{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.646 visninger | Oprettet:

Drag-Racer .
Drag-Racer .
Emner: 9 Svar: 19

SUBWOOFER...hård, hurtig, præsis bass! {{forumTopicSubject}}

heey.

jeg ville søger en ny bass til bilen, er blevet træt af den gamle, da den ikke lyder så godt i min nye bil..

har skifte fra 106 til en citroen xsara picasso på gule plader, så har hele 1970 liter der skal spilles op..:)

Subwoofer: skal kunne lave hård, hurtig og præsis bass
Musik: hører jeg mest hardstyle, trance og dance
Mærker: har hørte lidt mærker som Ground Zero,B2-Audio AC eller ???
Pris: 0-8000kr
størrelse 12" havde jeg tænkt mig

1. Hva betyder spl???
2. hva er bedst, forskellen på en subwoofer med 4ohm
eller 2ohm ???

håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej, til god lyd!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SUBWOOFER...hård, hurtig, præsis bass!
  • #1   4. dec 2008 har selv rockfort forsgate og de kan slå selv om de ikke er større end 10" meget hurtigt og præcis men de er ikke gode til en brumme lyd men hardstyle vil jeg klart anbefale rockfort da det er kvali

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#2   4. dec 2008 ja okay... men jeg har et noget større bagagerum end dig, så det er nok noget letere for dig og danne et godt tryk eller hva??

• #4   4. dec 2008 DRAG-racer . snak med kim . ham der smiley han kan sikkert 100% hjælpe dig til dit forbrug !!

• #5   4. dec 2008 Hvilken sub har du haft indtil nu ? .. Og hvilken forstærker skal trække den ?

• #6   4. dec 2008 SPL står for Sound pressure limmit. Som betyder hvor mange dB. enheden kan spille ved 1 watt målt 1 meter væk

• #8   4. dec 2008 Og ville nu mene det var forstærkeren du skal kigge på først for at få hård præcis bas da det tit er ved forstærkeren det halter.

JEG ville finde mig en stor klasse d forstærker.

Af enhed kan jeg godt lige lyden fra en 12" JBL gti sub den spiller rigtig godt og rigeligt højt.

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#9   4. dec 2008 Rainbow Vanadium 12 - ja, det kunne være en mulighed

tak for alle svar, men ville da så lige hører ham Kim om hjælp!!

• #10   4. dec 2008 smid 2 12" i evt ground zero, jbl gti rockford fosgate power eller noget herts har jeg osse gode erfaringer med også en god mono blok og skal det banke så byg en bandpas kasse til dem hvor der er lukket kabinet bag suben og et åben kabinet foran det hele skal self passe i de liter mål som fabrikken forskriver også en god 2 eller 4 kanals forstøræer med et godt komponent sæt også en god justering af det hele og self en ordenligt kabel montering så det hele får strøm nok smid evt en gele battri i den så har du sq et fint vel spillende anlæg som kan trække tænder ud

• #11   4. dec 2008 Skal det være en Hård, Hurtig og Præcis bas skal du jo ned i en 10" tommer, evt 2 stks, der skal satme pumpes noget luft i sådan et rum for der er gang i den.

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#12   4. dec 2008 Patrick A - min gamle sub er noget der hedder BOA dobblet 10" i lukket kasse... købt hos abc electronic!
    men forstærker havde jeg tænkt Steg, Ground Zero, Pioneer, Eton EC/PA

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#13   4. dec 2008 Kasper D - mener nu også en 12" kan være hurtig og præsis, hvis man nu bare en stor nok forstærker sat til!!

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#14   4. dec 2008 prøv og tjekke www.viper-shop.dk/

de har nogle Orion subwoofer!! er der nogle der kender dem??

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #15   4. dec 2008 Drag-Racer .
    Først tillykke med den nye bil :o)

Men tro mig det er noget af en opgave du står overfor...jeg har selv en gulplade bil og alt hvad jeg smider i den af subs lyder dårligt smiley

Jeg er nu igang med at dæmpe bilen med noget dynomat, samt jeg har købt Alpine´s Imprint modul som virkelig har gjort noget ved subben smiley

Jeg så er så ved at gøre klar til en JL 13W7 som gerne skulle kunne gøre jobbet godt smiley

men prøv at starte med at dæmp bilen det tror jeg vil gi meget smiley

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#16   4. dec 2008 Johnny A - jo tak, det må jeg nok heller igang med.. det skulle der nu også godt kunne blive tid til her i vinter!!

hvor har du købt dit dynomat??

• #17   4. dec 2008 vil nu mene spl står for sound pressure level - altså lydtryk
    så vidt jeg ved er 2 eller 4 ohm kun et spørgsmål om tilkoblingsmuligheder

• André B
    André B Tilmeldt:
    jul 2004

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 117
    #18   4. dec 2008 Prøv at smide sådan en fætter i (130-150L basrefleks):

http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=361

Så behøver du næsten ingen forstærker kraft for at spille bilen op... Og her er der hurtig og stram bas så længe du husker at dele forholdsvist lavt.. (ikke over 100hz)..

Ohm talene skal bare passe med forstærkeren du bruger, SPL er som Henrik L skriver lydniveauet...

• #19   4. dec 2008 der er godt nok kommet mange (dårlige) forslag smiley

indtil videre vil jeg nu mene at Drag-Racer selv er kommet med de bedste forslag til subben og Johnny A som foreslog at lyddæmpe.

groundzero og b2 er fine subs og derudover er der audiosystem fra autohifi og lat og peerless fra danskaudioteknik som bestemt heller ikke er dårlige bud smiley

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #20   4. dec 2008 Jeg har købt det ved Carsound i Horsens smiley

• André B
    André B Tilmeldt:
    jul 2004

#21   4. dec 2008 Lars K, så kan vi i samme ombæring aflive myten om at en 10" er hurtigere end en 18" (så længe enhederne skal bruges som subwoffere...)..

Der findes rigtigt mange gode enheder som gør det godt, men det folk tit glemmer er betydningen af hvor meget kabinettet og rummet enheden skal spille i egentligt betyder...

• #22   4. dec 2008 Holder på Peerless smiley den skulle spille godt smiley men sådan en eton forstræker smiley

• #23   4. dec 2008 egentligt kan den stramme del af bassen opnåes med ordenlige dør højtalere. Prøv og sæt dig ind i en touran og skrug op. Så skal der bare en sub til der tager den dybe del af lyden

• André B
    André B Tilmeldt:
    jul 2004

#24   4. dec 2008 Jan F:

JBL's GTI woffere er nogle af de bedste subenheder du kan opdrive på markedet, så du burde vel også skamme dig lidt.. eller?? smiley

• #25   4. dec 2008 har du prøvet at kigge på Digital Design de spiller rigtig fedt og er til at købe for penge.

• #26   4. dec 2008 Hvis du vil havde en hård og præsis sub, skal du nok også ligge meget vægt på forstærker valg. Alle de billige forstærkere kan du godt glemme alt om, deres dæmpningsfaktor er alt for lav til at lave en ordenlig præsis bas, så kan du smide den dyreste sub du kan finde i kabinet og den vil stadigvæk ikke være præsis.
    Hvis du går ind og kigger lidt på Audisons spec. ang dæmpnings faktor på deres forstærkere har du noget at forholde dig til. Forstærkerens dæmpningsfaktor har rigtig meget at sige.
    Jeg har selv testet en billig forstærker op mod en audison lrx1.400 og jeg kunne meget tydeligt høre forskeld på hvor præsis subben var.

• André B
    André B Tilmeldt:
    jul 2004

#27   4. dec 2008 fordi den er dyrer end GZNW ændre det ikke på at GTI'eren er en rigtig god enhed..

Men til prisen, ja, så får du mest lyd for pengene ved at vælge GZNW...

• Drag-Racer .
    Drag-Racer . Tilmeldt:
    feb 2007

#28   4. dec 2008 Mange tak, for de gode råd.. nu skal jeg bare sammenligne dem og finde den rette!

De mærker jeg ville kigge mere på er Gz,
    Audio System, Lat 700, JL Audio, hertz

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #29   5. dec 2008 Eller måske en HD12" fra B2 audio? Hvis du først er oppe i de klasser der?

• Steen  S
    Steen S Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 188
    #30   5. dec 2008 Jan F,

Du er jo fuldstændig inkonsekvent. I andre tråde skriver du at GTI serie er JBL's eneste gode serie og når det så bliver foreslået er det noget lort. Kan du ikke tage at bestemme dig ?

• #31   5. dec 2008 JJ - men de fylder ! smiley

Infinity K - GTI kan da sagtens være jbl's bedste serie uden at være bedre end så meget andet til prisen ? det kan jeg slet ikke se hvor du vil hen med ud over et billigt forsøg på at rakke jan ned ?

uden at kende ret meget til jans mening tror jeg ikke den ligger så langt fra min og det er at GTI bassen er en ganske fin bass så længe man ikke skal betale for den. Skal man dog selv betale for den findes der rigtig mange andre subs som er meget mere interessante. Der findes dog stadig subs der er bedre en GTI selvom man ikke skulle betale for den smiley

• André B
    André B Tilmeldt:
    jul 2004

#33   5. dec 2008 Difinition på "en bedre enhed" variere meget fra person til person.. Inden for auto hifi er den gyldne faktor SPL... Så er der også nogle der går efter andre faktorer såsom lydkvalitet..

Kunne jeg frit vælge mellem Gti og GZNW så valgte jeg Gti'eren... Skulle jeg derimod betale havde jeg nok valgt GZNW...

• #34   5. dec 2008 2x 10" Pioneer SPL... så kører bussen :o)

• #35   7. dec 2008 JJ - 2 lat 700 fylder aaaalt for meget smiley

• #36   7. dec 2008 jan f - tjoh det er jo alligevel 12 X 7" det er altså en del smiley

jeg nøjes selv med en enkelt lat 500 hvilket er fint nok indtil videre.

• #37   7. dec 2008 Til det du beskriver du godt kan lide at høre, hvilket er nogenlunde det samme smag som jeg selv har, ja så blvier det ikke meget bedre end med Rainbow Vanadium!

Link: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4135&pk=27&produkt=Rainbow_Vanadium_10

Sådan en sag, i et lukket kabinet, så får du mere end du drømmer om!

Kommentér på:
SUBWOOFER...hård, hurtig, præsis bass!

Annonce