{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Tilkobling af forstærker til højt. udg {{forumTopicSubject}}

Jeg har en PeugPeugeot 407 Coupe som jeg gerne vil bygge anlæg i ... eller det vil sige, jeg vil have højtalere og nye forstærkere i.

Den indbyggede radioer kan jeg ikke rigtig skifte fordi fartpilot, kørecomputer og cirka alt andet i bilen er bygget sammen med den. Min tanke var så at koble en forstærker direkte på de 4 højtaler udgange enten via en forstærker bygget til formålet eller nogle filtre der dæmper signalet så meget at det kan gå ind i en phono-indgang.

Derefter vil jeg smide et par delefiltre op som filtrer parvis mono-bass fra, og smide de 4 højtaler kanaler efter en 4-vejs forstærker og de to mono-kanaler (som udgør hhv. r og l for både front og rear) vil jeg købe igennem en stereo blok til en bass-kasse i bagagerummet.

Mit første og vigtigste spørgsmål drejer sig om det at koble forstærkere på højtaler udgangene ... jeg har set det gjort før, men ved ikke hvad jeg skal brue for at det bliver godt.

Så hvordan gør man det?

De næste spørgsmål kræver at man han haft radioen fra en Peugeot 407 Coupe i hænderne ... så svar venligst ikke hvis det ikke er tilfældet, gætterier kan jeg ikke bruge til noget og google søgninger kan jeg selv lave.

Men jeg vil gerne have mulighed for at koble både min GPS og min mobiltelefon (bluetooth) til det indbyggede anlæg.

Der sider en knap til mobiltelefon på fronten, ligesom der er mikrofon i loft-konsolen. Kan man selv købe udstyr til at eftermontere det bluetooth kit som Peugeot tilbyder at monterer når man køber bilen?

Så vil jeg også gerne vide om det er muligt at koble Ipod til den radio der følger med 407 Coupén (ifl. min forhandler er det ikke uvæsentligt at det er en Coupé ... da den generelt har stører, dyrer og bedre udgaver af ca. alting).

Jeg har fundet flg. link:
http://www.ipodyourcar.dk/icelink/info.asp?imodel=gway1&vn=GW16PC1&pid=97&bvalg=Peugeot&pNavn=Producent: Dension

Som tilsyneladende muliggør det på Peugeout 407 ... men kan jeg bekræfte det uden at skille bilen ad?

Sidst men ikke mindst ... min GPS vil jeg gerne kunne koble over anlæget ... hvordan gør man det? Kan man det? Jeg tænker måske at en mulighed var at bruge en FM Tranceiver som evt. kunne efterligne det signal radioen sender ud ved trafikmeldinger for at tvinge beskeden igennem. Det er ikke noget jeg har undersøgt ... men jeg har dog købt en Blaupunkt GPS ... og mig bekendt er bilradioen også en Blaupunkt (det er ikke noget jeg har bekræftet men mindes at kunne huske noget om at det er dem Peugeot bruger)

Aller ... aller sidste spørgsmål ... er der nogen der kender en Guide til at pille Radioen ud af en Peugeot 407 Coupé.

Tak for hjælpen ... der er en Kold fadøl til alle der komme med brugbart input (afhentes hos mig ... en varm sommerdag hvor jeg i forvejen er i nærheden af en fadølshane smiley

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Tilkobling af forstærker til højt. udg

Annonce