{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Til dygtige hifi folk! {{forumTopicSubject}}

Kun seriøse og detaljerede svar ønskes.

Jeg skal til at bygge et rimelidt godt anlæg op i min 306´er.

Det skal så vidt muligt bygges op i ren pioneer, dertil spørger jeg hvad jeg skal købe for noget grej?
Jeg ønsker god og ren lyd, men også en god bass og en jævn fordeling af lyden i bilen, meningen er at jeg skal spille 60% på baghøjtalerne og 40% på de forreste.

Det jeg skal Have:

1 stk. Sub omkring de 14-15" vil jeg tro.
2 stk. Højtalere bag til Ikke 6/9 men de andre store runde.
2 stk. 6½ til foran
1 stk. forstærker hvor mange kanals?

Det hele skal byges op så en enkelt forstærker kan trække det.

Endvidere skal jeg da overveje en anden generator på bilen? og "SKAL" der en kondensator på systemet.

På forhånd tak.

MVH.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dygtige hifi folk!
  • #1   10. nov 2008 kobel dine højtalere til radioen, og så køb en monoblok til at trække bassen, men hvis der virkelig skal lyd igennem, så skal du sørge for at få mest muligt lyd op foran, da det er der lyden er aller bedst, og så køb en monoblok og en 4 kanals forstærker som trækker højtalerne, og så smid en kondensator ind..

men hvis du kun vil køre med de ting du skriver, så skal du ikke skifte generator, og en kondensator er ikke nødvendig.

• #2   10. nov 2008 hvis du er så seriøs som du skriver så hiv kabinen ud og lydisoler hele øsen. det giver markant forskel.

• #3   10. nov 2008 Enig med Ulle, hvis det skal være seriøst skal du ikke have 60% lyd bagfra, nærmere 80% forfra og 20% bagfra

• #4   10. nov 2008 du finder hurtigt ud af at 1 forstærker ikke er nok smiley
    15" bass er en fin ide, men sørg for at få nok effekt til den!
    baghøjttalere er "spild" af penge... dvs det er ikke der man bør fokusere i hvert fald...
    6,5" går jeg udfra er komponentsæt?

• #6   10. nov 2008 hvad er dit budget?
    for det jeg umiddelbart får ud af dit indlæg er at du ikke har så mange penge, sammenlignet med hvor seriøs du ønsker at være

• #7   10. nov 2008 Hvis en forstærker skal være mulig i din ide, så ville jeg gå med en 10" sub... Ellers får du generelt intet ud af dit anlæg... Du behøves ingen anden generator, men du bør havde kondensator foran... Hvilket beløb snakker vi om ?

• #8   10. nov 2008 fedt at folk opretter et emne og så ikke svarer tilbage på det

• #9   10. nov 2008 hvor mange penge er du villig til at bruge på det, for jeg ved at der om ikke så længe bliver mulighed for at købe en komplet pioneer prs "pakke løsning" som kommer til at bestå af radio højttalere forstærkere og sub

• #10   10. nov 2008 takker for indlæg til jer alle: Mit budget ligger på omkring de 6-8kg for de nævnte ting.

Jeg kan forstå at jeg må focusere lidt mere på de forreste højtalere, men hvad ville være avgørende for deres ydeevne, feks. er det svært at finde forhøjtalere på mere end 180 watt som passer ind i min bil.

I må som ovennævnt MEGET gerne komme med nogle produkt navne osv. som ville matche det jeg har skrevet.

MVH.

• #12   10. nov 2008 hvor kommer du fra i landet

• #13   10. nov 2008
    Det mest seriøse svar jeg kan komme på:

1. Tag ned til en seriøs forhandler
    2. Fortæl dem lidt om hvad du forventer af dit kommende anlæg
    3. Fortæl dem hvad dit budget ligger på
    4. Få lov at lytte til de enheder de foreslår
    5. Giv dig god tid til at lytte

• #14   10. nov 2008 Gentag evt. ovenstående hos flere forskellige forhandlere.

God jagt.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 155
    #15   11. nov 2008 Hvis du skal nøjes ned en forstærker så ville jeg f.eks vælge noget lignende:
    Forstærker: Eton EC500 koster 2500,-
    Sub En B2-Audio AC12: koster: 1600,-

Front højtalere: Seas Lotus performance: 3.100,-
    eller
    Pioneer TS-C171PRS: 3.000,-

Så har du ca. 1.000,- tilbage til kabler og sikringer og du har også et virklig velspillende anlæg!!!! Har selv lige sat en Eton EC500 i bilen og den spiller helt vildt godt, har installeret et sæt Seas Lotus Refenrence i bilen.

Priserne har jeg fra www.danskaudioteknik.dk.

• #16   11. nov 2008 hvis jeg viste hvor du kom fra kunne jeg måske hjælpe dig ved at komme hen til dig. hvis du vil have lidt hjælp til det

Kommentér på:
Til dygtige hifi folk!

Annonce