Forstærker montering + div {{forumTopicSubject}}
Hvordan er det nu man kobler 2 forstærkere sammen.. phonostik fra anlægget i den ene og så viere ud fra den til den anden. Hvad med den lille remote kan man luse den over fra den ene til den anden elller er det ikke nødvendigt når der er i den ene og de er koblet sammen?
Hvor stor kondensator skal man vælge? nogen tommelfingeregl? Har en 2000w forstærker samt en lille på ca 300w.
Hvordan monteres kondensatoren.. på + ledningen? isåfald forestillede jeg mig man trak en tyk + ledning fra batteriet hen til kondensatoren og så 2 + kabler ud fra den 1 til hver af forstærkerne? Kan de godt dele en kondensator? Er det kun nødvendigt med kondensator på den forstærker der trækker subw og baghøjtalere? Den lille forstærker skal trække fronthøjtalere.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 191
Phono skal bare vidre til næste forstærker.. du kan evt bruger Y-stik
1f pr 1000w . tommelfingerregl. køb den nu ikke for billigt.
Og en kondensator skal kobles parlelt. plus fra batterri til plus pol på kondensator og vidre til din forstærkere. og minus lige så. Husk at lade den op først. evt med en pære, når pæren går ud er den ladet op.
feb 2007
fra batterri til kondensator og fra kondensator til fordelere box evt.
feb 2007
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 28 Emner: 134 Svar: 426
maj 2007
Det skal ikke være så avanceret.. Skal bare buldre og brage lidt.. Lydkvaliteten er jeg ligeglad med .. Skal ik vinde konkurrencer
maj 2007
Har lige tjekket dit galleri.. Det ser bare godt ud. Ku godt ha brugt dig forleden.. Ku end ik finde ud af at lave en hattehylde i krydsfiner.. Kiksede totalt og endte med jeg bare brugte den originale og slagtede den til ære for mine Xzound højtalere.. hehe
Nå men noget andet er ka huske en gang jeg havde et andet anlæg med forstærker i bilen.. Der blev ved at være sådan en hylelyd i højtaleren når jeg gassede op.. Fik at vide det var fordi phonokabel og strømkabel lå i samme side af bilen.. Har det noget på sig? mener jeg lagde kablerne om i hver sin side men lige lidt hjalp det.. Ej heller et støjfilter fjernede det.. ? hvad er det og hvordan undgås det?
feb 2007
"fra batterri til kondensator og fra kondensator til fordelere box evt"
Hvorfor er det ikke rigtigt.. Hvad er forskellen. Der er intet forskel på lyden eller sikkerheden.
Forstærker montering + div