{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

HU??... den bedste? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har baer siddet og undret mig over noget.. der findes en masse extrem dyre og gode højtalere...

f.eks. Rainbow Refferance serie til 60k pr sæt... og mange andre mærker har også sådan et sæt...

men hvilken HU bruger man???... forstærker kan man bruge en Audison Venti f.eks... til 45k...

og ledninger er der også extrem dyre du kan finde..

men HU???... bruger folk så bare deres Pioneer til 2000kr til sådan et sæt :)...hehe...

hvad siger folk??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HU??... den bedste?
  • #2   20. mar 2009 clarion HX-D2 var et fornuftigt bud hvis man har røven fuld af penge eller pioneer odr smiley

alpine har også lavet en (mener den hedder F1) som skulle have en fornuftig lyd smiley

macintosh er heller ikke dumt og laver også i nogle ret dyre versioner smiley

vil man have lækker lyd (bedre end gennemsnittet) men ikke har røven fuld af penge skal man nok kigge på eclipse.

• #3   20. mar 2009 hvad ligger de forskellige på i pris smiley

• #4   20. mar 2009 johan - http://www.talkaudio.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=265&Itemid=55

citnez - eclipse laver også HU til det europæiske markede smiley

• #6   20. mar 2009 også spørg jeg dumt.. hvorfor SKAL man ha dsp??

• #8   20. mar 2009 ok.. og disse ting er normalt indbygget i en alm HU????

• #9   20. mar 2009 men hvor meget har det at sige i midt/high end ????

jeg køre selv med en avic-hd3bt.... fordi jeg syns det ser godt ud..... dobbelt din...

men bagi køre jeg med 3x audison forstærkere.... Vrx serie.... 1 mono.. og 2x 2kanal..

indeni køre jeg rainbow germanium.... 4 sæt....

er der noget skrammel at min HU er den???

• #10   20. mar 2009 jeg tror ikke du får så meget ud af en bedre HU hvis du har 4 sæt germanium i bilen smiley det vil ihvertfald kræve en fandens god installatør at få det til at spille godt smiley

• #11   20. mar 2009 haha.. mener du mine højtalere er dårlige??

• #12   20. mar 2009 nej men det er svært at få 4 sæt til at spille så lydbilledet ikke bliver helt ødelagt smiley

• #14   20. mar 2009 jeg har 5,25.. og 6½ i dørene....

og 2x 6½ i bagdørene.. og hattehylden....

alle med diskanter spartlet rundt omkring.....

en 2 kanal. vrx styre foran... en 2 kanal vrx styre bagved.... og en mono styre subberne..

hvad lyder mærkeligt i setupet???

• #15   20. mar 2009 en venstre og højre kanal foran..

og en venstre og højre kanal bagved????

ja der er 2 diskanter i hver bagstolpe.... også et 6½ bas i bagdørene.. og et sæt i hattehylden... dette er rent plads mæssigt..

foran er der 2 diskanter i hver Astolpe.... og 2 basser i hver dør side...

kanalerne er delt op i en venstre side foran.. venstre side bagved... højre foran.. og højre bagved???

jeg er helt åben fro andre forslag??? der er 2x 2kanal.. stedet for en 4 kanal.. giver mig da bare mere power og muligheder for instillinger???

• #17   20. mar 2009 haha...kan et high end setup kun være stereo??

hmm.. altså det er jo stadig stereo??.. der komme jo kun 2 kanaler lyd ud.. en venstre og en højre side...

fordi jeg sætter mange højtalere i der køre det samme lyd.. er det så et problem???

vil godt indrømme det er installeret og købt lidt i den dur at jo mere jo bedre??.. hvis i forstår??

• #18   20. mar 2009 mere er ikke altid bedre smiley og flere højtalere er som sagt det samme som mere arbejde hvis du går efter high end lyd smiley

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 155
    #20   20. mar 2009 Hvis det er en ren HU som kun skal kunne spille musik så er McIntosh MX5000 bedste HU der findes PT... smiley

Hvis du du vil bruge DSP så er ODR det bedste du kan få PT, Alpine F1 er også udemærket, men den er bare ikke lige så god som ODR.

Men som de andre siger så er det et lidt mærkeligt setup du har... Men hvis du syntes det lyder godt så er alt jo godt smiley

• #21   23. mar 2009 der er filtre på det hele...

så der køre 8 kanaler bagud..

med de køre jo i par.... dvs 2 i hvert "hjørne"..

dvs 4 kanaler.......... istedet for 1x 4 kanal forstærker har jeg så 2x 2 kanal, med dobbelt så meget power..

men ja... egentlig er der sluttet 2 højtaler ledninger i hver kanal....

så du kan godt kalde det 8 kanal... men eftersom der sidder 2 højtaler samme sted alle stederne...... bruger jeg 4 kanal...

som jeg skrev før bruger jeg en Pioneer Avic.HD3bt..... dobbelt din med skærm...

kostede 25k engang...... men som jeg sagde da jeg lavede indlægget... har ikke meget forstand på HU....

forstærkerne er alle 3 Audison VRx...

Kommentér på:
HU??... den bedste?

Annonce