Forstærker problem {{forumTopicSubject}}
Hej alle bg guruer
i min Pug 406, har jeg monteret en forstærker til min sub, men min forstærker afgiver en kontant brummen, og når jeg træder på speederen, går den fra brummen til en hyle lyd, jeg tager strøm direkte fra batt. til forstærker, og når jeg spiller musik lyder min bas ret underligt, som om den ikke får det sovs den skal til at køre... Jeg havde tidligere monteret det samme i min Golf hvor jeg ikke havde nogen problemer med det. Hvad kan det være, nogen ideer?
Sad bare og stenede her til aften og tænke jeg ville spørge, hvis i skal bruge info om forstærker, sub, headunit ol. så kommer jeg med det, men har det ikke lige ved hænderne.
Headunit: Pioneer DEH-P700BT
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7052&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P700BT_Autoradio#
På forhånd tak
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 371
Tager du både plus og minus fra batteri?
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 7 Emner: 16 Svar: 85
Den har 4 udgange, jeg brokobler to af dem til bassen.
jul 2006
jul 2006
nov 2008
Hvis det ikke er det, kan du prøve at få monteret et signalfilter, det kan tage generatorstøj og lignende.
Er der ikke nok "sovs", kan det være nødvendigt at skifte batteri, eller montere en kondensator.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 28
hvis det ikke hjelper så prøv et nyt sinal kabel med isolerte ender
hvis det ikke hjelper så bliver det striks være
jul 2006
Kasper: Eigh powercap/kondensator?
Jeg vil forsøge mig med et andet batt og evt. signal kabel.
Nogen gode råd til hvad jeg gør for at fjerne bas fra mine små højtallere, jeg har ingen delefiltre, men min HU burde kunne gøre det for mig, kender bare ikke til hvordan jeg gør det på den, den er helt ny.
Og hvis der skal delefiltre til, hvad kan anbefales, helst ikke det dyreste på markedet, det er bare noget legetøj jeg roder med, det interessere kun mig og ikke min kone eller børn for den sags skyld, så mit budget bliver nemt reduceret hvis det bliver for voldsomt.
nov 2008
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 510
umiddelbart er det nok til batteri, eller dit strøm kabel der er for lille, hvilken størrelse kabel har du i? ...
en kondensator kan være en mulighed ja,... men prøv med andet batteri...
det an også være din generator der er død, hvis kuldet i den er slidt ned skal den arbejde hårdere for at lade batteriet, og så kommer der støj, og den kommer let til at mangle strøm i det at subben skal bruge en del watt ...
jul 2006
med hensyn til generatoren, ville den så også komme med den lyd når bilen bare lige er tændt og står stille og uden musik? For det er hele tiden der er intet tidspunkt den ikke hyler på, lyden ændre sig bare alt efter hvor hurtigt jeg køre
Men lyden kommer bare jeg tænder forstærkeren uden musik i anlægger og uden signal fra anlægget.
Men jeg mener faktisk da jeg monterede forstærker og sub i første omgang der fungerede det. Det var fra den ene dag til den anden, men har selv opgivet hvad det kunne være, derfor jeg så henvender mig til jer.
Men tak for jeres inputs jeg prøver helt sikkert batteriet.
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 510
en kondensator ind imellem det virker som støjfilter ... har selv en i min på generator ledningen
Forstærker problem