{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

mere lyd i dørhøjttalere {{forumTopicSubject}}

Jeg har monteret et sæt kicker komponentsæt i dørene på min ibiza 2000. Men jeg er sgu lidt skuffet. Havde håbet på noget mere power fra dem. Jeg sammenligner med en Reanult Traffic som jeg har som firmabil og der er altså gevaldig meget mere lyd i den. Og det er endda med helt standard radio osv.

Jeg har en pioneer avic D3 til at drive dem og havde faktisk regnet med at det ville blive top fint.

Jeg har hørt fra dansk autohifi, at alt dørskum/tætnings halløj bag højttaleren skal fjernes så de kan spille i frit rum, men det har jeg gjort på konen 306'er og i den er der absolut ikke noget power, så jeg er ikke sikker på det er den rigtige vej at gå.

Hvad gør jeg galt?

Det er disse jeg har sat i ibizaen:

http://hifispeed.dk/shop/kicker-ks602-6%22-81405p.html

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mere lyd i dørhøjttalere
  • #1   28. jan 2009 tjek dem jeg har til salg til 200 de spiller faktisk vildt godt til prisen hvis det er.

• #2   28. jan 2009 bliver de trukket af headunit ?

i såfald kan det være derfor.

hvis HU er opgivet til 4x45 fx, så er det 45 watt i peak.

og de kicker der tåler 75 rms. og 150 peak. en del forskel.

• #3   28. jan 2009 Ja køb en lille forstærker til at trække dem

• #4   28. jan 2009 Pioneeren skulle være rigeligt til at trække dem, jeg tænker mere på hvordan højttalerne monteres bedst, med eller uden "beklædning" bag. Hvis man lader dørskummet sidde, som det gør nu, så spiller de jo i et meget lille rum.. Men ? er så om det er godt eller ikke godt

• #5   28. jan 2009 nu er det jo ikke fordi et kombonentsæt skal trække den vilde bass. men der skal jo være lidt.

vil du have bredere lydbillede. eller højere lyd ?

• #6   28. jan 2009 kunne sagtens tænkes at din HU ikke har helt nok power til at trække dem hvis du sammenligner med standard højtalere som måske er lidt mindre og har måske lidt højere følsomhed, skal regne med at din HU nok kun kan trække 15-20watt rms og hvis højtalerne er på 75watt rms så er der sku lang vej.
    så vil også sige du skal bruge en forstærker.

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 45
    #7   28. jan 2009 eftermonterede bilhøjttalere lavet til at kunne holde til lidt power er generelt ret virkningsløse, ellers starter frekvenskurven ved op mod 80hz, og gud vide hvor meget frekvenskurven er rullet af der, nok mindst -6db, og så lyder det sgu ikke af meget.
    det gør man for at kunne give større watt-opgivelser, og fordi folk typisk har en subwoofer der kan kompensere mere end rigeligt.

men har du ikke er du i problemer.
    man kan få en slags skal til at montere højttaleren i, stadig i døren, det giver da lidt bedre arbejdsbetingelser, men om det er tilstrækkeligt ved jeg ikke.

• #8   29. jan 2009 Følsomheden er os helt nede på 88 db... Hvilket kræver en del... Jeg ville anbefale dig en forstærker i den billigere ende, da kicker generelt ikke spiller imponerende godt, men tilgengæld med rimeligt tryk smiley

• #9   29. jan 2009 du kunne eventuelt købe en earthquake tnt 2 kanals forstærker den kan fås til 800kr. hos autohifi.dk

• #10   29. jan 2009 EQ ville os være et bud sammen med et Kicker sæt enheder... Det er jo sådan set det samme skrammel til lyd smiley

Kommentér på:
mere lyd i dørhøjttalere

Annonce