{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til denne bas?
  • #1   27. nov 2008 Jeg vil anbefale http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5991&pk=13&produkt=Rainbow_iPaul_2.400
    kan ku sige at den leverer en enorm kraft, selvom at den ikke er på så mange watt. Har bl.a. brudt den til at trække en Shark på 2000Wrms


  • #2   27. nov 2008 dog er den ikke så billig

  • #3   27. nov 2008 Så hellere:

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6481&pk=13&produkt=Rainbow_iPaul_DM2000



    Og sådan en Rainbow Hammer er en fin begynder bas, med ok lyd.......og kan leverer stort tryk...........men så det også sagt...


  • #4   27. nov 2008 Ville evt os prøve at give Peerless XXLS et kig...! Den bas kan følge denne her til døren !... Og så enda med kanon lyd !... Ipaul forstærkerne gør det rigtigt godt... Og DM2000 er med samme indmad som deres Kraftwerk serie ! Fin forstærker til prisen !

  • #5   27. nov 2008 En forstærker der kan levere min. 750 watt RMS på en kanal i 4 ohm

  • #6   27. nov 2008 - ALPHA -

    De 750 watt er PEAK............den bas er på 400 rms watt.....


  • #7   27. nov 2008 En tommelfinger regel er at bassens peak værdi skal være mindre end forstærkerens RMS værdi.

    Det er alt for stor chance for man både ødelægger bas og forstærker hvis det ikke er dimensioneret sådan.

    Iøvrigt skal en forstærker også indstilles så ikke den yder 100% og så man ikke smelter bassen ved at stoppe den med for meget effekt.

    Og de fleste "bilgalleri brugere" der ikke har en røv forstand på det er 100% uenige med mig, som altid, men faktisk er jeg har 6 års uddannelse inden for området og har installeret anlæg i over 100 biler...
    Andet du er uenig i ?


  • #8   27. nov 2008 Generelt få en forstærker som kan levere så meget som muligt... ! Jo flere watt jo mere med kontrol... Men kræver selvfølgelig at strømforsyning og lignende kan følge med...

    En Ipaul skulle kunne klare problemet for dig...


  • #9   27. nov 2008 Og skal vi lige tage hvad en peak værdi er på en forstærker !

    Peak værdien måles, med en extern strømforsyning i forstærkeren, i princippet en uendelig stor strømforsyning.
    Og der trykkes på meget effekt igennem forstærkeren så den brænder af, og det er peakværdien.

    Og ved produktion sidder der selvfølig en lille strømforsyning i forsyningen, som kan leverer meget mindre. det er ikke ualmendelig med 60-80% af peakværdien.


  • #10   27. nov 2008 - ALPHA -

    Uenig....???

    Det var da ikke forkert det jeg skrev.......



  • #11   27. nov 2008 ALpha... Peak værdier kan ikke bruges til en skid... Peak er fiktive watt som produktet meget sjældent kan levere... Og fordi de tester dens peakværdi således, kan det ikke bruges til dette.... Du vil finde forstærkere som kan peak'e med 2000 Watt, men kun kan levere 150 Watt...

    RMS værdien er den intra, og den der bør regnes efter !... Og ha som hovedregl. altid flere RMS watt end hva bassen er RMS... Og dette skyldes kontrol, kontrol og kontrol... Hvis du brænder dit udstyr af, så er det en selv der ikke stoppede legen !... For jo stærkere strømforsyninger og stabile watt... Jo mere kontrol og jo mere lyd får du ud af forstærkeren...


  • #12   27. nov 2008 - ALPHA -


    Se her: Info om subben.

    http://195.243.203.21/rainbow/technical.aspx?pa=132


    Der står:

    Peak power handling / Max. Belastbarkeit: 750 Watt
    Nominal power handling / Nennbelastbarkeit: 400 Watt


  • #13   27. nov 2008 Der findes vidst mange holdninger til området smiley

  • #14   27. nov 2008 Vil kigge efter sådan eb XXLS bas i stedet. smiley

    Mange tak for hjælpen drenge!


  • #15   27. nov 2008 Ronni H.

    Sorry, jeg misforstod dit indlæg, du har 100% ret i det du skrev.

    Jeg troede du mente noget andet med dit indlæg, de fleste uerfarne smider næsten altid en lille forstærker på en kæmpe sub, hvilket resulterer i at forstærken brænder samme, og/eller basenheden bliver slået skæv pga forvrængning, og resulterer i at spoler ikke kan komme af med den usymeteriske effekt der bliver afsat i enheden så den bliver for varm, og måske brænder lakken på spolen så den kortslutter.



  • #16   27. nov 2008 Hvilken dæmpningsfaktor snakker vi om ?

  • #17   27. nov 2008 Det må du fortælle ?

  • Steen  S
    Steen S Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 188
    #18   28. nov 2008 Jeg synes altid det har været god latin at forstærkerens RMS lå lige under subbens RMS.

  • #19   28. nov 2008 Det må ligge til personlig holdning snart ;)...

    Holder på at det intet gør at have for mange watt... Og hvis du overstyre din enhed, eller dræber den, så er det jo ikke grundet du havde for stor forstærker ?... Det er grundet du enten havde for lidt strøm, for billige forstærkere eller spillede alt alt alt for højt... Og man er da både døv og blind hvis man ikke kan fornemme når man kommer over grænsen hvor anlægget ikke kan mere... ?


  • #20   28. nov 2008 Tag en bog og læs, fuck hvor bliver man træt af drengerøve.....

    Hvis du kun tror der en dæmpningsfaktor er du specielt naiv, det er derfor jeg spørger til hvilken. Og en bil om måneden kan sku ikke gøre det men startede heller ikke som 16årig, men 19årig med at lave anlæg i biler, og har ikke gjordt det prof. i 3 år nu. Kun for venner bekendte, osv.

    Besvare ikke dette indlæg mere, ville man ikke høre efter må man tage følgerne haraf...


  • #21   28. nov 2008 ALPHA - Jeg tror vist opgså det er bedst at du ikke latterliggør dig selv mere... smiley

  • #22   28. nov 2008 Skal vi ikke sige det så simpelt at RMS watt er den belastning/energi/varme som subwooferen kan tåle 24/7 uden enheden tager skade?
    Peak watt er spidsbelastningen subwooferen kan tåle i et splitsekund uden at tage skade.

    Hvis forstærkeren kan yde flere watt RMS end subwooferen kan tåle, så skal man ikke skrue mere op for forstærkeren end subwooferen kan tåle. Ellers tager den jo skade... men det klart at hvis forstærkeren kan yde 1000 watt RMS og subwooferen kan tåle 600 watt RMS og forstærkeren kun skal yde 60% af sit potentiale for at subwooferen får hvad den kan tåle så er forstærkeren ikke så følsom overfor forholdene omkrng den som varme osv da den har massere af overskud og langt fra er belastet.
    Men lidt dyrt at købe forstærker efter det princip smiley


  • #23   28. nov 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor <--- Den forklaring må lige være noget for en elektronik mekaniker smiley

  • #24   28. nov 2008 Nicklas S- Du kan jo sagtens spille for højt med en for lille forstærker ?... Så får du problemet med at du dræner din forstærker for alt saft og kraft, og derfor skratter bassen og brænder spolen...

    Jo bedre strømforsyning og stærke watt din forstærker kan levere, jo mere kontrol og jo flere muligheder for at din bas kommer til at yde optimalt !...

    1000 Watt på en 600 Watts bass ville jeg kalde optimalt... For hvis du gør det omvendt, så får du problemet med at bassen dræner din forstærker og brænder bassen af ;)... Hvis du hverfald igen ikke tænker dig om...

    Hvis folk brænder deres udstyr af fordi de har en for stor forstærker på, så er det bar en dårlig undskyldning de har fyret af !!

    Jo flere stabile og kontrollede watt = Kontrol, mulighed for perfektion, mulighed for at spille højt !... Dæmpningsfaktoerne spiller selvfølgelig os en rolle, men ikke hva der diskuteres....


Kommentér på:
Forstærker til denne bas?

Annonce