{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. komponentsæt {{forumTopicSubject}}

I den BMW jeg har sidder der nogle højtalere ned i siderne nede hvor man har fødderne og så sidder der nogle diskanter i dørene. Kan man gå ud fra at de kører via delefiltre og hvis jeg hvor sidder de henne..? Kan man skifte dem ned i fodpanelerne ud med andre højtalere uden at skifte diskanterne ud. Jeg mener at dem som sidder nede i panalerne er de samme som sidder omme bag i taget. Og der er der ingen ekstra diskanter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. komponentsæt
  • #1   15. feb 2009 Du bør skifte det hele hvis du går igang med at skifte enheder !

• #2   15. feb 2009 Ja selvfølgeligt kan man godt skifte en enhed... Men ville ikke være optimalt... Dit delefilter som er monteret på diskanterne nu består højest sandsynligt af en enkelt kondensator som bar er monteret over... Det bør skiftes hvis du vil have stor lydforbedring...

• #3   15. feb 2009 Okay tak. Hvis jeg forstår rigtigt så er det sådan lige nu at den højtaler i fodpanel får alle toner uden om delefilter og på selve diskanten sidder der "noget som minder om et delefilter" ik.

Men jeg er jo ikke på nogen måde entusiast i lyd enheder men ville bare gerne have en lidt renere lyd ved høj volume og en lidt mere fyldig bas. Jeg ved at det er svært at opnå med en højtaler på 13 cm smiley men jeg regner med at jeg måske montere den der JBL bas som jeg har stående alligevel.

• #4   15. feb 2009 ja du har fanget det med delfilteret rigtig nok.
    men hvis du skal til og skifte moget så skift det hele.
    hvis du kun skifter dem nede ved føderne får du næsten helt sikkert noget med en anden (følsomhed) end dem du har og det vil sige at du enten for alt for meget diskant eller alt for lidt fordi det ikke passar sammen.

• #5   15. feb 2009 Renere lyd og høj volume afhænger somsagt meget af dit setup... Så jeg ville evt finde noget i den lidt billigere ende, og så skifte hele svineriet ud... !

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. komponentsæt

Annonce