{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Hjælp med ISO tilkobling {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har ikke den store forstand på bilstereo og søger derfor hjælp hos jer!

Jeg har et kombonentsæt som jeg har tilkoblet via mit ISO stik. Men mine mellemtoner spiller ikke? Kun diskanten. P.t. er det brokoblet fra tweeterne på ISO stikket...

Min HU er en Blaupunkt hvis det har nogen indflydelse!

Har i nogle illustrationer til hvordan jeg skal montere det via ISO?`

Det er vidst blevet skrevet lidt rodet så hvis ikke i forstår skal jeg prøve at svare!

Håber i kan hjælpe!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med ISO tilkobling
  • #1   24. nov 2008 Delefilterne hvor er de henne ?

• #2   24. nov 2008 Sorry mig som har fået det skrevet forkert... Diskant og mellemtone er forbundet til delefilterne som så er brokoblet til ISO/HU...

Tror det er noget med brokoblingen som der er problemet men kan ikke finde ud af hvordan jeg ellers skal gøre..?

• #3   25. nov 2008 Altså man kan ikke brokoble en Headunit...Radioen er helt ligeglad med hvordan du sætter ledningerne... Den levere stadigt kun de der 10-14 watt pr udgang... Er kun forstærkere som kan brokobles !

Men ville evt tage ledningerne af delefilteret og sætte et 1,5V batteri over + og - på din mellemtone... Så kan du lige få tjekket ledningen og enheden... For det virker til der ingen forbindelse er til enheden eller at enheden er defekt... Kan evt os være delefilteret som er defekt... !

• #4   25. nov 2008 Okay... Troede jeg bare... Jamen det prøver jeg da lige.. Men hvis nu det virker... Hvordan skal jeg så koble det til...?

Kan min HU ikke trække disse højtalere? Det er Arizona Eagle kombonentsæt GC52 og bagpå står der 4 ohm og 120W...

• #5   25. nov 2008 Nu spørg jeg måske også dumt..? Men har en HU ikke også 4 kanaler? Eller har den kun 2? Troede bare at hvis jeg tog en plus fra én af de 8 "stik" i ISO stikket og en minus fra en anden at det dermed ville fungere... Så passer det jo lige med de 4 ledningsender som kommer fra mine komponentsæt...

• #6   25. nov 2008 En radio har 4 kanaler for det meste... Men det hjælper intet at "brokoble" radioen... Radioer er helt ligeglade med det... Men den skal nok spille... Du får bar et problem med at fade mellem fronten og bagen...

Den kan sagtens trække det... Altså der burde komme lyd ud af det... Men der må være en dårlig forbindelse eller en defekt komponent... Altså enten er delefilteret eller mellemtonen defekt !

• #7   25. nov 2008 Okay... Tunsind tak for hjælpen... Jeg må hjem og se hvad jeg kan finde ud af..

kan høre du har en del forstand på det så hvis jeg har brug for hjælp kan jeg så kontakte dig herinde?

• #8   25. nov 2008 Det er du helt velkommen til ;)... Ingen problemer !

Kommentér på:
Hjælp med ISO tilkobling

Annonce