{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

jacques b
jacques b
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48

Cranksound? Ekstra strøm til Earthquak {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Earthquake Digital Monoblock: PH2000WD11 på 1x1000W RMS i 2 Ohm og 2000W max. Stabil i 2 Ohm. Til at trække to 10" basser

Jeg skal bruge noget mere disponibel strøm i stil med kondensator men i DanskAutoHifi siger de at da det er en digitalforstærker kan man være uheldig at brænde forstærkeren af hvis man feks spiller et nummer med konstant bass. For når strømmen i kondensatorene er brugt for forstærkeren for lidt strøm og kan brænde af, af det.. Og jeg høre "JUNGLE" Drum N Bass. Så der er jo ren bass meget af det..

Han foreslår et lille batteri (ligner det ihvertfald) der står "Crank Sound" på mener jeg nok. Til 1200kr.. Er der nogen der kender det og ved hvem der ellers forhandler det? Syns briserne er mega høje i DanskAutoHifi i forhold til hvis man tjekker priserne på earthquake i usa, der er det langt under halv pris..

Eller har i andre forslag?

Jeg har i øjeblikket tilsluttet 3 kondensatore hver på 1.0F men når jeg har fyret den lidt af føles det som om jeg mangler strøm.. Så ingen kondensator forslag tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cranksound? Ekstra strøm til Earthquak
  • #1   30. mar 2009 Det er den værste omgang sludder, du er blevet bildt ind.
    At forstærkeren er digital siger først og fremmest noget om hvordan dens udgangstrin er bygget op.
    Det har intet at gøre med strømforsynings-delen i den, og giver i denne forbindelse ikke et andet resultat end en klasse A/B.
    Når "strømmen" (som rent faktisk omtales som en KAPACITET i denne samenhæng) i kondensatoren er brugt op vil spændingen falde, og dermed vil forstærkeren rigtig nok ikke kunne trække en ligeså stor strøm.
    Dette er NØJAGTIG det samme, som hvis man kørte uden kondensator, og blot oplevede spændingsfaldet over ledningen/batteriet.
    En kondensator vil blot gøre at spændingen kan opretholdes lidt længere tid, og at forstærkeren dermed kan få lov til at trække en større strøm.

Om det er en digital eller analog forstærker er fuldstændig lige meget.
    Selve udtalelsen om at "når strømmen i kondensatorene er brugt for forstærkeren for lidt strøm og kan brænde af" er fuldstændig modsigende, for rent faktisk får forstærkeren MERE strøm til rådighed, med en kondensator tilkoblet, end uden. Så det giver ingen mening.

Hvilke kabler har du brugt? Hvordan er din stel-forbindelse, fra, og til karos?

• jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#2   30. mar 2009 Det er en Bmw E36 hvor batteriet sidder i bagage rummet så jeg har bare monteret stel på batteriet... Både + og - er 25 kvadrat og de er under en halv meter lange.. Får jeg et bedre resultat hvis jeg montere stel på den boldt der holder baglygten fast? '
    Eller måske endnu bedre hvad hvis jeg går over til 50 kvadrat og får svejset en kabelsko fast i stellet?

• #3   30. mar 2009 Nej, i det tilfælde er det bedst at koble direkte til batteriet, såfrem det er den korteste stelvej.
    Du skulle hellere benytte et 50mm2 kabel istedet for 25, selvom det dog på den korte afstand burde være mere end rigeligt.
    Hvordan er standen på dit bateri, og hvordan har din generator det?
    En god idë ville være at forbedre stellen fra batteri til karos, samt fra generator/notorblok til karos...

• jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#4   30. mar 2009 Uha jeg tror ikke mit batteri er i den bedste stand.. Kan dog ikke mærke noget når jeg starter bilen eller noget og tror generator har det fint. Men kabinelyset blinker lidt en gang i mellem :S

• #5   30. mar 2009 lol jeg elsker de historier som sælgerne går og finder på når de keder sig fordi der ingen kunder er smiley

jeg kunne godt svare på det spørgsmål men det ville være en kopi af essal så bare lyt til ham istedet smiley

Kommentér på:
Cranksound? Ekstra strøm til Earthquak

Annonce