{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

kristian g
kristian g
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48

hvilken kondensator og hvordan?? {{forumTopicSubject}}

hey jeg står og vil have en kondensator til mit anlæg da jeg har problemer med lyset er begyndt at blinke når jeg spiller højt.. men aner overhovedt intet om kondensatorer. det er vel et spørgsmål om hvor mange farad den skal være på og sikket endu mere vil meget gerne høre en lidt længere forklaring på hvad jeg skal tage hensyn til og hvordan man egentlig bruger den.

mit anlæg.

Forstærker

pheonix gold
4 x 250W eller 2 x 500W maximum output
RMS 4 x 80W @ 4Ohm
RMS 4 x 125W @ 2Ohm
Frekvensomr: 10-40KHz
Mulighed for brokobling

bass

Helix Competition W 12
Power RMS/Max power: 350/700 Watts
Sensitivity: 89 dB 1W/1m
Resonance frequency: 22 Hz
Qts: 0,3
impedance: 4 Ohms

Baghøjtaler 6x9 Jbl Gto kan ikke huske spec om dem men går heller ikke ud fra det er ret relevant.
monteringssættet er det som er i linket her..
http://www.astina.dk/product_info.php?products_id=566

Bassen er brokoblet på 2 kanaler og baghøjtaler på de sidste 2 kanaler.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken kondensator og hvordan??
  • #1   14. jan 2009 Tror nu nærmere det er din stel forbindelser der skal tjekkes igennem eller opgraderes.

• #2   14. jan 2009 tror også du skal se dine stel og strømforbindelser igennem. Men ellers så skal du bruge bare 1fared. det plejer man og sige passer til 1000 rms watt.. (og der snakker vi om forstærker)

• #3   14. jan 2009 jeg vil da gerne skive en hele roman så frem der er brug for det men her. tro jeg faktis ikke du har det. med den lille forstærker burt du ikke have problemmer. med lyset.

derfor tro jeg at dit batteri er hved at være godt træt eller mangler den årlige vinter opladning de har det ikke så godt med kuld. så en lader der kan lade det helt op hjæler dem som relg til at hold nogle flere år.

skulle du have en kondensator skal den max være på 1F da den ca dækker over 1000 rms watt

( kommer dog and på hvor stærk strøm forbug din forstærker har for at yde de 1000 rms watt )

en kundensator skal sætte ind i mellem plus til forstærkerne og så skal den have sin ejen minus. kable husk minus kabler max må være 50 cm til stel punkt

hilsen ice.

• #4   14. jan 2009 anders E og kirk hvis det var stel punkte.. vil lyset ikke blik det gør det netop fordi der mangler volt = der bliver brugt masser af strøm andere steder . eks vis. til forstærkerne.

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#5   14. jan 2009 john n mit nuværende stel er ikke længere end 50cm. kender godt lige de grundlæggende regler for montering af anlæg.

he jeg har problemer nok med at finde et ordentligt stel til min forstærker.. dvs jeg skal have et mere til min kondensator den må vel godt sidde samme sted som så er under sædebeslaget? har slebet beslaget og bunden så godt ned til jern som jeg kunne med sanpapir..

mit batteri er et af de bedste varta batteri og er blevet skifte for nyligt men kunne godt være jeg skulle prøve at lade det..

har desuden også en slem lyd i mine højtaler fra generator er godt klar over det er fordi jeg har trukke strøm og phono kabler i samme skinne men det er startet her for nyligt. det kørte over et halvt år før jeg begyndte at høre det.. regnede med kondensatoren måske kunne tage lidt af lyden også..

jeg synes der er en voldsom prisforskel på kondensatorer kan du evt anbefale nogen af dem der er til salg her inde??

• #7   14. jan 2009 på grund af udsalg så har pr.. gode tilbud.

http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=24_85&products_id=410

ja den må godt blive trukket fra sammen sted, det er meget sjælendt at en kondensator tag lyde, fra genratoren

det kunne faktis godt lyde som om at kullet på din genartor er hved at være færdig så plejer de at hyle en dele mere og hvis du har rimligt nyt batteri på ja så kunne det tyde på at genartor ikke lader så godt som den har gjort = dårlige kul igen ..

men ja selvfølige skal du flyt dit en kable over i den modsat side. smiley

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#8   14. jan 2009 john n tak for dine svar men hvad betyder det med den modstand der står der hvad er det jeg skal kigge efter når jeg køber en kondensator?

hvordan tjeker jeg evt om min generator lader har du styr på det? har et helt nyt multimeter der kan måle modstand strøm og spænding og alt det der..

et ekstra stel fra batteri?? der er kun det der er standard er det ikke nok eller hvad? i så fald hvordan og hvorledes skal det laves?

• #9   14. jan 2009 det med modstand har en betydning i at det reduser strøme mænden med 000.25% = meget meget lidt. nogle af de dårlige kondensator har et tale som er på 0.15%

man kan tjæk hvor meget volt den giver der skal den gerne give 13.9-14.4 men det er ikke altid det er nok for nogle gang kan de godt give nok volt men stadig for lidt amp og når jeg har den mistanke så køre jeg til en auto eltro-mekaninker som kan mål amp udgivels fra den meget mere persist end man selv kan .

grundt til at han skiver din stel fra batteri til biles stel er at standart er biler kun født med en 10kvm2 og det må meget gerne skift ud til dobble op eller træk en til som går til en nyt pukt. evt motor.

• #11   15. jan 2009 Søren V øhh bil lyser kun batteri når geratoren er helt død.. men hvis den bare lader med ca 20 amp i forhold til eks 100 amp så vil du stadig kunne mål de 14 volt og lampen i bil vil ikke lys .

tro mig har snart prøve det et par gang at det så tit er nok at skift kul på gartoren så funger den igen med fuld power

det er dog vigtig den lader optimalt. da den skal hold bilen strøm forbrug plus den skal oplade batteri samtide.

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#12   15. jan 2009 hey er glad for der er kommet seriøs gang i snakken her.. altså mit lys blinker når jeg bruger min elrude bare.. og der spiller jeg ikke engang høj musik så noget må der i hvertfald være galt.. hvis jeg ikke tar helt fejl er min generator en 80 ampers?? skal den så lade med alle ampere og hvor er det bedst at måle det henne bare på batteriet eller nede på generatoren??

jeg må lige få lavet en ekstra stel hvis i mener det er nødvendigt til mit anlæg. men altså det er jo heller ikke ligefrem verdens største anlæg:-)

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#14   15. jan 2009 tror nok det står i linket hvor tyk kablet er 15mm2 det skulle være rigeligt.. hvis jeg går ind og finder en generator til min bil står der 80a.

ja har fundet ud af man ikke lige sådan kan måle ampere...

Kommentér på:
hvilken kondensator og hvordan??

Annonce