{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Forslag 5 kanals effekt? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har følgende anlæg i bilen:

Front: 2 X 5,25" Ground Zero Coax GZHF552
Døre: 2 X 6,5" Ground Zero Combo sæt m. diskanter GZHC165X
Bag: 2 X 4" Ground Zero Coax GZHF402
Sub: 2 X 8" Phase Aliante S enhedder i hatte hylde.

Der har før sidet en 5 kanals Ground Zero GZHA5125X forstærker, men den er nu borte og derfor har jeg brug for en ny spille dåse :o)
Da der jo er 8 Højttalere havde jeg tænkt de bagerste skulle drives af radioen og de foreste i front og døre tager så 4 kanaler og de 2 Phase alianter parrallel kobles på sidste kanal.

Eller er der nogen her der har en god idé til andet forstærker opsæt og hvilken model?

Jeg havde selv tænkt på efterfølgeren (Ground Zero GZHA5125XII) til den gamle jeg havde i.

Hva synes i folk her inde?

Mvh.
BRABUS

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag 5 kanals effekt?
  • #1   18. dec 2008 din ide er ikke helt dum smiley

det kunne ikke friste med 2 forstærkere istedet for en ?

• #2   18. dec 2008 Det er i tidernes morgen PR Autosteroe som har bygget anlæget til bilen.
    Men jo min ide var også om man skulle bruge 2 i stedet for 1, men så skulle det vel være 2 stk. 4 kanals eller hva ?

• #3   18. dec 2008 2 X 4 kanaler eller 1 X 4 og 1 X 2 smiley

men det kan jo ikke undgå at blive dyrere så hvad er dit max budget ? smiley

• #4   18. dec 2008 hvordan er det monteret i fronten ? Jeg studser lidt over at der et sæt coax og et komponentsæt deroppe, og kan ik lige lure hvordan de sidder i forhold til hinanden..

Var det mig, og opbygning deroppe er som jeg tror den er, havde jeg skrottet coax enhederne deroppe, og fundet mig en fornuftig 5 kanals forstærker til at drive det hele..

Btw, lækker dytbil du har dig.. Er slet ik misundelig jo smiley

• #5   18. dec 2008 Hehe tak nAlen,

Mine 5,25" Coax sidder oppe i instrument bordet ved forruden.

Component sættet sidder så den 6,5" enhed sidder i dørsiden og den lille diskant sidder i A stolpen eller der ved sidespejlene.

Det er i øvrigt org. at der sidder basser i dørene og alm coax i fronten samt alm coax bagi, altså det orginale lydsystem mercedesen er født med.

• #6   18. dec 2008 det er ikke en 3 vejs front du har dig så ?

• #7   18. dec 2008 Nej det er 2 stk 5,25" coax altså sådan nogle med diskanter inde i enheden.

Og så sidder der et component sæt bestående af 2 X 6,5" med delfilter og 2 diskanter.

Så det er 2 kanaler om du vil og så er det fuldtone systemer, men i praksis ville jeg nok skære alt under 100Hz væk til dem så de kan tage noget mere effekt.

• #8   18. dec 2008 okay det lyder godt nok specielt smiley

ja så ville jeg også sætte de bagerste coaxialer på radioen eller helt lade være med at bruge dem da der må komme rigeligt med lyd fra din front smiley

• #9   18. dec 2008 Grunden til det er dem der sat til er fordi det var de mindste :o)

Men ja noget mange misforstår er at man midster meget af stereo perspektivet på at lave 6X9er i hatte hylden samt andet hvor lyden fra baghøjttalerne overskygger fronten.

Men det lyder sygeligt godt skulle jeg hilse og sige :o) da det ikke er spændt for med en stor brølende sub.
    Den løsning er jeg meget i mod når man skal lave god lyd og ikke bare en slam dunker bil.
    bevares en sub kan også lyde godt, men så fortrækker jeg et lukket kabinet med 2 små enhedder frem for en stor 12" eller 15" eks 2 stk. 10" som maks.

Men mine 2 aliante 8" gør et uhyggeligt effektivt arbejde og giver ren bas uden resonanser, men ja jeg mangler den helt dybe kælderbas, men den mangler man ikke hvis først man har hørt hvordan det kan lyde rent uden kontra med.

Men ja der er mange meninger :o)

• #10   18. dec 2008 jeg synes nu også at lyden går lidt i vasken med lyd bagfra smiley og ja aliante er fine enheder.

men vi kom ikke rigtig videre med forstærkerne. Jeg kører selv med steg som jeg nemt kan anbefale. De levere en lækker lyd http://autohifi.dk/shop/varer.asp?CategoryID=57

• #11   18. dec 2008 Ja det er også fine kraft karle sådan nogle steger der :o)
    Men ja så skal der 2 stk. 4 kanals til og så bliver det godt nok lidt dyrt og det er måske lige vildt nok til de små enhedder :o)
    Men Alianterne kan måske nok tåle en 2 kanals hvor man så bare køre dem i stereo.

Kunne egentlig godt være jeg skulle holde mig til den 5 kanals fra Ground Zero :o)

• #12   18. dec 2008 jeg tror også du får meget for pengene med den gz 5 kanalers

• #13   18. dec 2008 For satan... så glæder man sig til juleaften, når man ser de forstærkere der..... mmmmm Flæskesteg

• #14   18. dec 2008 Ja, jeg kunne også bare købe 8 stk. af denne her 1 kanals.

Men jeg er bange for jeg kommer til at mangle effekt eller hva tror i ?

http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_30&products_id=451

Mvh.
    BRABUS

• #15   18. dec 2008 brabus - jeg er nu mere bange for at du kommer til at mangle en bank smiley

• #16   19. dec 2008 Lars K,

Jeg er bange for at det er bankerne som har problemet for tiden og ikke min egen penge tnak :o) hehe... men ja de er sku godt nok voldsomme må man sige.

Ketil SBL.

Tak for input, dem må jeg lige se på.

• #17   19. dec 2008 brabus - LÅÅÅÅL smiley

• #18   20. dec 2008 takker Jan F,

Det er også den som anlæget blev bygget med fra start jo, altså dens forgænger, jeg kan ikke tro der er meget lavet om på indmaden kun designet på den nye.

Så det bliver nok også den.

Så kan jeg altid få mig en sub til bagerummet og en forstærker mere hvis jeg synes det mangler kælder bund.
    Ved dog ikke helt hvad det skule være så?

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 381
    #19   20. dec 2008 Jeg er nu sikker på at både Jan F og Ketil kan komme med nogle gode forslag til både basser og forstærkere ;0)

Kommentér på:
Forslag 5 kanals effekt?

Annonce