setup feedback (rainbow) {{forumTopicSubject}}
hejsa!
jeg overvejer at gå i krig med et fedt setup til bagagerummet og hvad der dertil hører af mdf, filt og glasfiber
nå anyway jeg er ikke så teknisk anlagt, men har fundet følgende som jeg tror spiller kanon sammen, og ikke mindst ser pissefedt ud
ipaul 2.400
ipaul 4.300
rainbow vanadium 12" sub
rainbow sl 6x9 til hattehylden
dertil kommer følgende spørgsmål:
1) spiller det fedt sammen?
2) er 1 bass for lidt når det er vanadium 12"?
3) hvilket rainbow komponentsæt bør jeg vælge til fronten i dette setup? (1500-2500 kr)
4) burde jeg skifte 6x9 ud med komponent i hatten også?
kom gerne med feedback, kritik, meninger og idéer til forbedringer
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 73
ang. om en bass er for lidt, spørger jeg om fordi jeg sjældent har set et costum setup med mindre end to. alle vil gerne have god punch, men kunne være at med sådan en halvdyr fætter som vanadium 12'eren at én var rigeligt, når det ikke var en vildere forstærker der skulle spille den op?
eller skal ipaul 2.400'eren skiftes ud med en 4.300 mere, og så få 2 billigere basser i?
budgettet passer nogenlunde til det der er foreslået.
dec 2005
jeg tænker mere det tekniske. altså om de forskellige dele passer effektmæssigt godt sammen
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 22
Hvis du vil have ordentlig god lyd, så smid de 6x9 ad h...... til og læg de penge du sparer til frontsættet! og brug besparelsen ved at gå fra 4 kanaler til 2 på dæmpning af dørene.
Ad 2)
En 12'er burde så rigeligt kunne spille en 306'er op.
dec 2005
- den fik jeg ikke lige fat i??
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Han forslår du dropper 6x9'erne, og bruger pengene på at lyddæmpe fordørene istedet så de kan holde til et frontsæt der får noget seriøs power.
Ud over det tror jeg du skal finde en noget kraftigere forstærker end iPaul 2.400 eller 4.300 til at trække en Vandium. Du skal have en 2-kanals der er stabil i 2ohm på hver kanal, eller en 1-kanals som er stabil i 1 ohm.
..og der ville jeg ikke gå efter noget som yder under 2x350 watt eller 1x 700-800 watt.
dec 2005
jeg vil nemlig gerne ramme nogle forstærkere der ligner hinanden da jeg vil have et pænt setup
eller kan man med fordel bruge en "Rainbow iPaul Black Power Module" som skulle kunne fordoble effekten af 2.400'eren og 4.300'eren
- i øvrigt så vil jeg ikke undvære lyd bagerst i bilen, så højtalere bag i er et must. om det skal være komponent eller ej. størrelsen er ligegyldig da jeg bygger en ny hatte hylde..
men nu syns jeg straks det hele lyder meget dyere end jeg havde regnet med. men hellere det and at købe noget der ikke spiller optimalt sammen
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Jeg ved ikke om DM2000 er den rigtige, men så begynder det i hvert fald at ligne noget. Men de ~2x150 watt en Ipaul2.400 yder i 2x3 ohm kommer du ikke langt med til en Vandium. Den skal vidst have noget mere guf for at spille godt da det er en high-end subwoofer.
Det lyder som om du allerede er fast besluttet på det skal være iPaul pga udseendet, så hvis du ikke har råd til en DM2000 skal du nok finde dig en anden subwoofer som spiller op til sit bedste med de 1x400 watt i 4ohm eller 2x200 watt i 2 ohm iPaul 2.400 max kan levere. iPaul 4.300 yder lidt mere brokoblet (2x270 watt i 4Ohm), men har ikke low-pass filter på front-kanalerne så den kræver at du kan sætte delefrekvenszen på din headunit (så skal det ikke være en billig en).
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Men jeg vil dog nok som de andre foreslår anskaffe et kombo sæt til front istedet for de hattehyldehøjtalere der... Du vil ikke komme til at fortryde det.
dec 2005
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 22
Hvorfor vil du ikke undvære lyd bagerst i bilen?? Er det en specialmodel med førerplads på bagsædet?
dec 2005
jeg har bare hørt biler KUN med højtalere foran, og endda med rigtig gode komponenter, og syns virkelig der mangler noget fylde i bilen.
ang forstærker til bassen, så skriver carsound.dk om dm2000'eren at den spiller ned i 1 ohm. så tror at den bliver valget..
hvad er egentlig den tekniske forklaring bag "ohm"? har altid hørt det, men ved ikke hvad det egentlig betyder
dec 2005
og ja jeg tager alle råd til mig. men forbeholder mig retten til ikke at benytte mig af allesammen. men dm2000'erens specs siger at den kan køre nede i 1 ohm:
"Med DM2000 kan du tilslutte subwoofere så langt ned som i 1ohm, hvor den leverer 1000 RMS Watt!"
så hvad jeg lige kan se mig ud af virker den som den idéelle forstærker til vanadium'en
setup feedback (rainbow)