{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FOLK MED FORSTAND PÅ LYD!
  • #1   2. feb 2009 havde regnet med denne sub http://bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=1279&produktgrID=19

så mangler en gerne billig forstærker. hvad med kondensator ?

• #2   2. feb 2009 Marc... en 800wats rms bass vil du få det optimale ud af med en kondensator... ring til CARSOUND.dk De vil helt sikkert kunne hjælpe dig smiley De er rigtig flinke og service minded.... kommer kun der fremover....

Mvh Mark
    Hampen

• #3   2. feb 2009 Peter hehe du har da vist ik forstand på lyd hahahah " fuck kondensator" ? og T HANSEN - DET ER BANDLYST !! så kom det ud af systemet smiley

• #4   2. feb 2009 Mest optimale er ekstra batteri. Men med 2 forstærkere skal du ha kondensator.

• #5   2. feb 2009 Men hvormeget vil du bruge på det?

• #7   2. feb 2009 rigtigt "mig S" man sider jo heller ikke med ryggen til sit fjernsyn smiley

helt enig

• #8   2. feb 2009 tag ind i bil xperten og snak med dem de plejer at kunne finde nogle gode løsninger

• #9   2. feb 2009 Kondensator er ikke et must med 2 forstærkere.. overhoved ikke.. Det kan meget bedre betale sig at finde en ordenlig plads til subben så den kan udnyttes.

• #10   2. feb 2009 Folk snakker som de har forstand til. Og de fleste ikke en ski. Siger ik jeg er ekspert , men ved trods alt lidt.

• #11   2. feb 2009 Hmm... Kodensator er ikke et "must" , men som der bliver sagt har den en fordel i vise sammenhæng... Dog ville jeg vælge at opgradere mit batteri til et bilstereo batteri, grundet at afladningen på batteriet holder til betydeligt flere tæsk end en kodensator... en kondensator lades/aflades konstant som bassen slår... Derfor kan det risikeres at kondensatoren ikke har effekt nok til at holde bassen kørende ved meget krævende situationer... Derfor bør man gevælge at opgradere sit batteri, og stel i motorrummet som det allerførste... !

Thansen behøves skam ikke være bandlyst, men Cerwin vega er generelt faldet meget i kvalitenen siden det blev solgt fra til en flok kinesere... Derfor bør man holde sig fra det... Phoenix Gold har præcist samme problem, dog har de da stadigt lidt kvalitetssans... Men ville klart hellere finde alternativer som B2 Ac-12/Peerless XXLS, eller evt Ground Zero GNW12 Power Acoustik's MOFO12 hvis det os skal flyve om øregangen...

Som forstærker bør du vælge en kraftig 2 kanals eller en monoblok... PR autostereo har et fornuftigt tilbud fortiden på en Digitalmonoblok, som jeg har gode erfaringer med, og som kan holde til rimelige heftige belastninger !
    http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_30&products_id=483

Eller Eton EC 1200.1D

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1653

Skulle du finde noget tilsvarende ville B2 MONO os være et rigtigt fedt valg, men er dog betydeligt dyre, grundet den ikke er på tilbud... !

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1979

Håber dette kan bruges... Der findes mange derude som ikke helt ved hva der bliver snakket om smiley

• #12   5. feb 2009 Sådan her ville jeg gøre.
    ikke at jeg siger du skal gøre.

1. Drop dine basprojekter med den radio og lig dine hattehylde højtalere i kasse i stedet og træk dine forhøjtalere og dine baghøjtalere på de 2 linieudgange.

2. køb ny radio med 3 liniudgange og helst free voltage på udgangene. køb en monoforstærker til bas. Sørg for at få god power til dine forhøjtalere, som i øvrigt skal være et godt component sæt, da alt stereo perspektiv kommer forfra. Hattehylde højtalere er kun til fylde og vil genere af trykket fra bassen hvis de ikke er lukket inde eller i kasse.

Sørg for din generator kan levere 20 % mere strøm end dit anlæg trækker. Det gør den nok ik. Så køb en der kan eller vær kreativ og monter 2.

Monter ekstra batteri "gele batteri" med laderelæ så kun det batteri kan forbruge fra anlæget. Kondensatore kan tilføjes men burde ikke være nødvendig med kun en bas og nok strøm og gode tilslutninger.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 155
    #14   7. feb 2009 Morten L:

Du glemmer nok en af de vigitgste ting i hele den fine opsætning og det er som det første at opgradere stel kabler i motorrummet, dvs. fra batteri til chassis, fra chassis til motorblok og fra motorblok til generator. Dette kurere mange problemer da det oftest er her at flaskehalsen sidder... Hvis det så ikke er nok så kan manden begynde på at montere ekstra batteriere, kondensatorer og større eller ekstra generator.

Kommentér på:
FOLK MED FORSTAND PÅ LYD!

Annonce