{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Parrot vs JVC - Håndfri telefon i bile {{forumTopicSubject}}

Hey all!

Jeg sidder her og har lige fået et Parrot CK3100 håndfri sæt til bilen i fødselsdagsgave smiley Lækker gaven ingen tvivl om det!

Dog er jeg kommet i et dilemma.

Jeg ønskede mig egenligt en Bluetooth adapter (KS-BTA200) til min JVC KD-G731 headunit. Så her kommer mit spørgsmål:

Er der nogle der har erfaringer. Gode og dårlige med Bluetooth adaptor til headunit så man på den måde får håndfri telefon i bilen?

Er Parrot bare der man skal have? Eller fungere bluetooth adaptoren til headunit ganske fint?

Mine egne plusser og minuser er:

Plus: Parrot er udviklet til håndfri telefon og tænker derfor det er bedre da det udlukkende er dens funktion.? Fremfor JVC som er en autoradio dog med tillægsvalget bluetooth så man kan få håndfri? (så der evt. ikke er lagt så stor vægt på dette?)

Plus: JVC Fylder ikke i bilen, da den intregreres med headunit.
Minus: Parrot fylder ekstra, da der er et lille LCD display og trykknapper med til det.

Plus: Med parrot kan du se hvem der ringer på display, samt besvare og ligge på. Finde kontakter via din telefonbog som er synkroniseret når din telefon er registeret i bilen.

Minus: Kan man alt ovenstående med JVC???

Plus: Parrot har ekkoannullering samt støjreduktion.

Minus: Har JVC ovenstående????

Skriv skriv skriv?!?

Også hvis i kun kender til enten den ene eller anden løsning

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parrot vs JVC - Håndfri telefon i bile
  • #1   16. okt 2008 Fandt lige ovenstående omkring JVC's bluetooth

Bluetooth trådløs teknologi*
    • Håndfrit opkald
    • Opkald med stemmegenkendelse**
    • Audio-streaming og kontrol
    • SMS (Short Message Service) visning***
    • Telefonbog overførsel
    • Opkaldsliste (Kaldte/Modtagne/Ubesvarede)
    • Autosvar (Til/Fra/Afvis)
    • Variabel mikrofonforstærkning (med automatisk ekko undertrykkelse og støjreduktion)
    * Kræver KS-BTA200
    ** I forbindelse med mobiltelefon med stemmegenkendelse
    *** Kun information om modtagelse

Så svarer da på nogle af spørgsmålene smiley

men vil stadig gerne hører fra jer

• #2   16. okt 2008 Jeg mener personligt at Parrots løsninger er noget nær det mest fuldendte, når det kommer til håndri telefoni.

Det er lidt svært at argumentere imod det, da Parrot ikke laver andet (jo, de har også lavet multimedie-enheder mm) en netop dette, og derfor virkelig kan det.

Dog ville jeg personligt hellere have et visuelt rent udseende, og derfor ville løsningen med en håndfri funktion i HU tiltale mig mest.

Nu har jeg ikke rodet så meget ved JVC's bluetooth del, men *alle" ordentlige bluetooth moduler kan det du efterspørger, med at vise nummer i display'et, kopiere kontakter fra telefonboagen, foretage opkald mm.
    Ser man på eks Clarions nye modeller, understøtter bluetooth delen også læsning af sms, og andet fancy. Sagt på en anden måde...Såfrem det pågældende produkt understøtter det, vil du få samme funktionalitet ud af det.

Så hvis dit krav er at du skal kunne se hvem der ringer, besvare og afvise opkald, og ellers have et fint lyd-mæssigt signal, ja så tror jeg at du ville blive mest glad for løsningen med et BT modul til din HU!
    Dette er primært set udfra et visuelt præget synspunkt.

Vejet op mod hinanden ER Parrot bedst, men det er i praksis marginaler!

Kommentér på:
Parrot vs JVC - Håndfri telefon i bile

Annonce