gerne indrømme at det ikke er optimalt lavet. hermed sagt at det ikke er helt tæt osv..

• #6   16. okt 2008 det er klart den gør det, sætter du den ved 32 Hz skære den jo resten efter fra, ergo den spiller kun fra 0-32 Hz, skruer du så op til 320Hz ja så spiller den jo flere toner. du skal ca sætte den ved ca 70-100Hz det er der man "normalt" deler sin bas. så spiller den ikke noget mellemtone, men kun bas.

• bo g
    bo g Tilmeldt:
    apr 2007

#7   16. okt 2008 Nick v: det er lige omvendt! Hvilket ikke giver noget mening..
    personligt tror jeg, at den er forkert tilsluttet. Men hvordan ved jeg ikke..

• #8   16. okt 2008 har du sat det til LO PAS? og ikke HI PAS? for det kunne godt tyde på at filteret er sat forkert. hvad er det for en forstærker du har?

• bo g
    bo g Tilmeldt:
    apr 2007

#9   17. okt 2008 Jan F: du skal ha tak for tilbudet, men jeg kommer ikk lige til glamsbjerg tror jeg ik.

Nick V: ja den er sat til LO pas..
    Det drejer sig om:
    JBL GTO 75.4 forstærker: 4x104 W / 2x284 W (4 ohm)
    Alpine SWR-1221D: 300 RMS, 1000W peak watt 2x2Ohm

• bo g
    bo g Tilmeldt:
    apr 2007

#10   17. okt 2008 kan det simpelthen skyldes at kassen er for dårligt lavet?

• #11   17. okt 2008 Bo: Ja...Kabinettet er alfo omega for at enheden har det godt.
    Du skriver at det ikke er tæt?

• bo g
    bo g Tilmeldt:
    apr 2007

#12   17. okt 2008 jeg kan mærke når den spiller, er der kommer luft ud af et par samlinger. Jeg synes IKKE at det lyder som om raslen kommer herfra, men det er selvfølgelig muligt?

Kommentér på:
Serie forbundet Sub?

Annonce